Airco probleempje

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 jun 2020, 21:12 1 x

Top! Zou je de foutcodes kunnen delen zodat we dit draadje daarmee van waardevolle informatie kunnen voorzien?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 jun 2020, 22:07 2 x

Inmiddels een stapje verder...
De nieuwe sensor geplaatst, zit ergens achter t gaspedaal in de verwarmingsunit geplaatst. Dus daar kun je lekker bij, vooral met grote handen 😁

Foutcodes gereset en erna niks meer gevonden. Dus dat is 1.

Daarna de hele verwarming teruggesteld naar de basisinstellingen (denk dat ik het goed heb gedaan, maar het was me niet helemaal duidelijk met de measuring blocks). Ik heb nu iig overal nulwaarden en dat was vlgs de site van gerritspeek de bedoeling. Dat is 2...

En dan de test....

De korte conclusie is dat er overal koudere lucht uitkomt dan bij m’n eerste test (links nu 5gr bij 2000rpm), maar rechter pass. is nog steeds warmer met 19gr en het midden rond de 14gr. Buiten 28 graden.

Dus als bestuurder ben ik blij (koude lucht van 5gr onder en boven 😁), maar het is nog niet helemaal opgelost. Zaterdag een lange rit voor de boeg, mss dat dat helpt om de boel te ontstoppen oid.

Qua foutcodes had ik er dus 2:

0819: druksensor g65 kapot. Die zit tussen je condensor en bumper. Als je de radiateur pinnen aan de bovenzijde loshaalt, dan duw je radiateur 3cm naar achter en heb je voldoende ruimte om m met steeksleutel 17 los te draaien. Mijn nieuwe sensor was een hella, met maat 24. Handige daarvan is dat je dan een ringsleutel kunt gebruiken die je over de stekker kunt schuiven.

0818: binnentemp sensor g263 kapot. Zoals gezegd, beetje prutswerk. Goede handleiding hiervoor:
https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... ent-448865

Als iemand nog een idee heeft hoor ik t uiteraard graag!

Overigens een scan vd hele auto gedaan Met vcds en geen gekke dingen gevonden gelukkig.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

26 jun 2020, 10:24 0 x

Grote handen, nee, valt mee, maar met Reuma rechts is alles links doen een ramp.

Mijn oplossing; Klein Kind Arbeid!
Die tweeling van nu 9 komen overal makkelijk bij, kleine lichaam dus onder stuur en zo,
en ze vinden dit leuk om te doen voor Opa.

De Auto van moeders had ook een defecte G263 en dat ging prima zo, ik koop, zij monteren.
Ja, vele zijn tegen Kinderarbeid, maar leerzaam als ze de auto van Isabel doen, en die is nu ook 40.
Zolang onze A2 Docter Lukas dit niet gaat doen voor alle klanten vind ik een keertje gewoon leerzaam.

Net als bij lekstroom alle zekeringen doormeten, bukken geeft Rug klachten op mijn leeftijd.
Zolang het niet te zwaar is, ook de Navi+ ombouwen naar DAB+ en Open Street Maps met Ali Express moduul, dat is solderen en goed kijken en zij weten hoe heet die soldeerbout is.
Je maakte bruine strepen op de Rozen en ik heb moeite met werk in kleine ruimte en op juiste pen alles vast te zetten + oude zooi verwijderen... en geen fouten te maken.

Maar soms is het handig als je Kinderen dit soort klusjes laat doen....
Leren ze op geen enkele school en defecte apparaten openen en samen doen, en waarschuwen voor
gevaren.... Zodra de scholen weer open gingen gelijk de laptop van Directrice herstellen die deze als kruimeldief had gebruikt, dan krijg je hitte storingen en afkoelen en weer herstart is maar nood oplossing... gelijk meer geheugen in geprikt... ja, daar sta je als Juf van Groep 8 en Directrice dan....

Ze moesten toch thuis lessen volgen? :mrgreen:
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

26 jun 2020, 11:18 1 x

Nou... ik heb een zoontje van 11 en die vindt kijken naar klussen al irritant 😁
Als we ‘samen’ z’n fietsband plakken piept ie m er halverwege tussenuit en mompelt dat ik t wel in m’n eentje kan....

