Gratis A2 ophalen en reparaties
- aarmarman
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
- Locatie: Haarlem
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
@kobus1978 #! %|°\ :€@ is nog een behoorlijk understatement.
Maar er is ook goed nieuws te melden.
De auto is van de bokjes af er rijd weer
De koppeling deed wel even lastig en moest ontlucht worden. ook de schakelpook stond helemaal verkeerd, ik kon dus niet schakelen.
ik heb het nu redelijk voor elkaar, alleen in de achteruit schakelt hij erg zwaar.
Ik heb een klein rondje gereden, en bij het afstellen van de buitenspiegels brak het knopje af toen was ik er weer even klaar mee.
ik heb nog wel even uitgelezen omdat er een motorstoringslampje brandde.
MOTOR
16785 - Uitlaatgasterugvoersysteem
P0401 - 35-00 - Doorlaat te klein
17566 - Sensor spruitstukdruk (G71)
P1158 - 35-10 - Onaannemelijk signaal - Geregeld
AIRCO
00818 - Voeler uitstroomtemperatuur verdamper (G263)
30-00 - Onderbreking/kortsluiting met plus
01317 - Regelapparaat met display in dashboard (J285)
49-10 - Geen communicatie - Geregeld
INSTRUMENTEN
01314 - Motorregelapparaat
49-10 - Geen communicatie - Geregeld
00562 - Sensor voor oliepeil/-temperatuur (G266)
27-10 - Onaannemelijk signaal - Geregeld
COMFORTSYSTEEM
01561 - Linkerachterportier
59-10 - Gaat niet van slot - Geregeld
01561 - Linkerachterportier
61-00 - Gaat niet van Safe
01562 - Rechterachterportier
61-10 - Gaat niet van Safe - Geregeld
01331 - Portierregelapparaat; bestuurderszijde (J386)
49-10 - Geen communicatie - Geregeld
RADIO
00852 - Luidspreker voorin
36-10 - Onderbreking - Geregeld
00855 - Verbinding met cd-wisselaar
49-00 - Geen communicatie
Dus ik heb nog wat te doen.
Ik wil in ieder geval zo snel mogelijk de distributie en waterpomp vervangen.
en natuurlijk het knopje van de spiegel.
Maar er is ook goed nieuws te melden.
De auto is van de bokjes af er rijd weer
De koppeling deed wel even lastig en moest ontlucht worden. ook de schakelpook stond helemaal verkeerd, ik kon dus niet schakelen.
ik heb het nu redelijk voor elkaar, alleen in de achteruit schakelt hij erg zwaar.
Ik heb een klein rondje gereden, en bij het afstellen van de buitenspiegels brak het knopje af toen was ik er weer even klaar mee.
ik heb nog wel even uitgelezen omdat er een motorstoringslampje brandde.
MOTOR
16785 - Uitlaatgasterugvoersysteem
P0401 - 35-00 - Doorlaat te klein
17566 - Sensor spruitstukdruk (G71)
P1158 - 35-10 - Onaannemelijk signaal - Geregeld
AIRCO
00818 - Voeler uitstroomtemperatuur verdamper (G263)
30-00 - Onderbreking/kortsluiting met plus
01317 - Regelapparaat met display in dashboard (J285)
49-10 - Geen communicatie - Geregeld
INSTRUMENTEN
01314 - Motorregelapparaat
49-10 - Geen communicatie - Geregeld
00562 - Sensor voor oliepeil/-temperatuur (G266)
27-10 - Onaannemelijk signaal - Geregeld
COMFORTSYSTEEM
01561 - Linkerachterportier
59-10 - Gaat niet van slot - Geregeld
01561 - Linkerachterportier
61-00 - Gaat niet van Safe
01562 - Rechterachterportier
61-10 - Gaat niet van Safe - Geregeld
01331 - Portierregelapparaat; bestuurderszijde (J386)
49-10 - Geen communicatie - Geregeld
RADIO
00852 - Luidspreker voorin
36-10 - Onderbreking - Geregeld
00855 - Verbinding met cd-wisselaar
49-00 - Geen communicatie
Dus ik heb nog wat te doen.
