Gratis A2 ophalen en reparaties

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
aarmarman
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
Locatie: Haarlem
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 aug 2021, 21:01 18 x

Op 21 augustus zag ik in dit draadje viewtopic.php?f=16&t=9704 van @davevogel0
Dat er een gratis a2 werd aangeboden.
Uiteraard werd ik door het woordje “gratis” getriggerd ik ben tenslotte een Hollander.
Maar ook het gegeven dat de auto gesloopt zou worden gaf me het gevoel dat ik misschien, heel misschien iets kon doen.
Voor wie het verhaal van Dave niet heeft meegekregen: Hij was op vakantie in Oostenrijk waar hij panne kreeg met zijn A2.
De ANWB heeft de auto naar een garage in Innsbruck gebracht en zelf is hij met een andere auto naar Nederland terug gegaan.
De ANWB wilde de auto niet repatriëren ivm een te lage dagwaarde, dus zou de auto door de garage in Oostenrijk naar de sloop worden gebracht tenzij er iemand gek genoeg was de auto op te gaan halen in Innsbruck.
Ik heb het verhaal meerdere keren gelezen, en eens gekeken hoe ver het naar Oostenrijk is…… en dat is best ver.
Uiteindelijk heb ik mijn broer gebeld waarmee ik wel eens eerder een auto uit zuid Duitsland heb opgehaald, en gevraagd wat hij ervan vond.
Aangezien de a2 op een trailer vervoerd moest worden werd het allemaal best lastig, maar niet onmogelijk vond hij.
Toen heb ik Dave een pb gestuurd, en zijn we telefonisch in contact gekomen. Hij heeft toen ook wat recente foto’s gestuurd waaronder deze.
Afbeelding

Ik vond het meteen een mooie auto om te zien, en besloot dat ik hem wilde gaan halen.
Er moest snel geschakeld worden ivm oplopende kosten voor stalling bij de garage, en de ANWB wilde er graag vanaf.
Mijn broer kon een trailer lenen, en we boekten een hotel voor de overnachting in Oostenrijk.
Woensdagochtend 4 dagen na mijn pb tje vertrokken we om 08.00 uur op avontuur.
Afbeelding

We hadden gehoopt het in 10 uur te kunnen rijden, maar uiteindelijk hebben we er de heenweg 12 uur over gereden.
Met trailer gaat het niet zo snel als gehoopt.
Afbeelding

Uiteindelijk waren we om 20.30 uur in het Hotel op 40 minuten van Innsbruck.
Na het parkeren en afkoppelen van de trailer nog een restaurantje in de buurt bezocht en daarna zijn we maar vlug naar bed gegaan.
De volgende morgen na het ontbijt het laatste stukje naar de garage gereden.
Een beetje zenuwachtig, omdat ik de auto in eerste instantie nergens zag staan ben ik naar binnen gegaan, en heb ik de verschuldigde euro’s betaald.
Ik kreeg een plattegrond in de hand gedrukt, en op plaats 100 stond hij dan.
Afbeelding

Omdat we nog wat uurtjes sturen voor de boeg hadden, hebben we de auto snel opgeladen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De eerste uren van de terugreis ging het door de bergen en in de file dus dat ging traag, maar blij dat de a2 er op stond, en we dus niet voor niets waren gegaan.
Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk reden we rond 22.00 uur Nederland weer in. Wat een opluchting!
Om 23.30 konden we de veilig thuis de auto afladen. Daar stond hij dan te glimmen onder een lantaarnpaal veilig terug in Nederland.
Afbeelding

Terwijl ik lekker in bed kroop mocht mijn broer nog een half uurtje naar huis rijden, en de trailer terugbrengen. Thanx Bro.

De volgende ochtend mochten de twee a2's al even kennismaken, en ik denk dat het klikt
Afbeelding

Ik heb een koppelingsset besteld, en er komt een distributieset met waterpomp mijn kant op.
dus het grote sleutelavontuur kan beginnen.
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 aug 2021, 21:14 4 x

Geweldig verhaal, de vele foto's maken het avontuur beeldend en compleet. Leuk gedaan en ontzettend tof dat je dit met je broer hebt kunnen doen. Dat is ook quality time samen!

Kijk uit naar de verdere avonturen en ervaringen tijdens het herstel. Het is een mooie en verdient het om weer gangbaar te worden gemaakt!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

27 aug 2021, 21:18 3 x

Wat een prachtig verslag, erg leuk om te lezen en ook nog eens mooie foto's!
En dan is het ook nog eens gelukt om deze A2 van de sloop te redden.
Dank voor het verslag en succes met het vervolg. Ik lees het graag mee.
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

27 aug 2021, 23:07 3 x

:heart: HULDE! Redden van de ondergang; Dit is toch veel mooier dan slopen!?
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 aug 2021, 23:50 5 x

Ik ga dit verhaal als bedtime story vertellen aan mijn dochter! :heart: HULDE!!! :heart:
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 aug 2021, 00:44 3 x

En hij leefde nog lang en gelukkig! :mrgreen:

Super gaaf dat je de uitdaging aandurfde! 🙌🏼
Ik ga dit project zeker volgen!
Gebruikersavatar
bjmeengs
Audi A2 clublid
Berichten: 441
Lid geworden op: 28 mei 2016, 14:18
Locatie: Hof van Twente
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 aug 2021, 10:40 3 x

Prachtig verhaal. Zou het zelf niet zo gauw doen, maar super dat jullie dit avontuur aandurfden. Veel succes met het repareren van deze A2. Het blijft ook een mooie kleur.
Gebruikersavatar
aarmarman
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
Locatie: Haarlem
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 aug 2021, 19:59 0 x

Vandaag heb ik maar eens een begin gemaakt met de reparatie van de koppeling.
Helaas bleek mijn garagekrik overleden, dus alleen het op de pootjes zetten was al een hele klus. :(
Bij een a2 heb ik nog nooit een koppeling gedaan, dus het is een beetje zoeken.
Ik haal liever iets teveel weg, dan iets te weinig.

Afbeelding

Al aardig ruimte gemaakt.
Afbeelding

bij het verwijderen van de startmotor rook ik al een aardig pufje verbrande koppeling.
Morgen nog even de aandrijfassen eruit halen, en dan kan de bak eraf.
ik ben benieuwd wat ik ga aantreffen.
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

30 aug 2021, 21:24 2 x

Respect hoor, dat je aan zo'n klus begint en dat zonder brug. Ik ben benieuwd naar je vorderingen en ook hoe deze klus op deze manier te doen is.
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 aug 2021, 21:37 2 x

Erg gaaf, Hulde!
Plaats reactie