Peter_Maathuis schreef: ↑28 apr 2021, 09:42Ik constateer nog steeds veel verwarring...
- elke A2 heeft startonderbreking dus elk A2-contactslot heeft de antenne (zwarte plastic ring om de bovenzijde van het contactslot met 2 polige aansluiting) waarmee het instrumentenpaneel gegevens uitwisselt met de ID48-chip; dit heeft NIETS te maken met cv of afstandsbediening
- elke A2 heeft cv, maar niet elke A2 is af fabriek voorzien radiografische afstandsbediening, dus die antenne (die aan de comfort module zit) moet achteraf geplaatst worden als je achteraf afstandsbediening inbouwt; dit heeft NIETS te maken met startonderbreking
- de afstandsbediening MOET dezelfde frequentie gebruiken als de comfort module, anders zien ze elkaar niet; er zijn verschillende frequenties mogelijk: 433,92 MHz en 315 MHz
- op de comfort module staat een code voor de cv: 5D0 = geen radiografische afstandsbediening, 5D1 = 433,92 MHz, 5D2 of hoger = 315 MHz
- op de afstandsbediening staat een onderdeelnummer 8Z0 837 231 al of niet gevolgd door D; die zijn niet uitwisselbaar
- courant in Europa is 5D1 / 433,92 MHz en afstandsbediening met D
Meer details over de comfort module: https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php ... .C3.BCssel
Waar gaat 't om Peter? Inderdaad, de chip heeft niks met de comfort module te maken.
Wat gaan we doen? Topic starter wil een AB in klapsleutel........ Dan hoort de chip daar toch ook bij, of niet?
Anders moeten we zeggen dat ie lekker een klapsleutel set moet nemen zonder de sleutel baard en met z'n originele sleutel moet starten, zoals je bij VW vroeger een "druppel AB" aan je sleutelbos kon hangen.
Over die antenne op de comfortmodule; zoals ik al zei, dit zijn draden die tot onder de achterbumper lopen. Je kan deze ook in een krul in de dubbele bodem leggen. Samen met Timmus hebben ik gekeken of dit ging want het scheelt een hoop interieur delen de- en monteren......en ja, dit werkt uitstekend.
Ik krijg het idee dat ik wat geks gezegd heb in dit onderwerp, maar tot nu toe lees ik niks raars in mijn berichten.