knipperlichten bij afsluiten en openen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
Oscar
Audi A2 clublid
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 okt 2019, 23:47
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 okt 2021, 10:29 0 x

Wie weet hoe je dit kan aan zetten.
Bij werkt alleen het bij open gaan de knipper lichten aan. :thumbmin:
Bij sluiten niet ? :cry
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

10 okt 2021, 12:14 0 x

Is met VCDS te activeren als de comfortmodule hiervoor geschikt is. De meesten zullen deze optie hebben, ben alleen niet zeker.
Net als sluiten van deuren bij snelheid > 20km/u = anti car-jacking enz….
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
Oscar
Audi A2 clublid
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 okt 2019, 23:47
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 okt 2021, 12:29 0 x

Ik heb OBDeleven weet je welk kanaal om dit aan te zetten.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

10 okt 2021, 14:37 0 x

Ik ben helaas niet bekend met OBDleven.

Het is geen adaptatie maar codering van de comfortmodule.
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

10 okt 2021, 15:14 1 x

Kan ook een defecte microswitch zijn in je deurslot. die van mij doet hetzelfde, portieren sluiten en openen zich, alleen geen knipperlichten bij vergrendelen. Als ik de sleutel in het contact steekt, hoor ik geklakker in mijn rechter voorportier.
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 okt 2021, 17:20 0 x

chipsoer schreef:
10 okt 2021, 15:14
Kan ook een defecte microswitch zijn in je deurslot. die van mij doet hetzelfde, portieren sluiten en openen zich, alleen geen knipperlichten bij vergrendelen. Als ik de sleutel in het contact steekt, hoor ik geklakker in mijn rechter voorportier.
@timmus heeft mij eens uitgelegd hoe dat zit. Ik geloof dat het de printplaat in je microswitch is. Elke keer dat je je deuren opent of sluit trekt de printplaat iets krom. Wat er dan gebeurt is dat er een verbinding breekt van de printplaat, is wel weer te repareren dacht ik. Je zou @timmus op het Engelse forum eens kunnen contacten wat er mogelijk is. Misschien dat @HansJan een direct lijntje heeft?
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

10 okt 2021, 18:51 0 x

kobus1978 schreef:
10 okt 2021, 17:20
chipsoer schreef:
10 okt 2021, 15:14
Kan ook een defecte microswitch zijn in je deurslot. die van mij doet hetzelfde, portieren sluiten en openen zich, alleen geen knipperlichten bij vergrendelen. Als ik de sleutel in het contact steekt, hoor ik geklakker in mijn rechter voorportier.
@timmus heeft mij eens uitgelegd hoe dat zit. Ik geloof dat het de printplaat in je microswitch is. Elke keer dat je je deuren opent of sluit trekt de printplaat iets krom. Wat er dan gebeurt is dat er een verbinding breekt van de printplaat, is wel weer te repareren dacht ik. Je zou @timmus op het Engelse forum eens kunnen contacten wat er mogelijk is. Misschien dat @HansJan een direct lijntje heeft?
Dank. Weet hoe het zit, de switch zit in het deurslot, maar een deurslot vervangen is een vervelende klus, bijna de gehele deur moet gedemonteerd worden, teminste bij de voorste portieren.
Gebruikersavatar
edje13
Audi A2 clublid
Berichten: 530
Lid geworden op: 13 jan 2014, 09:52
Locatie: Sittard-Geleen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 okt 2021, 18:54 2 x

chipsoer schreef:
10 okt 2021, 15:14
Kan ook een defecte microswitch zijn in je deurslot. die van mij doet hetzelfde, portieren sluiten en openen zich, alleen geen knipperlichten bij vergrendelen. Als ik de sleutel in het contact steekt, hoor ik geklakker in mijn rechter voorportier.
Ook ik had een portierslot probleem. Ik dacht ook dat het aan de microswitch lag, maar deze werkte nog goed. Het lag idd aan de solderingen van de stekker aansluiting op de printplaat (slot).
Na deze opnieuw gesoldeerd te hebben werkt het slot (incl. Melding op display) weer naar behoren.
Voor het uit elkaar halen van het slot zelf deze how to: https://youtu.be/xcRsmwi6EBM

Solderen van de betreffende contact punten wijst zich vanzelf.
Dit is puur voor het repareren van je slot (off topic dus :mrgreen: ).

Alleen had ik niet de klachten van de topic starter.
Ikzelf verdenk toch comfort module.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 okt 2021, 19:08 0 x

Oscar schreef:
10 okt 2021, 10:29
Wie weet hoe je dit kan aan zetten.
Bij werkt alleen het bij open gaan de knipper lichten aan. :thumbmin:
Bij sluiten niet ? :cry
Je krijgt geen signaal in het dashboard dat een of meer deuren en/of de achterklep niet gesloten zijn?

Had zelf ook het "probleem" bij afsluiten. Niet knipperen bij op slot doen, wel knipperen bij weer bij van het slot halen.
Bleek 1 van de achterdeuren op een kiertje te staan ...
(gebeurde overdag, had niet in de gaten dat ook de binnenverlichting aan bleef staan)
Bij het weer op contact zetten kreeg ik de melding in het dasboard dat er een deur open stond ...
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 okt 2021, 19:26 1 x

@chipsoer , Graag gedaan, was echter als aanvulling op jouw reactie bedoeld voor de topic starter. Weet dat je enige expertise in huis hebt. :mrgreen:
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Plaats reactie