Dakhemelbekleding laat los
- DED@2
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Top, bedankt voor de tip. Ik kwam de site en de lijm al tegen op hun site. Ik ga deze uitdaging aan zodra het weer het toelaat. Nu te koud .
Ik denk dat ik te lang gewacht heb met het vrijmaken van de afwater kanaaltjes icm de vele buien de laatste tijd en verminderd gebruik van de A2. Balen, maar het is niet anders.
Ik denk dat ik te lang gewacht heb met het vrijmaken van de afwater kanaaltjes icm de vele buien de laatste tijd en verminderd gebruik van de A2. Balen, maar het is niet anders.
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
- TJT
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vandaag constateerde ik dat de hemelbekleding van de blauwe AUA inmiddels ook op een plekje loslaat. Erg vervelend...
Ik heb dit topic doorgelezen en daar word ik ook niet bepaald vrolijk van.
De hele hemel vervangen voor één plekje dat loslaat gaat mij persoonlijk wat ver, ook al ben ik een A2 liefhebber.
Na wat verder speuren op Google kwam ik dit tegen: https://www.nonpaints.com/nl/3m-08090-s ... xtra-sterk
Ik denk dat dit wel eens een mooie oplossing kan zijn, eventueel met de bijbehorende ontvetter:
https://www.nonpaints.com/nl/3m-08984-o ... 0ontvetter&
De schade.
Ik heb dit topic doorgelezen en daar word ik ook niet bepaald vrolijk van.
De hele hemel vervangen voor één plekje dat loslaat gaat mij persoonlijk wat ver, ook al ben ik een A2 liefhebber.
Na wat verder speuren op Google kwam ik dit tegen: https://www.nonpaints.com/nl/3m-08090-s ... xtra-sterk
Ik denk dat dit wel eens een mooie oplossing kan zijn, eventueel met de bijbehorende ontvetter:
https://www.nonpaints.com/nl/3m-08984-o ... 0ontvetter&
De schade.
- Daan86
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 17 okt 2019, 23:55
- Locatie: Almere
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ts hier
Ik heb het na lange tijd eindelijk opgelost met spelden. Doosje gekocht met 250 spelden. De zwarte en rode eruit gezocht en die om en om gebruikt om weer vast te zetten. Niet de mooiste oplossing maar werkt wel.
Ik heb het na lange tijd eindelijk opgelost met spelden. Doosje gekocht met 250 spelden. De zwarte en rode eruit gezocht en die om en om gebruikt om weer vast te zetten. Niet de mooiste oplossing maar werkt wel.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3779
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik vind het een praktische (color storm) oplossing. Misschien een kunststof strip als afdekking gebruiken?
- TJT
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het is inderdaad niet de mooiste oplossing, maar wel een oplossing.
Ik ga het denk ik toch eerst met die specifieke lijm proberen. Ik heb gemerkt dat ik het nog wel mooi in model kan terugvormen zonder plooien, alleen blijft het nu niet zitten.
Ik ga het denk ik toch eerst met die specifieke lijm proberen. Ik heb gemerkt dat ik het nog wel mooi in model kan terugvormen zonder plooien, alleen blijft het nu niet zitten.
- TJT
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@Ticcie
Bedoel je deze post van chrisgroot?
Ik kan tot op heden niet een post vinden van de juiste schuimlijm waar eekhoorntje onder heeft gereageerd.
Bedoel je deze post van chrisgroot?
Ik kan tot op heden niet een post vinden van de juiste schuimlijm waar eekhoorntje onder heeft gereageerd.
chrisgroot schreef: ↑05 jan 2021, 09:59Bij verscheidene BMW’s had ik ditzelfde euvel. Het schuim lost op en de bekleding komt met plooien tegelijk naar beneden. Helaas moet je alles eraf halen en opnieuw bekleden. Verschillende lijmen geprobeerd, maar er is maar 1 die blijft zitten van Joan’s en dan de 110 graden bestendige. Al het andere laat na verloop van tijd vaak los.