Ik wil in ieder geval zo snel mogelijk de distributie en waterpomp vervangen.
en natuurlijk het knopje van de spiegel.
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3779
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Je hebt de auto in ieder geval weer rijdend, ik vind het knap gezien de beperkte middelen (sleutelen in de buitenlucht).
De andere problemen (of zijn het uitdagingen? ) krijg je ook wel opgelost.
Heb je de storingen al geprobeerd te resetten?
Kan me voorstellen dat als de accu er een tijdje af is geweest de hele boel in storing valt.
De andere problemen (of zijn het uitdagingen? ) krijg je ook wel opgelost.
Heb je de storingen al geprobeerd te resetten?
Kan me voorstellen dat als de accu er een tijdje af is geweest de hele boel in storing valt.
- Spinazie
- Forum beheerder
- Berichten: 982
- Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
- Locatie: Nijmegen
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Inderdaad alles wissen, stukje rijden en kijken wat er over blijft. Maar staat nu al niets tussen wat niet relatief eenvoudig/goedkoop kan worden opgelost volgens mij.Peter_Audi_A2 schreef: ↑05 sep 2021, 22:15Heb je de storingen al geprobeerd te resetten?
Kan me voorstellen dat als de accu er een tijdje af is geweest de hele boel in storing valt.
- aarmarman
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
- Locatie: Haarlem
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Alle storingen zijn gewist.
De egr/motor storing was al bekend, en zal ook wel weer terugkomen, net als de oliesensor.
De andere storingen zoals van de centrale vergrendeling vind ik niet zo spannend, die heeft onze andere A2 ook terwijl alles prima functioneert.
De egr/motor storing was al bekend, en zal ook wel weer terugkomen, net als de oliesensor.
De andere storingen zoals van de centrale vergrendeling vind ik niet zo spannend, die heeft onze andere A2 ook terwijl alles prima functioneert.
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Achteruit?
Als je met motor mag uit blijven in vrij staat, ga je dan zonder iets te voelen van 3 naar 4 en terug?
Als je 5e iets teveel ruimte heeft komt jou R iets tekort!
Bij heen en weer halen 3 & 4 mag je niets voelen van zijkant, als dat wel zo is links/rechts tikje erbij.
En ik ga er vanuit dat er 1,9 liter nieuwe olie in de bak zit?
Vooral de Achteruit zit in de bak in rot hoekje...
Of is er vuil onder pookje of plat gedrukte rubber rand?
Dan is Achteruit ook erg lastig, had het ooit te hard aangedraaid...
Moment sleutel was even zoek.
Als je met motor mag uit blijven in vrij staat, ga je dan zonder iets te voelen van 3 naar 4 en terug?
Als je 5e iets teveel ruimte heeft komt jou R iets tekort!
Bij heen en weer halen 3 & 4 mag je niets voelen van zijkant, als dat wel zo is links/rechts tikje erbij.
En ik ga er vanuit dat er 1,9 liter nieuwe olie in de bak zit?
Vooral de Achteruit zit in de bak in rot hoekje...
Of is er vuil onder pookje of plat gedrukte rubber rand?
Dan is Achteruit ook erg lastig, had het ooit te hard aangedraaid...
Moment sleutel was even zoek.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Spinazie
- Forum beheerder
- Berichten: 982
- Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
- Locatie: Nijmegen
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Duidelijk Dan zou ik beginnen (maar dit weet je vast al) met het gasklephuis en met name doorlaat naar EGR schoon te maken, komt wel vaker voor. Mogelijk dat de tweede motor foutmelding (17566) daar ook mee te maken heeft.
Oliepeil sensor zit dacht ik onderin de carter (is bij diesels zo in ieder geval), die zou je mee kunnen pakken bij een oliebeurtje.
- aarmarman
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
- Locatie: Haarlem
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb de auto naar mijn broer gedaan, die heeft hem helemaal verder afgemaakt.
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox