het valt wel erg op dat jij de kerstboom ook krijgt bij een (te) laag toerental met wegrijden / sturen.gebeurd, ik had het helaas ook weer vanmiddag na een week storingsvrij.
(ondanks spiksplinternieuwe accu,stroom zat dus..bij mij alweer foutcode P17961 ,iets met drukverschillen.)
ik ben zeer benieuwd welke fout of code er bij jou uitkomt. motorstoringslampje gaat alleen uit na wissen storing via obd.
Kerstboom aan controlelampjes - iets met de remmen?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Bij mij ging het motorstoringslampje uit voordat ik mij bij de garage kon melden, zie ook de eerste post.
De garage kon bij het uitlezen geen foutmeldingen zien.
Ik heb (nog) geen mogelijkheid om zelf uit te lezen, zie deze post: viewtopic.php?p=106270#p106270
Bij het zoeken op foutmelding P17961 kwam ik dit topic tegen: viewtopic.php?f=7&t=2825
Met een verwijzing de diagnoselijst van Gerrit: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17961.html
Ik kijk of ik de storing kan reproduceren met de aanwijzingen van @Peter_Maathuis. (lees met lage toerentallen bochtjes draaien / helling trekken).
De garage kon bij het uitlezen geen foutmeldingen zien.
Ik heb (nog) geen mogelijkheid om zelf uit te lezen, zie deze post: viewtopic.php?p=106270#p106270
Bij het zoeken op foutmelding P17961 kwam ik dit topic tegen: viewtopic.php?f=7&t=2825
Met een verwijzing de diagnoselijst van Gerrit: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17961.html
Ik kijk of ik de storing kan reproduceren met de aanwijzingen van @Peter_Maathuis. (lees met lage toerentallen bochtjes draaien / helling trekken).
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Motorstoringslampje is na de eerste rit weer vanzelf uitgegaan, net als de vorige keren.
Detail: ik had deze keer net getankt ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot
- grijze_gebakje
Ik heb dit jaar vergelijkbare storing gehad, ook met diezelfde foutcode. Bij mij bleek de timing niet correct te staan. Is niet de eerste waar ik dit bij gelezen/gehoord heb. Gebeurt dus vaker. Loop systematisch je inlaattraject na op luchtlekken, kapotte MAP sensor, lekke rembekrachtiger, defecte EGR en loop de timing na.
Dergelijke storingen vereisen een systematische aanpak.
Voor mijn verhaal: viewtopic.php?f=14&t=10734&start=10
Succes!!
Dergelijke storingen vereisen een systematische aanpak.
Voor mijn verhaal: viewtopic.php?f=14&t=10734&start=10
Succes!!
Audi A2 1.4 BBY (2004) | Pepperpots | Blijft een hobby
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Dank voor de toelichting en extra zoek opties.
Heb ik meteen ook een verklaring waarom het motorlampje na de storing weer uitgaat (na een aantal keren starten).
Het na 1 minuut stationair draaien en het ploffen in de uitlaat / niet reageren op het gaspedaal herken ik zelf niet,
wellicht kan voor @Marcoa2 waardevolle informatie zijn.
Heb ik meteen ook een verklaring waarom het motorlampje na de storing weer uitgaat (na een aantal keren starten).
Het na 1 minuut stationair draaien en het ploffen in de uitlaat / niet reageren op het gaspedaal herken ik zelf niet,
wellicht kan voor @Marcoa2 waardevolle informatie zijn.
Wat je kan proberen dat heb ik dus gehad bij lucht lekkage
laat je auto stationair lopen met in getrapte rem. bij grotere luchtlekkage behoudens de vacum vd bekrachtiger gaat de auto langzaam steeds onrustiger lopen met uitschakeling van cilinders.
laat je auto stationair lopen met in getrapte rem. bij grotere luchtlekkage behoudens de vacum vd bekrachtiger gaat de auto langzaam steeds onrustiger lopen met uitschakeling van cilinders.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Ik heb de A2 (met dank aan een forumlid bij mij in de buurt) uit laten lezen.
De OBD fout P1553 kwam naar boven, voor diagnose zie deze lijst: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17961.html
Ik herken hiervan alleen het (even) branden van het motorlampje.
Tot op heden geen storing meer gehad.
De foutenlijst is gereset, kijken even aan of de fout weer terugkomt.
De OBD fout P1553 kwam naar boven, voor diagnose zie deze lijst: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17961.html
Ik herken hiervan alleen het (even) branden van het motorlampje.
Tot op heden geen storing meer gehad.
De foutenlijst is gereset, kijken even aan of de fout weer terugkomt.