afscheid?

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
august
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2018, 11:41
Locatie: Hoogezand-Sappemeer
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

30 okt 2020, 18:32 2 x

Na veel gezoek en gedoe toch maar afgezien (voor even, je weet nooit hoe 't gaat he .... ) van de aankoop van mooie azuurblauwe (? ) a2 1,4 benzine met trekhaak en ga ik ff grondig loeren naar a8 V8 4.2 5V uit 1996 met trekhaak (daar kun je echt iets achter hangen).

Moet ik toch een ander forum opzoeken. Benieuwd of daar ook zoveel "goedweters" (betweter klinkt zo naar he) rondlopen met al hun beroerd geuite goede bedoelingen.

:cry

bijschriften staan bij de verkeerde foto maar met beetje fantasie is dat wel o te lossen denk ik. U komt er wel uit.
Bijlagen
a8 lpg 2.jpg
azuurblauw?
a8 lpg 2.jpg (111.92 KiB) 2244 keer bekeken
a8 lpg.jpg
niet zo calvinistisch uitgerust als zn kleine zusje
a8 lpg.jpg (101.34 KiB) 2244 keer bekeken
a2 lelystad.jpg
érg lang he
a2 lelystad.jpg (143.6 KiB) 2244 keer bekeken
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

30 okt 2020, 19:30 0 x

Vrijwel hetzelfde....

Boven de 20 jaren extra kosten en zoeken naar defecten, wat nu weer....
Ook beide Aluminium Space Frame.
Ook beide dezelfde velgen als het aan @ Spits licht.... gaatjes van 5x112 naar 5x100 boren.

En er zijn nog enkele hier die een andere Audi er naast hebben.
Maar de dagelijkse kosten, belasting en benzine gebruik....
Ik heb een A8 op Zolder staan, nog niet ingevoerde Duitser dus ook geen schorsing nodig...
Alleen iets ander kleurtje.

En de Algemene Audi Club Nederland is er ook nog.... vele zijn daar ook lid.
Dus bij die kom je mijn tegen in Audi 80 Cabrio, of een A2 rijder in de winter.

Wel leuk om zo af te melden, moeten we maar een aparte veel succes elders topic van maken.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 okt 2020, 20:20 0 x

Prachtig apparaat! En mooie kleurcombi.
Deze motoren schijnen ook goed op lpg te lopen, mocht je veel rijden en van plan bent m langer te houden, dan is dat mss nog een idee.
Gebruikersavatar
epki
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 okt 2020, 16:20
Locatie: Uden
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 okt 2020, 20:44 0 x

Wauw ! prachtige auto. MIjn favoriet.. :)
Gebruikersavatar
august
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2018, 11:41
Locatie: Hoogezand-Sappemeer
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

31 okt 2020, 02:47 1 x

Ja, en dan maar hopen dat die bak gaat waarmaken wat ie belooft...........Of t deze wordt of niet, weet ik nog niet. Er wordt heel wat aangeboden voor een vergelijkbaar budget als dat voor een A2. 2.7 Of 4.2 das de vraag. Nog een beetje bescheiden met een zeer acceptabel verbruik of ongegeneerd 300 pk met bijbehorend stereo geluid voor je laten werken. Een van de aanbieders had t over gemiddeld 40000 km voor een set banden......

Belasting zit voor lpg rond de 1000 euro per jaar, maar een volle tank (80 ltr) zit op 44 eurie en dan ligt t aan de rechtervoet hoe ver je komt. Distributieriem voor de v8 1400 eurie ( daar koop je n.b. een A2 voor :mrgreen: )

Kortom een heel avontuur.
Gebruikersavatar
august
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2018, 11:41
Locatie: Hoogezand-Sappemeer
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

31 okt 2020, 05:54 0 x

Zo kan t ook als je 't over lange auto's hebt. Gespot bij EMW = is club autoliefhe
$lange buick rivera long wheelbase.jpg
$lange buick rivera long wheelbase.jpg (127.85 KiB) 2165 keer bekeken
bbers met de naam elk merk waardig oftewel@elkmerkwaardig. Te vinden zijn ze ze op FB en ze hebben een eigen site.
Gebruikersavatar
Caspeer
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 dec 2019, 18:20
Locatie: Lelystad
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

