Remblokken melding
- RoYkE
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01 mei 2020, 13:52
- Locatie: Beesel
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hallo Allemaal,
Afgelopen week kreeg ik de melding dat de remblokken vervangen moesten worden.
Dit heb ik gedaan, maar de melding blijft.
Ik heb het een en ander willen opzoeken, maar kom er niet echt uit hoe ik de melding wegkrijg.
Help?
Op het forum deze thread nog nog niet gevonden. Mocht het wel zo zijn ... dan zou een verwijzing heel fijn zijn
Groeten
Roy
Afgelopen week kreeg ik de melding dat de remblokken vervangen moesten worden.
Dit heb ik gedaan, maar de melding blijft.
Ik heb het een en ander willen opzoeken, maar kom er niet echt uit hoe ik de melding wegkrijg.
Help?
Op het forum deze thread nog nog niet gevonden. Mocht het wel zo zijn ... dan zou een verwijzing heel fijn zijn
Groeten
Roy
- RoYkE
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01 mei 2020, 13:52
- Locatie: Beesel
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De melding in het midden ( het gele rondje met de 3 streepjes aan beide zijde ) is de melding dat deze vervangen moeten worden.
Sensor storingen kun je zelf resetten met de knoppen bij het display. Deze helaas niet.
Sensor storingen kun je zelf resetten met de knoppen bij het display. Deze helaas niet.
- 4$$
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:22
- Locatie: Voerendaal
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Kan je fouten uitlezen......? Misschien moet je deze foutmelding zelf verwijderen?
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Waren de blokken versleten?
Het kan ook het draadje zijn, naast de blok kant is de rest ook vol in opspattende water en als die kabel op de auto defect is.... en wat doet hij bij stekker even los?
Ook kan een draad te lang zijn en binnen enkele meters door geslepen worden op de remschijf...
zelf gehad, even inkorten en solderen en klaar.... foutje maken doe ik ook nog wel eens!
Het kan ook het draadje zijn, naast de blok kant is de rest ook vol in opspattende water en als die kabel op de auto defect is.... en wat doet hij bij stekker even los?
Ook kan een draad te lang zijn en binnen enkele meters door geslepen worden op de remschijf...
zelf gehad, even inkorten en solderen en klaar.... foutje maken doe ik ook nog wel eens!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- RoYkE
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01 mei 2020, 13:52
- Locatie: Beesel
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Op mijn auto zit geen sensor op de remblokken, dus ik denk dat hij meet hoe ver de remklauw kan gaan. Remblokken waren ook redelijk op hun einde.
Ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden ie de foutmelding kan uitlezen.
Ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden ie de foutmelding kan uitlezen.
- DED@2
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Als je geen sensor op de remblokken hebt dan heb je meteen de oorzaak te pakken. Bij de a2 zit de slijtage sensor links voor. Dit is niet met vcds te wissen. Als je geen alijtage sensor wilt plaatsen dan moet je de stekker kortsluiten en dan is de melding weg. De check controleert op de stroomkring intact. Als deze onderbroken is (Door slijtage) dan geeft hij deze melding.
- stefan74
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 07 sep 2013, 21:40
- Locatie: Breda
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Je had dan bij de oude blokken de stekker er af kunnen halen en deze doorlussen met een draadje en wat soldeer en dan b.v. dichtkitten i.v.m. vocht.
Dan maak je van je oude stekkeraansluiting een dummy stekkker.
Er zit een draadje in je blokken die doorslijt als ze op zijn, dit is een maakcontact.
Als je nieuwe blokken plaatst zonder stekker is het contact constant onderbroken, waardoor de auto denkt dat de blokken versleten zijn.
Eigenlijk had je beter blokken met slijtageindicator kunnen plaatsen.
- rolf
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Volgens het instructie boekje is dit symbool toch alleen voor versleten remblokken voor.
"Remvoering vóór versleten
Een Audi-dealer opzoeken om de remblok-
ken voor en veiligheidshalve ook de rem-
voeringen achter te laten controleren."
Dus als er geen blokken met sensor ( het is overigens maar 1 remblok met een draadje, links, binnenste blok) gemonteerd zitten kun je nog even kijken of er geen aansluiting zit die ergens bengelt.
"Remvoering vóór versleten
Een Audi-dealer opzoeken om de remblok-
ken voor en veiligheidshalve ook de rem-
voeringen achter te laten controleren."
Dus als er geen blokken met sensor ( het is overigens maar 1 remblok met een draadje, links, binnenste blok) gemonteerd zitten kun je nog even kijken of er geen aansluiting zit die ergens bengelt.