Pagina 1 van 3

.

Geplaatst: 15 sep 2013, 23:15
door Tom
.

.

Geplaatst: 16 sep 2013, 00:31
door Audi_gekkie
Dus alleen dinsdag heeft het motormanagementlampje gebrand?
Grote kans dat jou gedachte juist van vervuilde EGR juist is.

Heb je pas getankt?
Het kan zijn dat de brandstof die hebt getankt van mindere kwaliteit is.

.

Geplaatst: 16 sep 2013, 08:38
door Peter_Audi_A2
check dit onderwerp eens: http://www.audi-a2.nl/topic2253.html

.

Geplaatst: 16 sep 2013, 11:54
door chipsoer
Het zit er idd dik in dat de EGR klep vervuild is, zeker als deze nog nooit schoongemaakt is. Schoonmaken kan trouwens nooit schaden. Hoeveel km,s heeft de A2 gelopen ?

.

Geplaatst: 16 sep 2013, 12:09
door Tom
102000km op dit moment.
Vreemde is dat het lampje aan gaat en de hele dag brandt en de dag erop is er niks meer aan de hand.

We hebben inmiddels ook al de garage gemaild waar we de auto gekocht hebben (met een maand garantie), kijken wanneer ze tijd hebben

.

Geplaatst: 16 sep 2013, 22:17
door Zirkeler
Voor wat het waard is :

6 maanden terug hetzelfde fenomeen gehad en iedere keer op maandag. Probleem deed zich voor nadat ik enkele opeenvolgende keren een korte afstand van enkele tientallen meters had afgelegd. (naar buiten om de auto te wassen, terug de auto in de garage gestald, auto enkel uit de garage) Het duurde dan 1 dag alvorens het lampje terug uit was. (bij de derde langere rit) Nadat de egr volledig gereinigd was, deed het probleem zich nog voor.
Ondertussen reeds maanden de 3 opeenvolgende korte afstanden vermeden en geen enkele keer meer het lampje zien branden.

Mijn veronderstelling (en ik kan dus volledig fout zitten :-) ) :
Bij het starten kan het systeem mi. nog niet weten of de egr goed werkt, dus moet het systeem werken op 'oude' informatie van vorige ritten. Bij erg korte afstanden kan het systeem zichzelf nog niet korrekt opmeten Ik veronderstel dat bij 3?? slechte foutmetingen er terug 2 a 3 goede metingen moeten zijn, alvorens de computer het lampje reset.
De meeste controlesystemen (liften, machines,...) reageren niet bij één foute meting maar hebben een aantal opeenvolgende foutsignalen nodig alvorens tot actie over te gaan, dit om foutieve meldingen te vermijden. (veiligheidssystemen zijn hierop wel de uitzondering) Ik denk dat dit bij de egr niet anders is.

.

Geplaatst: 16 sep 2013, 22:20
door A2robin
Is dit het zelfde lampje als het uitlaatgascontrolesysteem lamp?
Die ging bij mij branden zo nu en dan en dan werkte de airco ook niet.

Bleek de temperatuurssensor te zijn in de motor. Deze gaf een te zwak signaal.

Groetjes

.

Geplaatst: 17 sep 2013, 23:49
door Vinootje
Remschakelaar blijft dan af en toe hangen. Ik ben bij de garage geweest. Ze hebben hem gereset daarna nog een keer gehad, ging toen weer vanzelf uit. Dit had ik bij zeer vochtig weer ! Als het bij mij vaker voorkomt zet ik een nieuwe schakelaar in. Met mijn golf plus heb ik dit zelfde probleem gehad..

.

Geplaatst: 18 sep 2013, 13:08
door Tom
Auto gisteren naar de garage gebracht.. Rij nu rond in een Citroen C1... Effe wennen zeg :mrgreen:

We horen wel wat het is/was/kan zijn geweest

.

Geplaatst: 18 sep 2013, 13:57
door Tom
Garage belde net..
EGR werkte inderdaad wel/niet/wel/niet.. Iets met vacuum klepje.
Nieuwe besteld wordt morgen erin gezet.