31 okt 2020, 07:09 0 x

Nou kijk ik naar de namen van de foto's die je geupload hebt en dan valt mij twee dingen op:
De A8 heeft LPG in de naam (al op zoek naar een omgebouwde?) en,
De blauwe A2 In Lelystad. Man ik houd zo goed mijn ogen open en dan nog heb ik deze niet in de buurt zien toeren.
Desalniettemin sterkte met je zoektocht naar de A8 en heel veel plezier ermee gewenst!
Gebruikersavatar
august
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2018, 11:41
Locatie: Hoogezand-Sappemeer
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

31 okt 2020, 07:35 0 x

Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

31 okt 2020, 08:42 0 x

De A2 uit Lelystad?
Sinds 24 april 2017 nu 4e eigenaar... en de laatste is sinds 18 december vorige jaar dus nu 10 maanden en al €600,- Airco hersteld...

Mooie nette en de licht en airco knoppen zijn normaal, Radio is vreemde en die beugel er boven is extra lelijk zo...

€2500,- en €1700,- geboden, maar krijgt ze dat ook?
Geen garantie en particulier, kijk naar rest onderhoud, wanneer tandriem gedaan en door wie?

En als ze een grotere wilde en meer km...? Inruilen is blijkbaar mislukt en waarom?
1 forum lid reed 225.000 km in slechts 8 jaren en die BBY heeft dus 28.000 per jaar dus grotere auto is onzin verhaal...
Ook zijn bieder nog geen kopers en er is voldoende aanbod.

Verder standaard velgen en rest ook, niets bijzonders en als ze verder onderhoud naast die Airco kan aantonen en door wie gedaan?

En €1400 voor tandriem A8?
Ik heb op de computer gekeken, dat is vooral uurloon en als je zelf een brug hebt en alle tijd koste dat veel minder, een riem is niet zo duur, 90% montage kosten!
Net als de LPG/Benzine op Benzine staat dus werkte die LPG wel of is verdamper weer eens lek?
Ook zo lekker bereikbaar en de vraagprijs is dan vrij stevig...
Wegens de belasting tarieven is deze A8 leuk voor Taxi in Sint-Petersburg en later als deze 40 jaren jong is pas weer belastingvrij terug halen!
Dus in 2036 pas weer terug halen en daar als Taxi inzetten?
Daar in Rusland is uurloon nog wel betaalbaar en dan valt het best mee!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: (nog) geen Audi A2

01 nov 2020, 10:29 2 x

eekhoorntje schreef:
31 okt 2020, 08:42
De A2 uit Lelystad?
Sinds 24 april 2017 nu 4e eigenaar... en de laatste is sinds 18 december vorige jaar dus nu 10 maanden en al €600,- Airco hersteld...

Mooie nette en de licht en airco knoppen zijn normaal, Radio is vreemde en die beugel er boven is extra lelijk zo...

€2500,- en €1700,- geboden, maar krijgt ze dat ook?
Geen garantie en particulier, kijk naar rest onderhoud, wanneer tandriem gedaan en door wie?

En als ze een grotere wilde en meer km...? Inruilen is blijkbaar mislukt en waarom?
1 forum lid reed 225.000 km in slechts 8 jaren en die BBY heeft dus 28.000 per jaar dus grotere auto is onzin verhaal...
Ook zijn bieder nog geen kopers en er is voldoende aanbod.

Verder standaard velgen en rest ook, niets bijzonders en als ze verder onderhoud naast die Airco kan aantonen en door wie gedaan?

En €1400 voor tandriem A8?
Ik heb op de computer gekeken, dat is vooral uurloon en als je zelf een brug hebt en alle tijd koste dat veel minder, een riem is niet zo duur, 90% montage kosten!

Net als de LPG/Benzine op Benzine staat dus werkte die LPG wel of is verdamper weer eens lek?
Ook zo lekker bereikbaar en de vraagprijs is dan vrij stevig...
Wegens de belasting tarieven is deze A8 leuk voor Taxi in Sint-Petersburg en later als deze 40 jaren jong is pas weer belastingvrij terug halen!
Dus in 2036 pas weer terug halen en daar als Taxi inzetten?
Daar in Rusland is uurloon nog wel betaalbaar en dan valt het best mee!
Ik wil niet vervelend zijn, maar er zijn hier mensen die niet een brug, speciaal gereedschap en de skills hebben dit zelf te doen......... :rolleyes:

Jos.
Gesloten