Nieuwe zuigers en koppelingset
- NG064LL
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 01 aug 2021, 13:00
- Locatie: Wil ik liever niet zeggen
- Motortype: Weet ik niet
erg mooi werk
geeft me moet om dit ook eens te doen als het nodig zou zijn
geeft me moet om dit ook eens te doen als het nodig zou zijn
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
- Gaakeer
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 16:21
- Locatie: Heerhugowaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Zoals gezegd deze auto ooit voor weinig over genomen en duizenden euro's wil ik er niet meer aan uitgeven echter hij moet wel technisch goed zijn. Veel in eigen beheer doen beschouw ik als uitdaging en mooie leerschool. Redelijk technisch onderlegd.
Als antwoord op de vragen:
1) ja
2) compressie test zowel voor als na de reparatie uitgevoerd. In werkplaats handboek zijn de referentie waardes te vinden. Gemiddelde verschil tussen voor de reparatie en daarna 2-3 bar.
3) alles in eigen beheer gedaan. Een garage zal het risico niet willen lopen dat reparatie op 'mijn' manier niet goed uitpakt daarom dat zij alles of vernieuwen of naar een motorrevisie bedrijf brengen. Dat er dan over totaal andere bedragen gesproken kan worden moge duidelijk zijn. Dat ontstijgt de waarde van de auto. Voor EUR 262 wilde ik het 'risico' wel lopen. Nural of Kolbenschmidt worden als goede alternatieven genoemd voor de originele zuigers. Inderdaad niet opgeboord vanwege de coating slechts de ovaliteit nagemeten en deze was binnen toleranties.
4) verbruikcijfers volgen het komende jaar maar ik hoop op verbetering.
Als antwoord op de vragen:
1) ja
2) compressie test zowel voor als na de reparatie uitgevoerd. In werkplaats handboek zijn de referentie waardes te vinden. Gemiddelde verschil tussen voor de reparatie en daarna 2-3 bar.
3) alles in eigen beheer gedaan. Een garage zal het risico niet willen lopen dat reparatie op 'mijn' manier niet goed uitpakt daarom dat zij alles of vernieuwen of naar een motorrevisie bedrijf brengen. Dat er dan over totaal andere bedragen gesproken kan worden moge duidelijk zijn. Dat ontstijgt de waarde van de auto. Voor EUR 262 wilde ik het 'risico' wel lopen. Nural of Kolbenschmidt worden als goede alternatieven genoemd voor de originele zuigers. Inderdaad niet opgeboord vanwege de coating slechts de ovaliteit nagemeten en deze was binnen toleranties.
4) verbruikcijfers volgen het komende jaar maar ik hoop op verbetering.
- Gaakeer
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 16:21
- Locatie: Heerhugowaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De referenties voor het Y stuk en aluminium 'koelleiding huis'.
- Bijlagen
-
- Screenshot_20210811-190157.png (967.91 KiB) 1345 keer bekeken
-
- Screenshot_20210811-190244.png (491.99 KiB) 1345 keer bekeken
- Gaakeer
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 16:21
- Locatie: Heerhugowaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Foto's van een van de oude zuigers. Let op slijtage sporen met name achterkant van de zuiger. Ook daar door kantelen nauwelijks koolafzetting door kantelen aldaar? Vooral zijkanten veel koolafzetting door? ovaliteit zuiger en of cilinder. Auto rijdt op LPG daarom al wat schoner maar zeker niet zoals het hoort. Openingen in olieschraapveer ( deze bestaat uit 2 delen oude olieschraapveer) en 3 delen voor nieuwe olieschraapveer van Kolbenschmidt zitten redelijk dichtgekoekt. Tevens de middelste veer / spiraal zit goed dicht. Mocht er een iemand met specifieke kennis op dit gebied zijn zou jij dan graag een analyse van e.e.a. kunnen geven.
- Bijlagen
-
- IMG_20210811_192317.jpg (3.63 MiB) 1333 keer bekeken
-
- IMG_20210811_192301.jpg (3.88 MiB) 1333 keer bekeken
-
- IMG_20210811_192247.jpg (3.48 MiB) 1333 keer bekeken
-
- IMG_20210811_192230.jpg (3.77 MiB) 1333 keer bekeken
-
- IMG_20210811_192218.jpg (4.37 MiB) 1333 keer bekeken
- Spits
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
@Gaakeer en met foto's, HULDE! Zo lees ik graag ervaringen van doe het zelfers en hun A2; Yess, ze bestaan nog, yippie jajajjikiejikiejeeee!!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3779
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hoeveel km heeft de A2 nu gelopen, en hoeveel daarvan is op LPG?
Heb je ook foto's van de kleppen/inlaatkanaal voor/na het schoonmaken?
Dit om de mate van vervuiling in te kunnen schatten t.o.v. de kmstand.
Heb je ook foto's van de kleppen/inlaatkanaal voor/na het schoonmaken?
Dit om de mate van vervuiling in te kunnen schatten t.o.v. de kmstand.
- Gaakeer
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 16:21
- Locatie: Heerhugowaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Helaas daar geen foto's van. Met zwarte handen foto's maken is niet mijn sterkste kant Veel koolaanslag onder gasklephuis gezien. Inlaat kanalen viel mij nog mee. Ruimte van nokkenassen was ronduit smerig. Auto heeft nu 311000 km gelopen waarvan 27000 km plus op LPG. Ook verschillende malen een motor reiniging uitgevoerd in het verleden. Echt goed beeld is er dus niet denk ik.
Vanwege de leuke positieve reacties hier nog enkele foto's van het vervangen van de koppelingsplaat.
Vanwege de leuke positieve reacties hier nog enkele foto's van het vervangen van de koppelingsplaat.
- Bijlagen
-
- IMG_20210515_105209.jpg (3.72 MiB) 1295 keer bekeken
-
- IMG_20210515_105213.jpg (3.67 MiB) 1295 keer bekeken
-
- IMG_20210515_105226.jpg (3.26 MiB) 1295 keer bekeken
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
@ Duckman, foto hoeft dan niet maar een geluidsopname?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...