Bouw van een RS2

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

25 apr 2019, 14:10 0 x

Leuk, ik lees mee!
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: (nog) geen Audi A2

25 apr 2019, 20:44 2 x

Spits schreef:
23 apr 2019, 22:54
Denk dat het geen probleem is met dezelfde remmen rond te blijven karren, tenzij je er het racecircuit, de Groene Hel, of Pikes Peak mee wil gaan bedwingen, constant harder dan 150+ gaat rijden, etc......
Neemt niet weg dat grotere remmen een betere vertraging kunnen geven, maar of je nou van 130 in het uur naar stilstand met je standaard 75 pk of met 150 pk doet...... De A2 is ook al een licht karretje en vind persoonlijk de remmen niet onder bemeten aanvoelen.
Grotere remmen is ook weer meer onafgeveerde massa, gerommel in de marge misschien, maar toch.

Op m'n Arosa had ik ook grotere schijven voor gemonteerd, helaas had het ding geen ABS, en alhoewel het harder/beter vertraagde, had ik er in het nat meer nadeel van (maar dat kan ook aan m'n lompe benen en voetenwerk gelegen hebben..... :mrgreen: )
Overigens gedaan omdat het qua kosten net zo duur was (remmen moesten toch nieuw), dus toen van de nood een deugd gemaakt.
Zou het zelf nu niet meer doen, standaard velgen paste meteen niet meer, reservewiel dus ook niet. Kon ik bij een lekke voorband het achterwiel naar voren zetten, en dan achter het reservewiel, en ja natuurlijk regende het...... :joy:

Schijven achter is wel een mooier porum, vooral bij een wat open velg (vin ik zelf dan he).
Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens, je trekt met een 150pk zoveel sneller op als met de genoemde 75pk dat sterkere remmen onontbeerlijk zijn. Je rijdt echt op kortere stukken behoorlijk sneller.

Naast verschillende andere projecten hebben wij 2009 een A2 AMF met 175pk/375nm gebouwd. Hier hebben we, ondanks dat ook deze niet op het circuit kwam, wel degelijk de remmen en onderstel aangepast. Toen hadden we echter nog niet de beschikking over bijv. de Polo bak, dus hadden we de bak aangepast waardoor deze toch 216km/u gps liep. Overigens was ik er toen van overtuigd dat een 6 bak niet zou passen terwijl we er later toch een 4 cilinder 1,9 tdi incl. DSG6 in gekregen hebben...... :mrgreen:


Jos.
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

25 apr 2019, 22:27 0 x

jos_br schreef:
25 apr 2019, 20:44
Spits schreef:
23 apr 2019, 22:54
Denk dat het geen probleem is met dezelfde remmen rond te blijven karren, tenzij je er het racecircuit, de Groene Hel, of Pikes Peak mee wil gaan bedwingen, constant harder dan 150+ gaat rijden, etc......
Neemt niet weg dat grotere remmen een betere vertraging kunnen geven, maar of je nou van 130 in het uur naar stilstand met je standaard 75 pk of met 150 pk doet...... De A2 is ook al een licht karretje en vind persoonlijk de remmen niet onder bemeten aanvoelen.
Grotere remmen is ook weer meer onafgeveerde massa, gerommel in de marge misschien, maar toch.

Op m'n Arosa had ik ook grotere schijven voor gemonteerd, helaas had het ding geen ABS, en alhoewel het harder/beter vertraagde, had ik er in het nat meer nadeel van (maar dat kan ook aan m'n lompe benen en voetenwerk gelegen hebben..... :mrgreen: )
Overigens gedaan omdat het qua kosten net zo duur was (remmen moesten toch nieuw), dus toen van de nood een deugd gemaakt.
Zou het zelf nu niet meer doen, standaard velgen paste meteen niet meer, reservewiel dus ook niet. Kon ik bij een lekke voorband het achterwiel naar voren zetten, en dan achter het reservewiel, en ja natuurlijk regende het...... :joy:

Schijven achter is wel een mooier porum, vooral bij een wat open velg (vin ik zelf dan he).
Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens, je trekt met een 150pk zoveel sneller op als met de genoemde 75pk dat sterkere remmen onontbeerlijk zijn. Je rijdt echt op kortere stukken behoorlijk sneller.

Naast verschillende andere projecten hebben wij 2009 een A2 AMF met 175pk/375nm gebouwd. Hier hebben we, ondanks dat ook deze niet op het circuit kwam, wel degelijk de remmen en onderstel aangepast. Toen hadden we echter nog niet de beschikking over bijv. de Polo bak, dus hadden we de bak aangepast waardoor deze toch 216km/u gps liep. Overigens was ik er toen van overtuigd dat een 6 bak niet zou passen terwijl we er later toch een 4 cilinder 1,9 tdi incl. DSG6 in gekregen hebben...... :mrgreen:


Jos.
Nou dat mag ik dan hopen, net een proefrit in een A2 met standaard AMF achter de rug (een uur geleden), en vroeg me eigenlijk af waarom er überhaupt remmen op zitten....... :mrgreen: .
Weerhield mij er niet van om 'm te laten staan...... blijkbaar ben ik toch een beetje masochistisch aangelegd.

De posting sloeg eigenlijk op het project van @Jur , die het vermogen netjes wil houden, zodat remmen ongemoeid kunnen blijven.
De top die ik met mijn ATL heb gereden is 180 in het uur. Niet dat ie niet harder kon, maar een topsnelheid doet mij niet zoveel, heb er gewoon niks mee sorry.
Dat ie van onderuit lekker trekt tot de 130/140 vin ik Heeeeerlijk!
Maar goed, vanaf welk vermogen is het dan raadzaam om de remmen aan te pakken bij huis tuin en keuken gebruik, of is het sowieso een must have, al is ie standaard?
.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 apr 2019, 23:05 1 x

Voor nog meer inspiratie voor een AMF op anabolen: https://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4186
Gebruikersavatar
rs2
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 apr 2019, 03:42
Locatie: Eindhoven
Motortype: A2 met motorombouw

27 apr 2019, 13:06 3 x

Beste allemaal

Wat leuk dat dit topic uit zichzelf is begonnen,
Na een spot van @jur.Het was nl absoluut niet de bedoeling om nu al live te gaan, met mijn idee in ontwikkeling.
Mijn naam is Guido verder ga ik daar verder even nog niet op in.
Ik heb al jaren het idee om een echte s2 te maken, die audi vergat te maken, en dus ook daar op volgend een echte rs2.
Zowel optisch als motorisch en modern precies zo als audi hem anno 2017 gemaakt zou hebben, en alles zo veel mogelijk om met het idee om hem ook daadwerkelijk te gaan maken, daar waar audi ophield gaan wij verder .
En wie is wij,wij zijn een groep vrienden auto monteurs.
We doen dit puur voor de hobby , en met het idee dat, wat wij dalijk gemaakt hebben het ook te delen met de wereld.
Onze ideeën van de s2 gaan we snel loslaten .
Foto's filmpjes en natuurlijk het recept met het de bij behorende getallen .
De rs2 zullen jullie nog echt even op moeten wachten maar daar lopen de ontwikkeling vlot.
Momenteel ben ik nog in Spanje maar donderdag beloof ik jullie een preview van de eerste dyno run dit word de s2 opzet met katalysator alles om plug en play.
De verwachting is hoog na de eerste test ritten.
Na een upload van een 90pk atl brein loopt hij al zo mooi en is hij al gruwelijk snel. Ik Dank jullie namens de rest van ons team

Mvg

Rs2 team
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 661
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
Locatie: Sdwest-Frysln
Motortype: (nog) geen Audi A2

28 apr 2019, 11:52 1 x

Audi heeft ooit wel een S2 en ook een RS2 gemaakt hoor. Alleen niet op basis van de A2.

Audi S2 https://g.co/kgs/SvWs4v
Audi RS2 https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Audi_RS2
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

28 apr 2019, 17:19 0 x

Weet iemand die kapotte motor heeft in RS2 dus die Audi 80 Station maar dan iets vlugger (stuk gegaan)...

De Nagora blauwe met ruim 300 Pk zeggen ze, wel is de motor nog te vinden maar die Turbo is een vreemde en erg duur bij de dealer!

Met minder als 3000 wereldwijd geleverd leuk klus project, ik zie deze van oktober 1995 niet zitten...
Ik weet niet wat de vraagprijs van deze Quattro is, maar kan je door linken als serieuze klusser komt.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

28 apr 2019, 20:51 2 x

Zet maar op het gewone Audi forum.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 apr 2019, 07:28 0 x

De RS2 is in het Audi forum al te vinden.... hij vroeg Turbo met KKK of zo...

Ik ken deze persoon niet goed, alleen dat hij er druk mee was... en RS2 is best leuke variatie.
Gegalvaniseerde dus net als A2 roest vrij genoeg voor ook klassieker te worden.
Deze Quattro is nog vrij zwaar en ik zuip liever zelf dan ik het aan mijn auto over laat!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
rs2
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 apr 2019, 03:42
Locatie: Eindhoven
Motortype: A2 met motorombouw

30 apr 2019, 07:02 2 x

Beste allemaal

Iedereen weet dat de s2 en de rs2 in de vorige model lijn bestond.
Helaas van de a2 is alleen geen s2 of rs2 variant gemaakt .
Dus bij deze voor de mensen die dat niet snappen .
Dat zijn de varianten die wij gaan maken .
Een echte rs2 uit de jaren 90 kost al gauw een paar ton .

Mvg rs2 team
Plaats reactie