Brandstof toevoer Tdi - blijft niet lopen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

10 mar 2020, 07:53 1 x

Relais boven zekering kastje controleren.

Er zitten daar 3 op rij, bij de Benzine 53, 395 en 370 en weet niet of dit dezelfde nummers zijn voor ATL, Maar die middelste 395 vlak bij stuurkolom als je de plaat rondom zekeringkastje verwijderde zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Soms is loshalen voldoende, en kijk of alle 5 contacten schoon zijn en zoveel koste die niet.
Dit is het Relais voor brandstof pomp, en als die weigerde.....

Wisselen met de sloop auto mag ook, nieuwe hoeft maar zelden.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

10 mar 2020, 13:00 1 x

De brandstofpomp in een A2 1.4 TDI is een puur mechanisch aangedreven brandstofpomp.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1336
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

12 mar 2020, 01:58 2 x

Op de derde foto zit de vlotter gedraaid dan klopt het tankvolume niet hoeveel diesel heb je in je tank zitten? leeg geeft dan een kwart aan.
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

12 mar 2020, 22:19 0 x

luukske schreef:
12 mar 2020, 01:58
Op de derde foto zit de vlotter gedraaid dan klopt het tankvolume niet hoeveel diesel heb je in je tank zitten? leeg geeft dan een kwart aan.
Hmmm..je bedoelt de foto van de losgehaalde vlotter onderdelen?
Tank was ruim half vol, nu nog iets voller..
Maar inmiddels de vlotter losgehaald en wat aan de contactjes gefrutseld, even helemaal op stand vol gedraaid uit de tank en toen sprong de meter weer 'aan'. Voorzichtig terug gezet en gelukkig doet die het iig geval weer.

Inmiddels ook de flapper (weer) gewisseld met degene die ik open gemaakt en verder schoongemaakt had, codes gewist en code V157 blijft nu weg :)
Daarnaast heb ik regelmatig nog de code van 'onwaarschijnlijk' signaal van de gloeibougies, dus heel misschien komt het moeilijk starten ook wel deels daardoor? Ik zal morgen ff de gloeibougies met die van de 'oude' motor wisselen, want volgens de bonnen die erbij zaten, waren die een paar jaar terug al een keer vervangen. Misschien helpt het.
Zelf denk ik dat er vooral nog misschien wel gewoon veel lucht nog in de leiding zit, dus kreeg het lumineuze idee om met een oude elektrische benzinepomp van een carburateur auto (zo'n plop-plop-plop pompje), de diesel door de aanvoerleiding te jagen en tevens de tandempomp weer te vullen middels een T-stukje. Dus 1 kant op de pomp, andere kanten op de tandem en aanvoer aangesloten. Uiteindelijk moet je dan alle lucht door de vlotter in de tank geduwd hebben was mijn gedachte..
Na wat aanloop startte hij en heb ik het toerental op ca 2000 gehouden en later stationair totdat na ca 10 minuten lopen de temperatuur op bijna 90 graden was.
Kortom, hij bleef nu wel lopen, maar na uitzetten, wilde hij niet direct starten (?).. Kan ook zijn omdat m'n stekkertje van de oliepeilzender schoot (palletje was blijkbaar afgebroken met motor wisselen) en de display met signaal en knipperende oliekan embleem duidelijk maakte dat hij dacht dat er geen olie meer in zat. Misschien verhindert zo'n signaal later weer starten?
I dunno, maar gezien de gloeibougie melding, kan het natuurlijk ook gewoon versleten gloeibougies zijn? Stekkertje iig nu ook vervangen.
Morgen weer een dag ;-)
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

12 mar 2020, 22:27 0 x

Bij deze buitentemperaturen doen de gloeibougies toch niks?
Het lijkt me ook nog een optie dat de pakkingen van de verstuivers vervangen moeten worden. Ik heb onlangs ook met de ATL startproblemen gehad. Lukas heeft toen de pakkingen vervangen. Sindsdien start hij weer zonder problemen. Is op diverse fora al een keer voorbij gekomen. Via de pakkingen komt sluipt er toch lucht langs en heb je lucht in je leidingen.

Ik heb even niet scherp of je dit al hebt aangepakt. Als het eenmaal voorkomt wordt het alleen maar erger.

Succes . Ik volg het topic en vindt het zeker leerzaam. Houdt vol!
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

12 mar 2020, 22:59 1 x

Tnx! I will! 'it builds caracter' zouden de Engelsen zeggen :mrgreen:
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

13 mar 2020, 11:07 0 x

Ook bij +20 zullen de gloei bougies werken!
Als je dat niet doet kreeg je een Trabant....
Het is dan erg kort maar gloeien wel.

Ook is een losse tank de luchtbel snel weg en de lange leiding van tank tot motor een luchtbel risico....
Ik ga er vanuit dat je weet hoe je een diesel moet ontluchten.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

14 mar 2020, 14:48 1 x

eekhoorntje schreef:
13 mar 2020, 11:07

Ik ga er vanuit dat je weet hoe je een diesel moet ontluchten.
Euh..., nee, eigenlijk niet. Ik probeer het me voor te stellen wat ik moet doen en ga dan verder :flushed:

Desalniettemin start hij nu wel, zij het wat moeizaam doordat de startmotor er moeite mee heeft, zelfs bij volle, opgeladen, accu.
Vandaag heel kort wat proefmeters 'gereden', maar na even lopen slaat toch de alarmbel weer van het te lage oliepeil (wat dus niet zo is) en ff daarna begint-ie in een soort noodloop te komen, beetje wat-ie al eerder ook deed. Daarna start hij wel weer op gewone (niet nood-) loop, dus het lijkt alsof er een 2e beveiliging op een te laag oliepeil inzit. Kan iemand dat bevestigen? (Luuk?)

Vandaag dus even de sensor overgezet van de oude motor en een nwe startmotor is in bestelling (92,- op de deurmat, kun je niet voor aanklooien).
Als die binnen is, nieuwe poging :)

Tevens alvast een afspraak voor keuring gemaakt (7 april), dus er zit wat druk op de ketel nu ook.
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

14 mar 2020, 15:48 0 x

Draadje of sensor defect? Eerst de draad goed bekijken zou ik eerste doen, of wissel met sloop blok.

Een noodloop is niet uit te sluiten bij te lage olie, maar als er genoeg in zit.... Sensoren storen vaker helaas.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

17 mar 2020, 18:53 0 x

Sensor vervangen, nwe startmotor: maakt allemaal niks uit, nog steeds PIEEEEEEP! oliepeil.. :@ :@
eekhoorntje schreef:
14 mar 2020, 15:48
Draadje of sensor defect? Eerst de draad goed bekijken zou ik eerste doen, of wissel met sloop blok.
.
Heb ik dus al 3x bekeken, maar de draden zijn niet gebroken (wel erg onder de olie, ook in de isolatie) en moet ik anders de hele isolatie maar strippen ? Dat is toch ook geen optie?
Hele draadboom 'ff' wisselen is natuurlijk ook geen optie. Halverwege de motorruimte zit dat stuk kabel (loopt samen met de V157 flap) vast in de dikkere kabelboom, dus tsja, wat moet je daarmee?

Kan ik dat stuk van de oliepeil sensor niet gewoon ff doorverbinden zodat ik die foutmelding niet meer krijg?
Ik zie 3 draden: donkerblauw (lijkt bijna zwart), middelste (massa neem ik aan) bruin en geel-groen.

Afbeelding

Iemand nog een briljant idee voordat ik hem de sloot in rij?
Plaats reactie