Soft close portieren retrofit

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

04 feb 2021, 08:55 0 x

In de achterklep?

Gezien de Mercedes op de sloop, die aandrijving voor Openen & Sluiten
zou in een open dak van Caspeer wel passen....

Het slot onder, zodra deze laag genoeg is moet een motortje in de bumper deze vergrendelen of juist loslaten dus gehele achterkant moet gesloopt worden, en bij nameten...deze Mercedes heeft dikkere
achterkant dus bobbel in bagage ruimte en zie niet of andersom ook kan.... onze achterbalk is iets kleinere... dus Mercedes slopen lukte niet.

En dan de voor deur links? Ik weet hoeveel werk een slot is en hoe verbouw
je een B stijl zonder APK afkeur?
Zowel de deur al B stijl moet dan aangepast worden, draden trekken lukte wel maar de B stijl
is ook vrij krap... en hoe vervang je dit bij een Mercedes? word heel veel uren werken....
en daar is een betere plaatwerker als George Klein voor nodig.... maar Pocoloco is hier niet meer.

De achterklep is al flinke klus, de deur vind ik iets te ver gaan, enkele maanden zonder auto....!
Op naar de volgende want de Mercedes onderdelen waren iets te veel volume.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
singer
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 aug 2014, 18:50
Locatie: Dordrecht
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 feb 2021, 15:08 1 x

Goede actie, ik had ook eea van Mercedes gezien maar idd nogal aan de maat. De modernere systemen zijn echt veel kleiner gebouwd, dus wat dat betreft zou het wel kunnen. Uiteraard moet er als het zover gaat komen erg goed naar de veiligheid en het degelijk afsluiten van t portier gekeken worden....
Inmiddels hoorde ik van ‘de Duitsers’ (Kufatec) dat ze mij leider nicht kunnen helpen, jammer maar helaas, de zoektocht gaat verder...
Dank zover, voor het meedenken. En wat de automatische achterklep betreft, kijk een bij Kufatec of er zoiets in t assortiment zit van bv een A3, dat is niet zo ‘bulky’ als Mercedes, je blijft dan volgens mij toch het probleem met de dempers houden.... op ebay wordt ook t eea aangeboden, maarja we hebben nu eenmaal ‘ouwe bakkies’ en dat maakt t niet gemakkelijker. Ik ga die EType restorateur eens bellen, dat werkt nl. echt groots! Wordt vervolgt...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

24 feb 2021, 17:15 0 x

Ik kwam een Russisch filmpje tegen....

Is dit nu leuke opener om in te bouwen of een Vecht Scheiding Garantie truck?
Bijlagen
VID-20210223-WA0001.mp4
(7.72 MiB) 60 keer gedownload
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie