Pagina 1 van 1
Lampje remmen
Geplaatst: 27 jun 2023, 11:00
door Carlo
Hallo
Kameraad zijn auto blijft het lampje branden van de remmen hebben al nieuwe remmen gezet kent er iemand het probleem
Re: Lampje remmen
Geplaatst: 27 jun 2023, 12:59
door Edwinvv
Ja klopt, dan blijft het lampje branden.
Re: Lampje remmen
Geplaatst: 27 jun 2023, 17:04
door Peter_Maathuis
Het lampje gaat aan door te weinig remvloeistof, bij een storing van het ABS-systeem (maar dan branden er meer controlelampjes) of versleten remblokken (slijtageindicator linksvoor).
En verder kan er natuurlijk ergens een draadbreukje voor vals alarm zorgen...
Re: Lampje remmen
Geplaatst: 27 jun 2023, 22:17
door Carlo
Alle remmen zijn nog goed vanachter alles nieuw gezet van remmen van voor stonden nieuwe remmen erop mss toch eens alles uit elkaar halen vanvoor dan rem olie zit er ook nog genoeg op
Re: Lampje remmen
Geplaatst: 27 jun 2023, 22:36
door Ticcie
Ik gok op een draadbreuk in t kabeltje vh remblok naar de connector of de connector zelf.
Zou ik eerst even checken voordat je alles uitelkaar haalt.
Re: Lampje remmen
Geplaatst: 28 jun 2023, 09:38
door Carlo
Ah oke en dat is links voor dan en dat is die slijtageindicator wat ik moet na kijken
Re: Lampje remmen
Geplaatst: 28 jun 2023, 09:52
door Peter_Maathuis
Inderdaad, de twee draden naar de slijtage-indicator moeten zijn doorverbonden, anders krijg je een melding dat het remblok is versleten.
De ene draad ligt aan massa en de andere draad gaat naar het instrumentenpaneel (pin 2 van de blauwe connector).
Re: Lampje remmen
Geplaatst: 28 jun 2023, 17:49
door Carlo
Oke merci moeten we dat eens gaan checken
Re: Lampje remmen
Geplaatst: 01 sep 2023, 12:24
door Carlo
Vandaag nieuwe remmen gezet van voor en schijven aan het remblokje zit en kabel met de stekker voor de rest niks hoe kan ik dit controleren wat stuk zou zijn
Re: Lampje remmen
Geplaatst: 01 sep 2023, 12:35
door Peter_Maathuis
Zoals eerder aangegeven: van de twee draden die in de connector voor de slijtage-indicator zitten moet er een aan massa liggen en de ander naar het instrumentenpaneel gaan.
Doormeten met een universeelmeter.
Je kunt ook de slijtage-indicator doormeten: weerstand moet ongeveer 0 Ohm zijn. Aansluiten en meten op de juiste pin van het instrumentenpaneel of die ook aan massa ligt.
Je kunt ook die pin bij het instrumentenpaneel aan massa leggen en vaststellen of het lampje uitgaat. Zo niet, dan heb je een probleem in het instrumentenpaneel. Vervangen kan maar...
- het instrumentenpaneel moet de correcte pincode krijgen (gekoppeld aan de ECU)
- de contactsleutels moeten bij het nieuwe paneel worden aangemeld (ivm startonderbreking).