A2 wordt Kerstboom, na opnieuw starten weer normaal

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
jordyvl
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 nov 2019, 22:00
Locatie: Moerdijk
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 aug 2020, 21:36 0 x

Dank voor de reacties allemaal, ik ga er van het weekend eens goed voor zitten, kijken of ik met mijn goedkope Chinese kabel foutcodes krijg die uitwijzen op een fout in het ABS systeem. Mt Automotive waar ik de CC heb in laten bouwen gaf al aan dat de remlichtschakelaar slecht was. Hij ligt hier klaar maar die moet er simpelweg nog in gezet worden. De combinatie van lampjes doet mij ook een fout bij de ABS vermoeden. Maar wellicht valt het mee, wordt vervolgd
Audi A2 36-GS-ZZ Orgineel NL KM 262700 | Clima | CC | Elect. Ramen | Elec. Verwarmde buitenspiegels | Komfortblinker | VIOFO A119v2 | BT | DAB+ | USB | AUX | Multibox | Spacebox |
Gebruikersavatar
ArcSissy
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

25 aug 2020, 22:32 0 x

DED@2 schreef:
24 aug 2020, 20:00
Waar was de locatie? Onderin de A-stijl?
En ... wint @DED@2 hiermee eeuwige roem?
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Gebruikersavatar
Caspeer
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 dec 2019, 18:20
Locatie: Lelystad
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

26 aug 2020, 08:33 1 x

Je Chinese elm geeft waarschijnlijk alleen generic codes. Op het forum is een heel aantal leden met VCDS, die dat ook beschikbaar willen stellen. Ik zie dat wij meer dan 100km uit elkaar leven, dus er zal vast iemand dichterbij zijn. Desalniettemin mag je altijd langskomen voor een uitlezing. Remschakelaar vervangen is makkelijker dan een doos lego openen, dus dat kun je sowieso doen.

@ArcSissy
Zonder twijfel! Een ervaringsdeskundige.
Gebruikersavatar
jordyvl
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 nov 2019, 22:00
Locatie: Moerdijk
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 aug 2020, 22:37 1 x

Bij het uitlezen krijg ik Brake Switch Implausible Signal en een storing in het airco systeem (maar die zit er al in vanaf het begin en deze werkt goed, if it aint broken do not fix it)

Het lijkt dus toch dat de remlichtschakelaar de dader is, kan ook zijn dat mijn kabel een eventuele abs storing niet leest, ik heb de remlichtschakelaar vervangen en ga het gewoon even aankijken. Als het probleem weg is is het mooi, komt het terug dan ga ik op zoek naar iemand met een echte kabel :)

Hopelijk blijft het hierbij maar anders laat ik het jullie weten
Audi A2 36-GS-ZZ Orgineel NL KM 262700 | Clima | CC | Elect. Ramen | Elec. Verwarmde buitenspiegels | Komfortblinker | VIOFO A119v2 | BT | DAB+ | USB | AUX | Multibox | Spacebox |
Plaats reactie