Groupbuy LED verlichting koplampen

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 dec 2022, 17:59 1 x

Die metalen klemmetjes zijn inderdaad lastig. Inschroeven zou handiger zijn (hoewel: lostrillen?) maar zo krijg je alleen heel toevallig een goed lichtbeeld: afgevlakt links en oplopend rechts. De lamp kan er dus maar op één manier goed in. Daartoe zit er een uitsteeksel in de metalen rand onder het glas. Alleen in de goede stand krijg je het klemmetje weer gemakkelijk vast.

Het helpt om (met een zaklamp / telefoon) goed te kijken hoe het klemmetje, dat de lamp op zijn plaats houdt, achter het haakje zit. De andere kant uit beweegt ie niet... :mrgreen:
Ik heb dat vanmiddag nog proefondervindelijk vastgesteld bij de Polo van mijn dochter. Even goed kijken, induwen en de goede kant uit bewegen.

Het is zeker geen klusje om in het donker en/of bij regen "even" te doen. Bij voorkeur haal ik de connector van de koplamp (maar die wil nog wel eens goed vast zitten) en neem hem mee naar de spreekwoordelijke keukentafel. Dat werkt een stuk aangenamer, zeker bij de huidige temperaturen.
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 jan 2023, 13:42 2 x

hmmm.... nou werd de A2 vandaag afgekeurd op 1 punt: de h7 ledlampen van de groupbuy... Ik heb erbij gekeken en het lichtbeeld was inderdaad niet echt ok. Verwisseld met Philips Halogeen H7 en toen was het lichtbeeld weer prima.

Ik hou het voorlopig maar weer bij de halogeen units denk ik.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 jan 2023, 16:30 0 x

Vreemd, ik heb ze in twee A2's die (samen) al een keer of 5 zonder problemen door de APK kwamen. Bij mij is het lichtbeeld scherp begrensd aan de bovenzijde, helemaal zoals het hoort.

De laatste twee sets, gemonteerd in de zwarte A2 die ik recent verkocht en ook meteen in de A2 van de vader van de koper (!), waren EC-goedgekeurd en met 5 jaar garantie: https://www.tradevision.nl/verlichting/ ... ing-auto-s.
Voor ik ze kocht, heb ik even gecheckt of de verkoper die garantie ook waar kan maken: hij zit al 25 jaar in de business dus dat geeft vertrouwen.
Gebruikersavatar
Lucske
Audi A2 clublid
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 nov 2021, 10:59
Locatie: Weesp
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 jan 2023, 21:23 0 x

Hier ook geen problemen gehad bij de APK
1.6 BAD | kastellrot
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 jan 2023, 23:08 0 x

Ticcie schreef:
18 jan 2023, 13:42
hmmm.... nou werd de A2 vandaag afgekeurd op 1 punt: de h7 ledlampen van de groupbuy... Ik heb erbij gekeken en het lichtbeeld was inderdaad niet echt ok. Verwisseld met Philips Halogeen H7 en toen was het lichtbeeld weer prima.

Ik hou het voorlopig maar weer bij de halogeen units denk ik.
Mijn twee H7 ledlampen (groepsbuy) zijn een paar maanden geleden door de A2 dokter geplaatst: één had geen nette / correcte bovengrens en is toen meteen vervangen).
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Gebruikersavatar
Seroj
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2020, 13:33
Locatie: Amsterdam
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 jan 2023, 20:45 2 x

Ticcie schreef:
18 jan 2023, 13:42
hmmm.... nou werd de A2 vandaag afgekeurd op 1 punt: de h7 ledlampen van de groupbuy... Ik heb erbij gekeken en het lichtbeeld was inderdaad niet echt ok. Verwisseld met Philips Halogeen H7 en toen was het lichtbeeld weer prima.

Ik hou het voorlopig maar weer bij de halogeen units denk ik.
Ik had gisteren bij de APK precies hetzelfde probleem.
Het lichtbeeld had een deuk in de lijn van de linker koplamp en omdat de keurmeester wilde geen gezeik wilde met mogelijke steekproef kon hij het niet goedkeuren.
Hij heeft zelf nog geprobeerd door te stellen, maar kreeg niet goed.
Na montage van een set Halogeen lampen was euvel direct verholpen. Dus rij ook ik nu helaas weer met Halogeen :-(

Ik heb vermoeden dat alle extra onderdelen achterin de koplampunit mogelijk de linker lamp net te veel uit lood drukte, waardoor er een probleem in de reflectie ontstaat. Hoogte verstelling van de koplampen werkte ook al niet heel soepel.

Aangezien de LED lampen geen egaal licht zoals een gloeilamp geven doordat ze alleen op een klein oppervlak hun lichtbron hebben zitten kan door kleine verdraaing al snel een schaduw de reflector komen. Dus het lichtbeeld kan sneller verstoord raken.

Hopelijk heb ik ergens komende weken tijd om de LED lampen er opnieuw in te zetten en te testen.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 jan 2023, 09:08 4 x

Signalen zijn duidelijk, ik ga hiermee aan de slag.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

20 jan 2023, 19:06 0 x

Zet je A2 tegen de muur aan...

Bijna, muur moet heel blijven maar op 2 meters afstand zie je elke avond of lichtbeeld goed is!
Led is vaak meer licht maar ook meer kans op foutjes tonen.

Zelf een kapotte lamp op werkbank voor LED testen en dat werkte prima, ook foute beetje bijstellen mogelijk.
De duure Osram in Duitsland zijn wel altijd goed, maar de prijs ook helaas erg goede!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 jan 2023, 19:41 0 x

Niet te vergelijken met APK test @eekhoorntje. Beeld moet gewoon goed zijn.

LED is altijd meer diffuus dan traditioneel licht, dat wordt direct versterkt door slechte glazen. Maar dat is hier niet aan de orde, in het geval van @Seroj zelfs geheel nieuwe koplampen.

Zoals gemeld: het wordt opgepakt.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Patrickdkl
Audi A2 clublid
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 jul 2020, 05:59
Locatie: Oldenzaal
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 jan 2023, 19:52 2 x

Hoi allemaal en HansJan in het byzonder,

Kan ik nog mee doen met de led group buy?
Voor 2 A2tjes graag?

Gr patrickdkl
Plaats reactie