Upgrade verlichting etc Dynamische achterknipper leds,leds

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 sep 2019, 14:38 2 x

Geruime tijd net als vele met vooral oudere modellen Audi rijders zag ik de nieuwere Audi's ,Vw 's voorbij gaan met dynamische knipperlicht verlichting en Led verlichting.

Laatste jaren veel tijd aan zorgtaken mijn familie leden...dus niet altijd iets kan fabriceren of kan posten

Net als ik een periode belangeloos en een niet afwachtende type ben eerst een ander kosten laat maken en /of laat knutselen cq. hoofd stoten het plan weer mislukt of niet gaat werken..... :rolleyes:
Ja vallen en opstaan net als is het leven....

Ik ben een type die nieuwigheden op de markt,modificeren of produkten wil toepassen in combi gebruik makend mijn vindigrijkheid anderen graag wil helpen oud of jong..

Ja helaas heeft niet iedereen blijkbaar technische /Karakter eigenschappen of eigenaardiheden op werkvloeren en of in de samenleving.

Mijn doel is dat iedereen kan genieten met of zonder gratis hulp van mede lid :) van een A2 een moderne look te geven met enige slimme vaardigheden, afkijken ,verbeteren mag maar loop er niet met de eer mee weg...

mij dit vaak geconfronteerd mee wordt en lees oh zo zo men mocht eens weten haha.. .. :joy: . je alsof men voordoet zelf iets bedacht hebt..terwijlde details een ander het idee uitwerking degene verteld is of de in en outs of via fora in andere landen deze info al geruime tijd beschikbaar was. jammer het gebeurd vaker jullie denken..

Dus vermeld altijd liever de bron dit kan handig zijn bij eventuele problemen je deze info wellicht kunt vinden op andere fora effin...

Het mooiste voorbeelden op forum doen was ex forum lid Pocolocco is een Pro veel deelde of hielp.

Maar ook Arcissy met handige vaardigheden ook de durf had met zijn spiegels te stoeien en daarin ook dynamische knipperlichten te fabriceren... gewoon klasse .

ik ben er nog niet aan begonnen.en nog geen set spiegel kappen heb liggen.. maar ook vanwege familieonstandigheden zorg taken etc..er niet aan toe kom.

Inmiddels er al zoveel goede leds op de markt en op forum gehandeld wordt en al vele zelf hun eigen leds in hun elders goedkoper aankopen en vele Audi A2's ermee rondrijden. Maar men verkoopt nog steeds rommel op het intenet..beloftes niet nakomen..qua levensduur..

Ook voor de zijknipperlichten op de schermen al mooie dynamische knipperlichten zowel rookglas als heldere als A2 versie verkrijgbaar zijn .al eerder doormij gepost


hier weer : https://nl.aliexpress.com/item/33022181 ... 4c4dOnSL68

Waar velen op wachten maar niet eens een Pb ontving hoe ik dat voormekaar kreeg na korte post van mij bij die dynamische knipperlichten andere forum leden.

De dynamische achterknipperlichten :

Helaas ben ik even geheugen kaartje met mijn genomen foto's kwijtgeraakt.
Ik ze zal proberen te verzamelen ik deze foto's via whats app berich aan enkele forum leden gedeeld had en maak dan aanvullig op deze post ik deze benader ze deze nog vast hebben op hun gsm staan .

Al een aantal weken zitten in mijn achterlichten ook de dynamische knipperlichten gemonteerd door een simpele truc zonder deze open te slopen.

ook de originele lamp brand nog mee, ik niet weet wat de levensduur is van die chinese strips en bij defect van deze strips nog gewoon het halogeen knipperlampje gewoon nog mee werkt in de fitting met lampje bijna tegen de strips. aan..ze worden niet te warm tijdens de zomer zover wij ermee dagelijks reden .

Maar eigen risico..he..je de halogeen erin laat zitten .
of je kunt deze door weerstand vervangen die je buiten de unit monteerd of de halogeen extern laat branden in extra lampen fittingetc. wat je zelf wilt.

Gebruikmakend van een vergelijkbare dynamische knippperlicht strips die Arcissy in zijn spiegels heeft zitten.
maar dan ik de 15 cm uitvoering gebruik 1 set per unit naast aan elkaar geplakt of je kunt naar keuze zelf 1 erin plaatsen.
dus bestel er 1of 2 sets !

link: https://www.ebay.de/itm/Dynamic-Flash-L ... 2975129002

demonteer de achterlicht unit en reinig met zo weinig schoonmaakmiddel de unt schoon (geen schoonmaakmiddel alcohol in de unit !)

Met stevig visdraad of stevige "ijzer" garen worden deze flexibele 2 strips heb ik erin de achterlicht unit vast gezet.

door vooraf enkele gaatjes 2 stuks in de spiegel geboord van 2 mm maar let op het boren hou de lampunit omhoog met de rode zijde en laat een ander door het gat van knipperlicht lampje met draaiende stofzuiger het kunstof van boren af te zuigen.

Door statische lading kleeft het anders aan de binenzijde spiegel of komt het tussen ruimtes je moeilijk bij komt.
Bij mij zat stukken ertussen ik hem gewoon op tafel op doek liet liggen tijdens boren ,gelukkig met luchtpistool met kracht eruit kon blazen .

Niet iedereen heeft thuis compressor staan en vast wel een stofzuiger .. :P

let wel dat het gat deze goed in midden van de knipperlicht lens zit dus in midden in lijn van het gat waar halogeen lampje doorheen gaat als hulppunt kunt aanhouden.

Doormiddel door vooraf in elk gat lusje (visdraad 1 mm etc) te steken om in die 2 mm gaatje gestoken en dan met houten sate stokje of kunstof steel weggooi lepeltje gaan richten en zo eromheen gekregen.. .

aantrekken en netjes eerst de strip horizontaal te centreren in midden en knoop aan de andere zijde gemaakt met ertussen een stukke plastic zodat knoop niet door het gat valt .

Zorg wel dat de halogeenlamp erin kan dus de strips in bochtje vast zit. je dit niet ziet door het witte kunstof glas buitenzijde.

en deze afplakken met brede 3 M tape of gebruik dan liever de thermische lijm pistool.. . om vocht te weren maar pas op het niet te veel in spiegel terecht komt .

Het aansluitsnoer heb ik eerst door een 3 -4 mm gaatje op de achterzijde van de zijkant geboord deze langs buitenom komt vanuit de unit naar de fitting laten lopen en netjes me voldoende t 3m tape stevig vast afgeplakt.

Dit geeft ook een vast punt de strip op zijn plek blijft tegen de rand van de unit knipper-achterlicht..

de 2 andere gaatjes houden de strip horiznotaal tegen het knipperlicht de hobbelige spiegel aan gedrukt.

Deze strips zitten dan als een veer tegen de spiegelwand aan ,ze namelijk de neiging weer plat willen liggen maar doordat ze in draadjes hangen goed blijven zitten.

De strip is zo buigzaam deze gewoon voorzichtig door de lamp gat gestoken wordt

Zoek de punten op op de connector van de knipperlicht en soldeer deze of met eigen stekker connectoren aan bedrading vast.

Let op:
Helaas weet ik dus niet of deze strips een lange levensduur hebben ,maar vrees niet wij maken 30.000 km per jaar en gebruiken altijd knipperlichten bij verandering van weggedeelten ,inhalen of afslaan. :blush:

De fabrikanten van H7 leds die 30.000-branduren beloven echter ik niet verder dan circa 75.000 km ermee doe in ons geval dus in circa 2 jaren !

(wij rijden vaker met dimlicht aan dan met de super felle stadslampen met circa 700/800 lumen) DRL's zijn vaak rond de 1200 lumen .

Ook wanneer ik tijd heb en de foto's ga vinden hoe je ledunit van andere Audi de leds kunt pas maken in je originele audi a2 kenteken glaasjes.dit ook als eens door forumlid gepost was..

Succes
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 sep 2019, 16:47 1 x

:warn: Helaas is er een tikfoutje geslopen lengte van deze dynamischestrips ipv 15 cm lengte moet het 18 cm zijn. :warn:
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

04 sep 2019, 17:21 0 x

H3 Grootlicht en stadslicht andere gevonden...

Maar de H7 Dimlicht moet ik eerst even uitzoeken, die dikke kont achter maakt monteren een ramp.
Met lamp eruit al lastig dus onderweg zie ik me dat niet doen.

Ze kosten niets maar passen slecht in de metalen beugel waarmee je hem vast moet zetten.

Ik heb nu goedkope en totaal andere dan Rolf hierboven.
Prima lichtbeeld maar van de gekochte zaten er ook een aantal foute tussen.
Bij gebogen en dus extra werk.
Heb 12 sets gekocht maar moest er wel een aantal aanpassen!

Dus mijn goedkopere is ook veel meer werk.
Ik ben nog bezig met het Dimlicht goed te maken.
Ook heb ik besloten om niets bij te buigen van de koplamp zodat een gewone H7 er altijd in kan.

Tot later....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 sep 2019, 18:45 1 x

Helaas niet alle beelden gevonden op pc lokaal data.

De achtericht unit die de mat ligt is een testunit die van A2 dokter ter beschikking is gesteld om dit te verwezenlijken en eens de oven is geweest.
de barst was vanwege schadegeval bij vorige eigenaar vandaar ik erop los kon :joy: .

zal bij een andere set achterlichten afkomstig van Peter 's ex EV sloper dan nieuwe foto's maken .

Want eigenlijk is het zo simpel en met min mogelijke beschadiging ,dus je weer terug kan naar origineel halogeen lampje of gewone oranje led.


Mijn achterlichten is nog voorlopig zo afgeplakt met tape maar wil dit met lijmpistool of siliconenkit de boorgaatjes netter afdichten maar dat komt wel .
Bijlagen
WhatsApp Video 2019-09-04 at 18.28.11.mp4
(5.13 MiB) 241 keer gedownload
WhatsApp Video 2019-09-04 at 18.27.00.mp4
(983.4 KiB) 234 keer gedownload
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
edje13
Audi A2 clublid
Berichten: 530
Lid geworden op: 13 jan 2014, 09:52
Locatie: Sittard-Geleen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 sep 2019, 11:46 1 x

Ik kan de whatsapp filmpjes niet openen op mijn iPhone :sleepy:
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

05 sep 2019, 11:50 0 x

I Phone? :mrgreen:

Ik luister niet naar Donald Trump en kocht een Honor 7 van Huawei en die geeft het perfect weer!
Maar helaas moet je soms een download zoeken voor afspelen.
Ik heb vele al staan.... laptop moest ook even ophalen en daar werkte het nu ook.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
ArcSissy
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

06 sep 2019, 00:57 1 x

Hoi @AudiFanSedert1971,

Dat is een prima verhandeling. Jouw eigenzinnige aanpak, levert hele mooie resultaten op. Ik heb immers al wat live bij jouw auto mogen aanschouwen. Dikke props!
Ook ik kan ‘het zelf doen’ erg waarderen. Ik vind diversiteit leuk, het geeft een gezonde variatie ... maar dat is slechts mjjn mening. Daar zullen en mogen de meningen over verdeeld zijn, graag ... geeft weer meer kleur, zal ik maar zeggen :thumbmin: .

Ik hoop dat je nog wat meer beelden kan redden en kan posten. Maak je de andere forum leden alleen maar lekker mee, wie weet?!
Ook bij een van je volgende projecten, zie ik je how-to met belangstelling tegemoet!
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 sep 2019, 08:47 1 x

Arcissy bedankt voor je post..dat waardeer ik ..

Enkele leden hebben blijkbaar hun achteruitrijlichten ook voorzien van led om een mooie helder uitstraling te geven in kleur 6000K...

Het blijkt dat velen ook merken sommige leds blijken als een signaal lampje te branden dus slechts voor de looks..dus nutteloos voor achteruitrijlicht,maar wel mischien voor achter mistlamp.

Wat ik ermee bedoel dus geen beeld zoals een halogeen lampje dmv de spiegel van je achterijlampunit genereerd,(dit te maken een lamp een vaste gloeispriaal heeft op een bepaalde hoogte vanaf de voet gemeten.

Gevolg geen zicht of minder zicht op het wegdek of opstakel achter je niet gaat zien,je achteruitlicht minderver of niet op wegdek verlicht.


Sinds juni 2019 bezit ik al lampjes die voortreffelijk lichtbeeld geeft in de achteruitrijlamp.een Super Bright led noemen ze die met een heldere kleur 6000K en een opgave fabrikant 1800 lumen ,maar dit is per set ,dus per lamp 900 lumen..ieder geval feller dan een halogeen die circa 400-500 geven.

Ik post het nu pas ik wil weten of de lampen in praktijk wel voldoet qua levensduur in dagelijks gebruik,belangrijk de vele aan en uit schakel momenten en trillingen motor ,drempels etc tijdens het rijden bepalen behoorlijk verkorting levensduur in branduren van elke led namelijk .

Gezien jullie onze km stand die maandelijks kunnen volgen op lijst overzicht km standen of wekelijks zie mijn onderschrift .

(viewtopic.php?f=7&t=1154) en als op website autoweek mijn wat wisselende verbruikcijfers door meerdere bestuurders.

inmiddels duizenden km ters met deze Super Brights leds....en elke dag meer dan 8 keren keren achteruit gereden wordt vanwege insteken of uit parkeren.

Deze lamp kunnen jullie ook goed gebruiken in de achtermistlamp,gezien door velen slechts beperkt gebruikt wordt is deze wel zeer aan te bevelen meer rode gloed geeft bij mist.dan een halogeen lamp.

Wat bijzonder van deze lamp is hij bij gebruikte 9 volt batterijmet 8 volt al een bak licht geeft terwijl een andere led met minder goed beeld als achteruitlamp gewoon signal lampje wordt bij 12,6 volt je achteruit wilt rijden , heel summier licht opbrengst geeft bij dus 8 volt 9 volts batterij .

Waarschijnlijk in de onderstaande ledlamp een spanningsregelaar in zit die efficienter is...

Ja alleen kosten ze nog al wat,maar voor de koopjes jagers moet je maar verder het internet maar neuzen.. :joy: .

Bij mij gaat het om redelijke snelle levering ,kwaliteit lampen licht beeld opbrengst en dat je ook nog goed support wordt door leverancier

1157 P21/5 W BAY15D Super Heldere 1800Lm CREE Chips LED


https://nl.aliexpress.com/item/32991648 ... e1518abdab

https://nl.aliexpress.com/item/33000307 ... &tpp=1
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

06 sep 2019, 11:38 0 x

Is Rode Led nodig, kapje is al rood voor achter lichten....

En de voetjes, enkele of dubbele zelfde prijs, maar Amber, is dat Oranje genoeg voor richting aanwijzer?
Bedankt voor de link.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 sep 2019, 12:47 1 x

Gaat niet voor knipperlicht werken zie hun tekst melding mits je aanpassing zie tekst :joy: :

"Installatie Opmerking: Sommige modellen van gemodificeerde LED richtingaanwijzer, kan rapid knippert fenomeen, moet installeren een Belastingsweerstand Decoder. "


Nog niet bekeken op internet hoor.

En voor remlicht versie en stadsachterlicht denk ik het onder voorbehoud niet goed werken.

bij onze A2's ik verwacht het een Ledlamp met 1 led is ipv 2 stuks in 1 lampvoor remmen/ 1 stads licht ..

Een halogeen lamp zijn er 2 gloeispiralen. bij onze achterlicht 1x en remlicht.1 x ...... !

Je foutmelding storing abs krijgt ....je de 2 groepen koppelde met 1 led...die hoog laag heeft


zelfde effect je de juiste lamp halogeen (stadslicht/remlicht verkeerd erin draaide je abs en knipperende signalen krijgt op dashboard
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Plaats reactie