Foutcode lijst

Diagnose apparatuur en software zoals VAG-COM.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 mei 2018, 21:42 0 x

Kwam onderstaande vag-com foutcode lijst tegen op het www.

Geeft oorzaak en mogelijke oplossingen aan indien bekend.

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
JJR
Berichten: 304
Lid geworden op: 08 jun 2017, 22:38
Locatie: Haarlem
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

13 mei 2018, 22:37 0 x

gerritspeek is hier alom bekend volgens mij :P

Helaas zijn sommige foutcodes zo generiek dat ze niet echt de daadwerkelijke oorzaak aangeven van het ontstaan van de foutcode :| :sweat:
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 mei 2018, 23:06 0 x

Zo'n vermoeden had ik al dat het bij velen bekend zou zijn. :flushed: Echter, ik kende het nog niet, vrij nieuw hier. :tongueclose

Leek mij wel een goede aanvulling aangezien ik best wel veel vragen over foutcodes zie en men dus zo zelf snel de codes kan verklaren.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

13 mei 2018, 23:37 0 x

Ja Gerrit Speek is een soort woordenboek wat je even er op naslaat, ( en heel mooi dat hij dat zo overzichtelijk op internet heeft gezet)
Maar dan komt wat JJR zegt, je kan nog alle kanten op met de gegeven uitleg en dan wordt het toch dat je zelf een soort konklusie moet trekken met de verstrekte gegevens en het gedrag van de motor en dat is soms nog niet zo eenvoudig.
Zie hiervoor bijv. Alle draadjes over inhouden van de motor.
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 mei 2018, 23:43 0 x

jaapje schreef:
13 mei 2018, 23:37
Ja Gerrit Speek is een soort woordenboek wat je even er op naslaat, ( en heel mooi dat hij dat zo overzichtelijk op internet heeft gezet)
Maar dan komt wat JJR zegt, je kan nog alle kanten op met de gegeven uitleg en dan wordt het toch dat je zelf een soort konklusie moet trekken met de verstrekte gegevens en het gedrag van de motor en dat is soms nog niet zo eenvoudig.
Zie hiervoor bijv. Alle draadjes over inhouden van de motor.
Klopt idd, dat geeft Gerrit Speek ook aan, maar wel verrekte handige site om je met de neus de juiste richting op te wijzen.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Plaats reactie