Dus helaas pindakaas, toch met grote handen de auto in. Maar ik heb gelukkig geen last van reuma oid. Alleen stijve spieren na dit soort rare houdingen.
audiJan
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

26 jun 2020, 22:29 1 x

Ticcie schreef:
25 jun 2020, 22:07
Inmiddels een stapje verder...
De nieuwe sensor geplaatst, zit ergens achter t gaspedaal in de verwarmingsunit geplaatst. Dus daar kun je lekker bij, vooral met grote handen 😁

Foutcodes gereset en erna niks meer gevonden. Dus dat is 1.

Daarna de hele verwarming teruggesteld naar de basisinstellingen (denk dat ik het goed heb gedaan, maar het was me niet helemaal duidelijk met de measuring blocks). Ik heb nu iig overal nulwaarden en dat was vlgs de site van gerritspeek de bedoeling. Dat is 2...

En dan de test....

De korte conclusie is dat er overal koudere lucht uitkomt dan bij m’n eerste test (links nu 5gr bij 2000rpm), maar rechter pass. is nog steeds warmer met 19gr en het midden rond de 14gr. Buiten 28 graden.

Dus als bestuurder ben ik blij (koude lucht van 5gr onder en boven 😁), maar het is nog niet helemaal opgelost. Zaterdag een lange rit voor de boeg, mss dat dat helpt om de boel te ontstoppen oid.

Qua foutcodes had ik er dus 2:

0819: druksensor g65 kapot. Die zit tussen je condensor en bumper. Als je de radiateur pinnen aan de bovenzijde loshaalt, dan duw je radiateur 3cm naar achter en heb je voldoende ruimte om m met steeksleutel 17 los te draaien. Mijn nieuwe sensor was een hella, met maat 24. Handige daarvan is dat je dan een ringsleutel kunt gebruiken die je over de stekker kunt schuiven.

0818: binnentemp sensor g263 kapot. Zoals gezegd, beetje prutswerk. Goede handleiding hiervoor:
https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... ent-448865

Als iemand nog een idee heeft hoor ik t uiteraard graag!

Overigens een scan vd hele auto gedaan Met vcds en geen gekke dingen gevonden gelukkig.
Ik denk dat je eens een plaatje van je kachel systeem moet opduikelen het zou kunnen zijn dat je klep uit twee stukken bestaat en niet meer als werkt.
zodoende kan je lucht stroom ondanks aan sturen aan kant toch warm worden.
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 jun 2020, 08:37 0 x

Ja zoiets zou het heel goed kunnen zijn.

En weer iemand hoe ik m naar de basisinstellingen kan resetten en welk resultaat dat zou moeten hebben?

Ik kan groep 001 resetten naar nul. Maar als het even later weer probeer, dan verschijnen dezelfde oude waarden weer. Dat lijkt me niet te bedoeling? Maar ik weet niet helemaal hoe t werkt en er hangen geen labels aan de waarden, dus welke is welke...
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 jun 2020, 22:55 0 x

Hier zijn instructies voor basic setting HVAC: https://www.youtube.com/watch?v=vd7DtgZqtyo
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 jul 2020, 21:15 0 x

Bedankt voor t filmpje, maar bij de A2 gaat t net wat anders en onduidelijker. Maar vlgs mij is dat wel gelukt.

Gedachte: als rechts minder koud wordt, zou dat nog te maken kunnen hebben met de zonnesensor op t dashboard. Die gedemonteerd, maar dat geeft geen verschil.

Dashboard zover mogelijk open gemaakt om te kijken naar de klep die rechts aanstuurt, maar daar is helaas niet bij te komen zonder het hele dashboard te demonteren vlgs mij. Oa midden ventilatie roosters ed losgemaakt, dash kastje, maar dat helpt niet. Ik krijg het midden deel van het dash niet los en heb nu al een eerste scheurtje, dus ik denk dat ik het ga opgeven.... de klep voor de middenroosters zie ik bewegen met de endoscoop, rechts ervan zit de klep die ik moet hebben, maar daar kan ik dus niet bij 😤
Plaats reactie