Wiellagers vervangen
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
En ik zei nog zo ... koppelstangen!?
Dat was geen plausibele reden geweest om hem naar 400 meter te laten afzinken, maar had wel een mooi duikavontuur opgeleverd!
Mooi, weer heel wat pagina's vermaak verder en weer een blije (...) A2 eigenaar
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- rolf
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Had die krengen nog niet zoveel km geleden vervangen dus je verwacht het dan ook niet.
Wel opmerkelijk hoeveel gebonk dat kleine beetje speling genereert in het interieur, kreeg af en toe het idee dat het halve onderstel er onderuit kwam rammelen.
Maar goed, de rust is wedergekeerd en hij mag nog ff blijven.
400m is wel erug diep om te duiken hoor, met een rubber pakkie en een luchtfles op je rug mag je als gediplomeerd sportduiker tot 42m heb ik ooit geleerd, dus dan had je je duikboot mee moeten nemen.
Wel opmerkelijk hoeveel gebonk dat kleine beetje speling genereert in het interieur, kreeg af en toe het idee dat het halve onderstel er onderuit kwam rammelen.
Maar goed, de rust is wedergekeerd en hij mag nog ff blijven.
400m is wel erug diep om te duiken hoor, met een rubber pakkie en een luchtfles op je rug mag je als gediplomeerd sportduiker tot 42m heb ik ooit geleerd, dus dan had je je duikboot mee moeten nemen.
- Jur
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 01 aug 2017, 12:48
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ik had mijn koppelstangen ongeveer 30k km vervangen en het viel me erg tegen hoe aangetast ze er nu alweer uitzagen. Van FEBI had ik iets beter verwacht. De volgende keer hang ik het merk dat @luukske aanbeveelt eronder
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Als je geen roest wilde, een spuitbus Blanke Tectey van Valvoline en zelfs de huismerken Ridex of Bolk blijven jarenlang mooi, alleen die kogels ....? ....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- rolf
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zo, het is een tijdje stil geweest op het front, maar een nieuwe klus(sen) gaat zich aandienen.
De versnellingsbak.
Die begint bij stationair en koppeling op geluiden te maken waar je direct trek in een bak koffie van krijgt, van vers gemalen bonen wel te verstaan.
Het is 1 of allebei de hoofdlagers die gezellig naast elkaar zitten achter het blikken deksel.
Bak is zo geconstrueerd dat je deze helemaal uit elkaar moet halen om die 2 gezelligerds te vervangen, german engineering zullen we maar zeggen.
Ben nog een beetje aan het wikken of wegen of ik er aan beginnen moet, moeilijk is het niet, alleen ff werk.
Distributie is ook weer aan de beurt, het is alweer 5 jaar geleden na de open hart operatie van de BBY motor dat deze mee vervangen is.
Denk er nog ff over na.......exit of..........
https://youtu.be/vsITAdEjFPY
De versnellingsbak.
Die begint bij stationair en koppeling op geluiden te maken waar je direct trek in een bak koffie van krijgt, van vers gemalen bonen wel te verstaan.
Het is 1 of allebei de hoofdlagers die gezellig naast elkaar zitten achter het blikken deksel.
Bak is zo geconstrueerd dat je deze helemaal uit elkaar moet halen om die 2 gezelligerds te vervangen, german engineering zullen we maar zeggen.
Ben nog een beetje aan het wikken of wegen of ik er aan beginnen moet, moeilijk is het niet, alleen ff werk.
Distributie is ook weer aan de beurt, het is alweer 5 jaar geleden na de open hart operatie van de BBY motor dat deze mee vervangen is.
Denk er nog ff over na.......exit of..........
https://youtu.be/vsITAdEjFPY
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
- Locatie: Bussum
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hier kost een gebruikte bak met 170dkm e150:
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /13966599/
En zag dat een revisie bak e425 kost.
Als de prijzen bij jou een beetje in deze buurt liggen is het te overzien.
Maar leuk is anders...
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /13966599/
En zag dat een revisie bak e425 kost.
Als de prijzen bij jou een beetje in deze buurt liggen is het te overzien.
Maar leuk is anders...
- rolf
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Is geen optie wat mij betreft, hoop werk met het wisselen en heb je na een paar 1000 km.......he?, wat hoor ik daar? koffie? Arrrggghhhhh.
Bak moet er toch onderuit, dus die paar lagers vervangen is dan ook het werk niet meer.
Kan je gelijk de oliekeerringen vernieuwen, die gaan een keer lekken na zoveel jaren.
Heb een beetje zitten rekenen, kom met andere onderdelen die aan vervanging toe zijn ( distributie, bak revisie, schokbrekers rondom) op zo een 10000 NOK, 1/3 van de waarde van de auto...........is eigenlijk heel onverstandig.
Bak moet er toch onderuit, dus die paar lagers vervangen is dan ook het werk niet meer.
Kan je gelijk de oliekeerringen vernieuwen, die gaan een keer lekken na zoveel jaren.
Heb een beetje zitten rekenen, kom met andere onderdelen die aan vervanging toe zijn ( distributie, bak revisie, schokbrekers rondom) op zo een 10000 NOK, 1/3 van de waarde van de auto...........is eigenlijk heel onverstandig.