OBD-II

Diagnose apparatuur en software zoals VAG-COM.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 jun 2021, 21:17 0 x

Topic kick!

Ik ben van plan een dezer dagen een comfort blinker te bestellen bij Cum Cartec.
Ik heb bij een andere webshop inmiddels een bestelling gedaan, waaronder 2K blanke lak mat van Spraymax, om alle softlak binnenkort te kunnen voorzien van een beschermlaag. Ik durf op dit moment nauwelijks de schakelaars aan te raken. :flushed: Vooral omdat het er nu ook nog allemaal zo gaaf uitziet…
Anyway, de climatronic en concert 2 moeten er dan toch uit, dus dan wil ik gelijk die comfort blinker gaan installeren.
Ik schrok wel van de verzendkosten naar Nederland, namelijk € 17,-!
Ik ben dan ook even aan het kijken geweest op de webshop of er nog iets interessants is om erbij te bestellen.
Keuze genoeg. Zelfs stoelverwarming en een regensensor zijn beschikbaar voor de A2!
Echter viel mij oog op dit:
https://www.cum-cartec-shop.de/product_ ... no_boost=1
Iemand ervaring met deze obd 2 diagnose interface van cum cartec?
Het mag duidelijk zijn dat ik dus op zoek ben naar een goede obd 2 reader voor mijn A2.
Het mag ook zo’n handzaam kastje zijn die gewoon standaard in de auto kan blijven liggen.
Het liefst ook in het Nederlands.
Mijn bedoeling is dat ik er wel het een en ander mee kan uitlezen. Ook motortemperatuur etc.
Als iemand tips heeft en/of ervaring met de reader van cum cartec, dan verneem ik dat graag!
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 jun 2021, 07:50 1 x

Geen ervaring , maar een kabel alleen is waardeloos, daar kun je niets mee… Voor (minder dan) hetzelfde geld koop je een chinese kopie van vcds (oude versie). Daar heb je wat aan.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 jun 2021, 23:46 0 x

Bedankt voor je info, @Peter_Maathuis.
Ik stuur je binnenkort even een pb.
Plaats reactie