Ik heb, wachtend op mijn "nieuwe" spatbordrand, een zwarte (!) rand die ik nog had liggen, zilver (LY7W) gespoten met daarover blanke lak (Motip clear varnish).
Maar echt glimmen wilde hij niet. Na uitgebreid polijsten (met polijstpasta voor koplampen, want die heb ik ook nog liggen) werd het glimmen iets beter, maar nog lang niet zoals het originele spuitwerk.
Op de foto hieronder zie je van boven naar beneden: de "nieuwe" originele rand aan de auto, de voorheen zwarte rand zelf LY7W gespoten en gepolijst en het broddelwerk dat op de auto zat toen ik hem kocht (waar ik de lak met mijn nagel van af kan krabben).
Let vooral op de reflecties aan de rechter zijde van de rand...
Wie heeft er ideeën om betere glans te krijgen? Ik heb nu twee spatbordranden over om op te oefenen
Hoe krijg ik spuitwerk zo glanzend als origineel?
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2538
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Na elke kleur spuiten is het mat.
De 2K lak in meerdere lagen en telkens 20 minuten drogen, anders spuit plekken!
Ook binnen bij juiste temperatuur spuiten zonder tocht.
Met Spuitbus kan maar niet buiten op straat met dit weer!
De 2K lak in meerdere lagen en telkens 20 minuten drogen, anders spuit plekken!
Ook binnen bij juiste temperatuur spuiten zonder tocht.
Met Spuitbus kan maar niet buiten op straat met dit weer!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2538
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb het spuitwerk gedaan op mijn overdekte terras, dus weinig wind en stof met de spatbordrand in een grote houten kist. Kist open, spuiten, kist dicht en laten drogen.
Had weinig last van stofjes in de lak.
Ga nu eerst beide spatbordranden goed glad schuren en dan nogmaals zilver spuiten. Daarna wil ik er wel eens een bus 2K blanke lak aan wagen. Als ik ze allebei tegelijk behandel, hoef ik niet een halve bus weg te gooien, want ik lees dat die 2K lak maar 24 uur te gebruiken is.
Had weinig last van stofjes in de lak.
Ga nu eerst beide spatbordranden goed glad schuren en dan nogmaals zilver spuiten. Daarna wil ik er wel eens een bus 2K blanke lak aan wagen. Als ik ze allebei tegelijk behandel, hoef ik niet een halve bus weg te gooien, want ik lees dat die 2K lak maar 24 uur te gebruiken is.
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
- Locatie: Bussum
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dat klopt inderdaad, de 2 componenten mengen zodra je de spuitbus gaat gebruiken en dan hardt t uit.
Als de lak echt goed is gedroogd (bij 1k ook handig een beetje te verwarmen), kun je na een paar weken ook eea licht schuren met korrel 2000, erna 3000 (waterproof) en dan polijsten van grof naar fijn. Moet het wel goed zijn uitgehard.
Als de lak echt goed is gedroogd (bij 1k ook handig een beetje te verwarmen), kun je na een paar weken ook eea licht schuren met korrel 2000, erna 3000 (waterproof) en dan polijsten van grof naar fijn. Moet het wel goed zijn uitgehard.