Iemand ervaring met een plug and play motorstuurapparaat

Projecten, modificaties en accessoires.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

23 apr 2021, 17:19 0 x

Ik kwam deze tegen, geschikt voor de Aua motoren, iemand ervaring met plug and play motorstuurapparaten, wellicht met deze firma die ze aanbied ? https://www.ebay.de/itm/143852264554
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 apr 2021, 20:09 1 x

Geen ervaring mee, maar waarom zou je een ecu zonder immobilizer willen hebben? Dan kan iedereen die het contactslot rondkrijgt of doorverbindt de auto toch starten?

Als het om het updaten van de ecu gaat en je nu de niet updatebare Q versie hebt: ik heb een tweedehands EG versie laten overkomen, en die laten plaatsen en updaten door @koop9. Maar dat ging niet zonder slag of stoot en was ook officiële audi software voor nodig.
Gebruikersavatar
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
Locatie: Muiden
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 apr 2021, 22:01 1 x

nee...
betutteling is zinloos; passie is Goud
Gebruikersavatar
Patrickbby
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2020, 20:20
Locatie: Purmerend
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 apr 2021, 23:15 1 x

Hoop geld voor een immo vrije ecu, beetje hobby bob knutseld imo eraf voor 2 a 3 tientjes, goedkoper is een ecu van de sloop trekken en de transponders uit de sleutels omwisselen.

Moeten de sleutels wel mee komen bij de ecu ;)
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

24 apr 2021, 08:37 0 x

Spinazie schreef:
23 apr 2021, 20:09
Geen ervaring mee, maar waarom zou je een ecu zonder immobilizer willen hebben? Dan kan iedereen die het contactslot rondkrijgt of doorverbindt de auto toch starten?

Als het om het updaten van de ecu gaat en je nu de niet updatebare Q versie hebt: ik heb een tweedehands EG versie laten overkomen, en die laten plaatsen en updaten door @koop9. Maar dat ging niet zonder slag of stoot en was ook officiële audi software voor nodig.
Dat is me allemaal bekend, ben destijds ook bij Ronald geweest in Haarlem, hetzelfde verhaal; het updaten ging schijnbaar alleen met de oude apparatuur van Audi, gaat via een cd. Maar wel gelukt. Heel veel dealers willen er helemaal niet aan beginnen, ze weten vaak nog niet eens van een update af. De reden dat ik een ander stuurapparaat wil, is dat ik vind, dat mijn "nieuwe" A2 bij een verkeerslicht moeilijk wegkomt. Was bij mijn vorige beduidend beter. Het klopt van de immobilezer, dan moet je bij mij nog altijd het alarm omzeilen en de juiste sleutelbaard hebben. @patrickbby: de versie die ik zoek AB vind je niet op de sloop, af fabriek nooit gemonteerd in een Audi A2 alleen ter vervanging, en dat geknutsel zal ook wel meevallen, de verkoper heeft 100% positieve recensies. Ik denk dat ik in Duitsland eens bij een dealer langsga, kijken of die kunnen cq willen updaten.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

24 apr 2021, 08:50 0 x

Ik heb schema gezien van Immo en deuropener....
Ga dit zeker nooit doen, hele puzzel en bij foutje kan ook onze A2 Dokter alleen maar doorverwijzen naar sloperij voor onderdelen!

Na de Tsi inbouw, Naast de motor, erg makkelijk zitten in nieuwere versie de beveiliging op meerdere plaatsen dus ECU is niet voldoende.
Naast de sloten van contact + deuren ook vrijwel gehele kabelboom nodig.

Er blijken daarbij grote verschillen tussen de A1, Polo, Ibiza en Fabia te zijn.
Dat is de reden dat ik compleet wrak wilde met beide sleutels.
Met losse zooi is Immo uitzetten ook niet voldoende meer.

Vooral de duurdere en nieuwere modellen is het nog lastiger geworden.
De Immo is voor diverse bouwjaren andere code.
Ook de AUA, BBY of Fsi is andere en bij de 4 diesels zelfde verhaal.
Ik weet dat vele meerdere op de sloop proberen... en dan is vaak de startonderbreker van 2004 of latere een probleem, dat is niet de aflever maar productie jaar dus vanaf Aug 2003 gemaakte.

Door te gaan klooien, Lukas rekende ook uurloon en meerdere overzetten is veel werk.
Ik noem dit soort projecten : "Cursus Paracetamol slikken voor beginners!"

Een inmiddels gepensioneerde die in de Elektronica werkte zal U ook niet graag helpen.
Ondanks de ervaring met kastje aan de laptop.
De op Ebay aangeboden waren naast Immo vrij ook zonder enige code dus loterij!
Dat is €249,- of €299,- in afvalbak pleuren!
En weet U wat ik voor een losse ECU mag betalen als de sleutels en contactslot ontbreken?

Veel geklier ermee en €50,- is eigenlijk al te duur, gewoon leuke souvenir als je glazen vitrine kast hebt want dat staat wel leuk!
Wel worden er vele geopend op de sloperijen om de dure Chips bij de na 2008 modellen eruit te halen!
Dus ID3 of ID4 kopers, er kan oude zooi in zitten!

@ chipsoer, als ik de Airco aan doe is stationair toerental hoger, permanent iets meer en je gaat vlotter weg bij stoplichten.... zonder Airco liet ik hem ook regelmatig afslaan!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 apr 2021, 18:17 1 x

eekhoorntje schreef:
24 apr 2021, 08:50

@ chipsoer, als ik de Airco aan doe is stationair toerental hoger, permanent iets meer en je gaat vlotter weg bij stoplichten.... zonder Airco liet ik hem ook regelmatig afslaan!
Zou wat hoger afstellen van het stationaire toerental kunnen helpen?
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

24 apr 2021, 18:25 0 x

De AUA en BBY zijn ietsje anders...

Automatisch hoger toerental bij Airco aan... en bijstellen kan wel ietsje...

Maar ik heb geen 175/60/15 maar 185/65/15 banden onder de Peper potjes dus dat telde ook mee van trager optrekken!

Maak eens een proefrit in een Fiat Panda Twin Air en je zult nooit meer klagen over de A2....!
Te laag koppel bij stationair toerental en eerst tikje gas of rustiger pedaal laten opkomen.
Ik koos voor toerental ietsje hoger zetten...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Patrickbby
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2020, 20:20
Locatie: Purmerend
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 apr 2021, 20:07 1 x

chipsoer schreef:
24 apr 2021, 08:37

De reden dat ik een ander stuurapparaat wil, is dat ik vind, dat mijn "nieuwe" A2 bij een verkeerslicht moeilijk wegkomt. Was bij mijn vorige beduidend beter.
Er zijn zoveel meer redenen waarom je dit zo ervaart, dan zou ik eerder naar een "tuner" rijden en de map bekijken/aanpassen.

Maar het kan ook een mechanische iets zijn, vermogen verloren door lagere compressie de verkeerde bougies, versleten nokken ,kat welke verstopt raakt ,zwaardere wielen ,ander vliegwiel ,gasklep, egr ,vacuüm lek, en dan nog allerhande sensors.

Overigens mijn bby gaat van 750 tpm naar 900 als ik de airco aanzet.
Plaats reactie