Penbobines vervangen
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3779
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Die zijn per stuk wel heel erg duur ...eekhoorntje schreef: ↑13 aug 2021, 21:27https://www.motointegrator.nl/producten ... -ngk-48003
4x €1655,- = €66,20 voor NGK Bobines... !
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 25 jun 2021, 12:53
- Locatie: Zutphen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Die heb ik maar even besteld, dat kan niet goedkoper en NGK is toch wel een gerenommeerd merk.
Samen met een paar nieuwe bougies moet dat vast wel een verbetering van rijgedrag en wellicht ook verbruik opleveren.
Heb er volgens mij nog drie originele met VW logo inzitten en een van Bosch. Eentje is er dus in ieder geval vervangen in de afgelopen 19 jaar
Samen met een paar nieuwe bougies moet dat vast wel een verbetering van rijgedrag en wellicht ook verbruik opleveren.
Heb er volgens mij nog drie originele met VW logo inzitten en een van Bosch. Eentje is er dus in ieder geval vervangen in de afgelopen 19 jaar
- TJT
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Waarschijnlijk mag ik binnenkort ook een penbobine gaan vervangen.
Heb nu al drie keer een misfire gehad op cilinder 2.
Ik twijfel of ik ze alle 4 in één keer ga vervangen omdat er nog meer werk aan de auto zit dat nu helaas allemaal samenkomt.
Ze zijn alle 4 nog wel origineel, dus dat is toch wel een mooie prestatie, na ruim 200.000 km.
In het geval ik dus alleen de penbobine op cilinder 2 ga vervangen, welke penbobine is dit dan?
Ik ben wat dat betreft toch wel een leek.
Stel, ik sta voor het motorblok, welke moet ik dan hebben?
Heb nu al drie keer een misfire gehad op cilinder 2.
Ik twijfel of ik ze alle 4 in één keer ga vervangen omdat er nog meer werk aan de auto zit dat nu helaas allemaal samenkomt.
Ze zijn alle 4 nog wel origineel, dus dat is toch wel een mooie prestatie, na ruim 200.000 km.
In het geval ik dus alleen de penbobine op cilinder 2 ga vervangen, welke penbobine is dit dan?
Ik ben wat dat betreft toch wel een leek.
Stel, ik sta voor het motorblok, welke moet ik dan hebben?
- TJT
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dank voor jullie reacties.
Mijn eerste proefrit was in een A2 die liep op drie cilinders en ja, dat is inderdaad vermoeiend rijden.
Bougies zijn mei dit jaar nog vervangen tijdens de grote onderhoudsbeurt, dus is naar mijn idee niet nodig.
Mijn eerste proefrit was in een A2 die liep op drie cilinders en ja, dat is inderdaad vermoeiend rijden.
Bougies zijn mei dit jaar nog vervangen tijdens de grote onderhoudsbeurt, dus is naar mijn idee niet nodig.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik zou ze ook alle 4 vervangen, had eerder in dit topic al gemeld dat dit hooguit €100 kost.
Je moet wel een penbobine trekker hebben. Kunt hem hier lenen of kom naar de sleutelmeeting
Je moet wel een penbobine trekker hebben. Kunt hem hier lenen of kom naar de sleutelmeeting
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- TJT
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Maar in het geval ik ze alle 4 vervang, dan is het alsnog handig om te weten welke bobine van cilinder 2 is, zodat ik die kan weggooien en de andere 3 op reserve kan houden.
Logischerwijs zou ik denken dat het van links naar rechts gaat, dus als je voor het blok staat, dat het de 2e van links is, maar ik weet niet of mijn logica klopt.
Daarbij is het aan de buitenkant niet altijd te zien welke bobine kapot is.
Bobinetrekker is besteld.
Als het goed is zou ik deze binnen 10 dagen moeten hebben.
Logischerwijs zou ik denken dat het van links naar rechts gaat, dus als je voor het blok staat, dat het de 2e van links is, maar ik weet niet of mijn logica klopt.
Daarbij is het aan de buitenkant niet altijd te zien welke bobine kapot is.
Bobinetrekker is besteld.
Als het goed is zou ik deze binnen 10 dagen moeten hebben.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Cilinder 1 bevindt zich, van voren bezien, links. Dus direct naast de distributieriem. Cilinder 4 uiterst rechts.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16