3L wil niet in versnelling gaan

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
Johan 3L
Berichten: 1203
Lid geworden op: 21 aug 2011, 23:26

14 feb 2021, 09:51 1 x

Je vraagt naar de "voorwaarden" .
Omdat het de 3L uitvoering is, heeft die er enkele. Die worden gemeten met sensoren.

Als je wel eens de basisinstellingen hebt laten doen, en je zou er bij staan kijken op de laptop, dan zie je dat er tientallen stappen doorlopen worden. zo af en toe hoor je een klik of moet je een actie doen.
Dat is allemaal onderdeel van het 3L onderhoud.
Gezien je, ogenschijnlijke, onbekendheid hiermee, vraag ik me af of je de basis wel eens hebt laten uitvoeren.
Dat is feitelijk "de basis" van het onderhoud van een 3L.
Natuurlijk kan het ook iets simpels zijn van een vastgevroren gangsteller, en daarom even morgen, na de dooiinval, of het probleem spontaan weg is. (en vergeet de accuklem er niet even af te halen en weer op). Dat helpt in veel gevallen.
Gebruikersavatar
ConwayT
Berichten: 101
Lid geworden op: 26 dec 2018, 14:28
Locatie: Schagen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

14 feb 2021, 17:51 1 x

Hij gaat voor al het onderhoud naar David in Heerhugowaard, laatste keer heb ik ook gevraagd of de basisinstellingen weer gedaan konden worden omdat ik veel had gereden sinds m'n laatste bezoek.
Ik heb er nooit naast gestaan terwijl het gebeurde, dus ik weet niet hoe het er fysiek aan toe gaat of wat er op het laptopscherm te zien is.

Vanmiddag wilde de Audi opeens weer starten! Misschien toch de vorst die nu weg is gevallen ofzo, want verder heb ik er niks aan gedaan.
Heb hem nu in z'n vrij in ieder geval knap op m'n pad kunnen rollen, ipv bijna overdwars haha. Maar hij wil nog steeds niet in z'n versnellingen raken.
Wanneer ik probeer te schakelen van z'n vrij naar de D, hoor je dat hij continu probeert te schakelen en je hoort hem "klikken" maar hij pakt hem telkens niet, dus blijft in z'n vrij hangen.
Hopelijk wordt het in de loop van de week nog beter met betere temperaturen. Dan gaat hij, zodra hij weer rijdt, direct naar David. En anders moet ie maar gehaald worden oid want nu kan ik niks :( :thumbup:
1.2 TDi / 8-KKV-56 / 370.000 km
Gebruikersavatar
Johan 3L
Berichten: 1203
Lid geworden op: 21 aug 2011, 23:26

15 feb 2021, 15:56 0 x

Ok duidelijk.
Fijn dat je een heldere update geeft
Gebruikersavatar
ConwayT
Berichten: 101
Lid geworden op: 26 dec 2018, 14:28
Locatie: Schagen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

27 feb 2021, 11:23 2 x

Hele korte update; David komt hem binnenkort ophalen als hij tijd heeft.
A2 start niet meer, wil niet in versnelling gaan, ook niet in z'n vrij en de pomp blijft maar lopen.
Nogmaals bedankt voor jullie tips tot nu toe, ik laat het wel weten als hij gemaakt is en wat het was! :thumbmin:
1.2 TDi / 8-KKV-56 / 370.000 km
Gebruikersavatar
ConwayT
Berichten: 101
Lid geworden op: 26 dec 2018, 14:28
Locatie: Schagen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

06 mar 2021, 14:01 3 x

Vandaag heb ik de A2 weer opgehaald bij David!
De pomp bleek defect en die heeft hij vervangen. De rit naar huis was weer als vanouds en dan ben ik toch wel weer erg blij om achter het stuur te zitten :D :thumbmin:
nogmaals bedankt voor alle tips en adviezen, hopelijk blijft hij nu weer een tijdje heel haha
1.2 TDi / 8-KKV-56 / 370.000 km
Gebruikersavatar
Johan 3L
Berichten: 1203
Lid geworden op: 21 aug 2011, 23:26

06 mar 2021, 17:35 0 x

Nou kijk eens aan.
Fijn dat je de update geeft en dat ie het weer doet.

Tsja, David weet waar hij het over heeft en doet goede dingen.
Veel plezier ermee de komende tijd.
Plaats reactie