Brandstof toevoer Tdi - blijft niet lopen
- Airspeed
- Audi A2 clublid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Vanavond maar eens het nieuw aangeschafte onderdruk tooltje toegepast: onderdruk aanbrengen op de retour van de brandstofpomp moet het beste zorgen voor ontluchting: je trekt tenslotte de diesel van de tank, door de pompverstuiver heen, de retourleiding in. Met max ca 0,7bar onderdruk staat er echt serieus onderdruk op het systeem. Na zo'n tien seconden komt de diesel dan wel erdoorheen.
Resultaat: blijft luchtbellen trekken! Zie filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=0b_o5Y1K5PA
Nu is er nog een kleine kans dat ik de retour op de inlaat aangesloten heb, dus aan hen die het weten (of even kijken bij hun ATL): mijn retour zit op een leiding die vlek boven de rechter veerpoot een T-stukje heeft, waar een afdop op zit.
Klopt dat of heb ik retour en aanvoer met het inbouewen van de 'nieuwe' motor verwisseld? Ik hoop echt dat ik zo'n domme fout gemaakt heb...
Resultaat: blijft luchtbellen trekken! Zie filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=0b_o5Y1K5PA
Nu is er nog een kleine kans dat ik de retour op de inlaat aangesloten heb, dus aan hen die het weten (of even kijken bij hun ATL): mijn retour zit op een leiding die vlek boven de rechter veerpoot een T-stukje heeft, waar een afdop op zit.
Klopt dat of heb ik retour en aanvoer met het inbouewen van de 'nieuwe' motor verwisseld? Ik hoop echt dat ik zo'n domme fout gemaakt heb...
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Volgens mijn is slangen wisselen voldoende..... retour geeft alleen diesel zonder bellen als je de tank tot de rand de tank vulde!
Probeer maar, ga komende weekend even kijken bij mijn ATL in die foute CS kleur!
Probeer maar, ga komende weekend even kijken bij mijn ATL in die foute CS kleur!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Spits
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Het slangetje met T stuk zit op de bovenste stalen leiding aangesloten......... Verder kan ik nu in het donker niet kijken waar die verderop precies op zit, want d'r ligt nogal wat zooi op het wrak, maar misschien kan je d'r wat mee.
Overigens ook bij m'n AMF gekeken, daar zit geen T stuk op die plek maar wel, wat lijkt, een terugslagklep.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik heb daarom al jarenlang voor elke klus eerst een foto reportage,
kun je zien waar alle kabels en leidingen lopen, en de volgorde ook gelijk vastgelegd.
Na een paar weken is wisselen mogelijk, en omdat de AMF en BHC en ATL verschillende details hebben.... net als de AUA, BBY en Fsi ook soms enige minimale verschillen hebben!
Ik heb ook nog op de Computer gekeken, maar daar lopen de leidingen wel eens vreemd op tekening, dat gaf ook geen 100% zekerheid helaas.
De brandstof pompen met losse leidingen afgebeeld daar dus ga je juist de fout mee in!
kun je zien waar alle kabels en leidingen lopen, en de volgorde ook gelijk vastgelegd.
Na een paar weken is wisselen mogelijk, en omdat de AMF en BHC en ATL verschillende details hebben.... net als de AUA, BBY en Fsi ook soms enige minimale verschillen hebben!
Ik heb ook nog op de Computer gekeken, maar daar lopen de leidingen wel eens vreemd op tekening, dat gaf ook geen 100% zekerheid helaas.
De brandstof pompen met losse leidingen afgebeeld daar dus ga je juist de fout mee in!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Airspeed
- Audi A2 clublid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Menno, kerel, jouw foto leverde het ontbrekende puzzelstukje!
voor alle leden die hun hulp en gedachten hebben laten gaan hierover!
Maw, na wisselen van beide dieselslangen op de stalen leidingen van het blok en ontluchten met de vacuumpomp, liep-ie en bleef ze (het is definitief een vouw) lopen! Even wat rondjes op het terrein gemaakt en definitief geen noodloop of 'als een krant' lopen meer!
YEAH!!
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep
- Spits
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Woo-hoo, goed nieuws! En nu? APK erop en richting de "Groene Hel"? ........
Veel plezier van je Rooie!
Veel plezier van je Rooie!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.