Brandstof toevoer Tdi - blijft niet lopen
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Berichten: 1135
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
- Locatie: Almere
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Wat zal @Veertienmeizeventien Balen.
Proficiat.
Proficiat.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Potverdikkeme, dat is goed gevonden zeg! Gefeliciteerd!
Ik kan me voorstellen dat de moed zo nu en dan even in de schoenen is gezonken en je wellicht de ATL in gedachten al naar de eeuwige jachtvelden hebt gestuurd. Maar de aanhouder wint en met de tomeloze hulp van mede forumleden dan toch met de gouden tip van @Spits het probleem gevonden. Chapeau! Nu doorpakken en hopelijk komt jouw rode glansrijk door de RDW keuring heen.
Succes met het vervolg!
Ik kan me voorstellen dat de moed zo nu en dan even in de schoenen is gezonken en je wellicht de ATL in gedachten al naar de eeuwige jachtvelden hebt gestuurd. Maar de aanhouder wint en met de tomeloze hulp van mede forumleden dan toch met de gouden tip van @Spits het probleem gevonden. Chapeau! Nu doorpakken en hopelijk komt jouw rode glansrijk door de RDW keuring heen.
Succes met het vervolg!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Airspeed
- Audi A2 clublid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
All of the above!
Tnx Hans!
Tnx Hans!
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep
- Airspeed
- Audi A2 clublid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ja hoor, starten, lopen, maar hij staat nu alweer een paar weken ongebruikt stil, want ik wacht al weken op dat de RDW weer open gaat, want hij moet nog wel voor de invoerkeuring (en APK)...
De eerste keuringen voor zware en lichte vrachtwagens hebben ze weer opgestart (veiligheidskeuringen liepen als enige wel door), dus hopelijk binnenkort kan ik mijn afgezegde afspraak hernieuwen.
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep
- Airspeed
- Audi A2 clublid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Yee! Eindelijk een kenteken gehad van de RDW via mijn eigen garage! Bleek dat tot overmaat van ramp de terugmelding van RDW bij de garage in de spambox was gekomen, dus dat waren weer 2 extra weken... (had inmiddels al meermaals gebeld en wilde niet 'die zeur' zijn...).
Maar goed, na heel veel misverstanden toch eindelijk kenteken en gekeurd. Inmiddels wat km's verder en hij rijdt echt heerlijk. Vooral dat-ie stationair zo trillingsarm loopt, verbaast me, maar met het dubbelmassa vliegwiel en de nieuwe olieketting (waar ook het tegengewicht balansas mee getimed wordt, ook weer niet zo heel erg. toch, het blijft een 3-cilinder diesel.
Ook inmiddels al 1:24 gehaald, dus top!
En inmiddels bij onze A2 dokter de EGT weg laten schrijven middels een chipje, waardoor als 'bijvangst' er tegen de 120pk aanwezig zou zijn. En ja, hij is snel
Maar goed, na heel veel misverstanden toch eindelijk kenteken en gekeurd. Inmiddels wat km's verder en hij rijdt echt heerlijk. Vooral dat-ie stationair zo trillingsarm loopt, verbaast me, maar met het dubbelmassa vliegwiel en de nieuwe olieketting (waar ook het tegengewicht balansas mee getimed wordt, ook weer niet zo heel erg. toch, het blijft een 3-cilinder diesel.
Ook inmiddels al 1:24 gehaald, dus top!
En inmiddels bij onze A2 dokter de EGT weg laten schrijven middels een chipje, waardoor als 'bijvangst' er tegen de 120pk aanwezig zou zijn. En ja, hij is snel
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
120 Pk?
Mijn advies bij snelheden boven de 130 km/h even de OBD II stekker en door koppelen naar Android telefoon voor echte temperatuur, voor in bergen naar Spa voor Ritje Luxemburg of Duitse Autobaan, kan de temperatuur boven de 90 graden komen dus meet beter dan op Dashboard word aangegeven!
De Mandel Beige ATL van mijn broer ging ook richting 98 graden en moet radiateur reinigen + betere thermostaat erin hebben.... anders blijf je sleutelen!
Naast de Thermostaat zelf ook radiateur ingespoten met remmen reiniger en van binnen zachtjes doorgeblazen en afgespoeld met water na afloop en nu keurig op 88,5 graden gebleven.
Die van hem kwam op de rollenbaan slechts tot 116,7 Pk maar wel extreem hoog koppel bij 1800toeren -234Nm.
De EGR klep gaat nu op andere toerental open en dicht en dan bleef motor ook schoner en zuiniger, alleen de uitlaatgassen zijn nu iets minder schoon maar blok vind hij ook belangrijker dan die uitstoot.
Met heel veel Km erop valt het eigenlijk nog best mee, die gemeten vervuiling op de testbank.
Mijn advies bij snelheden boven de 130 km/h even de OBD II stekker en door koppelen naar Android telefoon voor echte temperatuur, voor in bergen naar Spa voor Ritje Luxemburg of Duitse Autobaan, kan de temperatuur boven de 90 graden komen dus meet beter dan op Dashboard word aangegeven!
De Mandel Beige ATL van mijn broer ging ook richting 98 graden en moet radiateur reinigen + betere thermostaat erin hebben.... anders blijf je sleutelen!
Naast de Thermostaat zelf ook radiateur ingespoten met remmen reiniger en van binnen zachtjes doorgeblazen en afgespoeld met water na afloop en nu keurig op 88,5 graden gebleven.
Die van hem kwam op de rollenbaan slechts tot 116,7 Pk maar wel extreem hoog koppel bij 1800toeren -234Nm.
De EGR klep gaat nu op andere toerental open en dicht en dan bleef motor ook schoner en zuiniger, alleen de uitlaatgassen zijn nu iets minder schoon maar blok vind hij ook belangrijker dan die uitstoot.
Met heel veel Km erop valt het eigenlijk nog best mee, die gemeten vervuiling op de testbank.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- DED@2
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Oh dat is grappig. Ik heb op mijn ATL de colorFIS en de olietemp in het menu. Die gaat boven de 130km/u richting de 110 graden. De kvs temp blijft rond de 92-93 graden. Dus dat klopt wel. 88,5 heb ik nooit gezien boven de 130km/u.
De chip van Lukas een fijne tune, niet té en een echte verbetering qua drivability. Max koppel zit rond de 250Nm ipv de 230Nm maar komt eerder in en houdt iets langer aan. En als je je beetje aan de snelheid houdt dan is de 1:24 zeker haalbaar.
Enjoy
De chip van Lukas een fijne tune, niet té en een echte verbetering qua drivability. Max koppel zit rond de 250Nm ipv de 230Nm maar komt eerder in en houdt iets langer aan. En als je je beetje aan de snelheid houdt dan is de 1:24 zeker haalbaar.
Enjoy