Op schuimrubberbetaalbaar.nl verkopen ze allerlei hemelbekledingen en die lijm. Je kan eventueel test stukjes bestellen om de juiste stof te matchen. Wellicht dat iemand er wat aan heeft
Hier onder een voorbeeld van mijn E36 Touring waar ik de bekleding van heb vervangen. Na 2 jaar zit het nog als nieuw. Op de laatste foto zie je dat alle oude schuim er nog op zit. Dat moet er dus allemaal af
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik kocht in Heerhugowaard een ander merk en dat is nu weer los gekomen....
Zal dus ook niet die link hier plaatsen!
Wel ervaring met warm blazen met gewone Haar Föhn, niet de hete schilders versie pakken.....
Dan gaat de oude beige geworden lijm weer kleven.
Wel is de hemel even uit de auto halen makkelijker werken dan boven je hoofd warm maken en aandrukken.
Ik heb op oude A4 Hemel de blanke lak getest... rolletje dus niet te dik maar iets teveel en de vlekken komen er doorheen, en je hebt huisvuil....
Dat moet erg dun met rollertje... en was een proefje...
Een Action Mat Zwarte Spuitbus na stof weg plukken en lijm weghalen geeft mooie S Line uiterlijk.
Voor een gewone vind ik dat erg donker geworden maar de OSS versie, prima en blijft wel mooi op de plaat, komt nooit meer los.
De Beige spuitbus voor Beige interieur alleen in hoogglans gevonden, daarom potje mat gekocht op kleur en met rolletje gedaan!
Ik vind de stof mooi als deze nieuw is maar een matte verf vind ik gemakkelijkste...
Spuitbus kan als je hemel eruit haalde,
maar voor roller, de stof weghalen gaat wel maar de oude lijmlaag werd knoeiboel dus nooit in jou A2 zelf doen...
Maar de genoemde prijs en merk hier, je moet eerst de oude opgedroogde lijmlaag eerst weg krabben... dus stofzuigen na afloop en je komt er zelf helemaal onder te zitten.
En als je ooit op een Meeting een zwart geverfde dak ziet?
Let dan ook eens op de 6 ingebouwde Tweeters voor de hoge tonen...
Als het toch open is makkelijk inbouwen....
en in de deuren 4 lege gaten gekregen!
Draden trekken was leuk klusje.
Zal dus ook niet die link hier plaatsen!
Wel ervaring met warm blazen met gewone Haar Föhn, niet de hete schilders versie pakken.....
Dan gaat de oude beige geworden lijm weer kleven.
Wel is de hemel even uit de auto halen makkelijker werken dan boven je hoofd warm maken en aandrukken.
Ik heb op oude A4 Hemel de blanke lak getest... rolletje dus niet te dik maar iets teveel en de vlekken komen er doorheen, en je hebt huisvuil....
Dat moet erg dun met rollertje... en was een proefje...
Een Action Mat Zwarte Spuitbus na stof weg plukken en lijm weghalen geeft mooie S Line uiterlijk.
Voor een gewone vind ik dat erg donker geworden maar de OSS versie, prima en blijft wel mooi op de plaat, komt nooit meer los.
De Beige spuitbus voor Beige interieur alleen in hoogglans gevonden, daarom potje mat gekocht op kleur en met rolletje gedaan!
Ik vind de stof mooi als deze nieuw is maar een matte verf vind ik gemakkelijkste...
Spuitbus kan als je hemel eruit haalde,
maar voor roller, de stof weghalen gaat wel maar de oude lijmlaag werd knoeiboel dus nooit in jou A2 zelf doen...
Maar de genoemde prijs en merk hier, je moet eerst de oude opgedroogde lijmlaag eerst weg krabben... dus stofzuigen na afloop en je komt er zelf helemaal onder te zitten.
En als je ooit op een Meeting een zwart geverfde dak ziet?
Let dan ook eens op de 6 ingebouwde Tweeters voor de hoge tonen...
Als het toch open is makkelijk inbouwen....
en in de deuren 4 lege gaten gekregen!
Draden trekken was leuk klusje.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...