Bouw van een RS2

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
rs2
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 apr 2019, 03:42
Locatie: Eindhoven
Motortype: A2 met motorombouw

20 apr 2019, 03:58 1 x

beste allemaal

de audi a2 die bij luukse stond loopt als een speer !!!!!
ik zal binnen kort meer posten ik hoor graag oem retro mod ideen voor het project.
ben nog op zoek bv naar een paar votex skirds en een rechter voor spatlap .

alvorens dank voor jullie intresse en eventuele hulp

mvg rs2 team
Gebruikersavatar
rs2
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 apr 2019, 03:42
Locatie: Eindhoven
Motortype: A2 met motorombouw

20 apr 2019, 20:45 0 x

Idd er zit een andere bak op en hij loopt nu al 200 en er komt een 6 bak onder
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 apr 2019, 22:49 1 x

rs2 schreef:
20 apr 2019, 20:45
Idd er zit een andere bak op en hij loopt nu al 200 en er komt een 6 bak onder
Hi @rs2,
Prestaties zijn veelbelovend!
Welkom op het forum, we zijn benieuwd naar jouw voorstelronde, wat foto's van de RS2.
Dat kan je hier doen.
Benieuwd!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
rs2
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 apr 2019, 03:42
Locatie: Eindhoven
Motortype: A2 met motorombouw

21 apr 2019, 02:44 2 x

Beste allemaal

Over een goede twee weken staat hij bij de tuner .
het geschatte vermogen word ongeveer 165pk .
er zijn heel wat mods aan gedaan , Total rebuild.
motor,bak,remmen,turbo,inlaat,uitlaat,kortom dit word een serieus verhaal.
en voor dagelijks gebruik alles oem en toe te passen op de amf.
ik zal de onderdelen ook gaan produceren voor anderen.
indien er genoeg belangstelling is
dan is het nl 100% plug and play, en twee dagen werk.
je moet er maar zin in hebben zou luukske zeggen .
nou ik wel de beloning is nl zeer verrassend .

mvg

RS2 Team
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

23 apr 2019, 22:54 3 x

Denk dat het geen probleem is met dezelfde remmen rond te blijven karren, tenzij je er het racecircuit, de Groene Hel, of Pikes Peak mee wil gaan bedwingen, constant harder dan 150+ gaat rijden, etc......
Neemt niet weg dat grotere remmen een betere vertraging kunnen geven, maar of je nou van 130 in het uur naar stilstand met je standaard 75 pk of met 150 pk doet...... De A2 is ook al een licht karretje en vind persoonlijk de remmen niet onder bemeten aanvoelen.
Grotere remmen is ook weer meer onafgeveerde massa, gerommel in de marge misschien, maar toch.

Op m'n Arosa had ik ook grotere schijven voor gemonteerd, helaas had het ding geen ABS, en alhoewel het harder/beter vertraagde, had ik er in het nat meer nadeel van (maar dat kan ook aan m'n lompe benen en voetenwerk gelegen hebben..... :mrgreen: )
Overigens gedaan omdat het qua kosten net zo duur was (remmen moesten toch nieuw), dus toen van de nood een deugd gemaakt.
Zou het zelf nu niet meer doen, standaard velgen paste meteen niet meer, reservewiel dus ook niet. Kon ik bij een lekke voorband het achterwiel naar voren zetten, en dan achter het reservewiel, en ja natuurlijk regende het...... :joy:

Schijven achter is wel een mooier porum, vooral bij een wat open velg (vin ik zelf dan he).
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
rs2
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 apr 2019, 03:42
Locatie: Eindhoven
Motortype: A2 met motorombouw

25 apr 2019, 02:13 1 x

Denk dat een fsi achter as met schijven voldoende is .
Om de schijven voor wat te ontlasten en zo meer remkracht uit te oefenen .
Verder zitten we idd niet op Zandvoort en een paar brembo schijven blokken en race rem slangen .
Doen dan de truc !!!!

Mvg Rs2 Team
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

25 apr 2019, 08:50 0 x

Hoezo Fsi? De ATL achteras is 100% zelfde!

Maar wie ben je en wat doe je verder?
Graag voorstellen en meer als 135 Pk? Volgens mijn is de luchtweerstand zo groot dat je niet
boven de 200 Km zult komen, op de teller wel, maar ik kijk op de Navigation Plus die veel nauwkeuriger de snelheid met satellieten berekende, want sommige hebben banden met een flinke afwijking als ikzelf.

Sneller optrekken zal wel lukken, maar als ik de auto van mijn dochter pak, slechts 101 Pk maar flink doortrek in de toeren en zo laat mogelijk schakelde, die 6 bak, dan is topsnelheid in 5e en in 6e alleen maar stiller.... en zal deze van 187 Km met de 1.4 motortje terug vallen naar 182 Km.

Verder moet het windstil zijn, anders haal ik tegenwind de 180 Km niet eens.
Bovendien begint boven de 185 Km de spiegels te loeien en had ze vermoedelijk beter eerst kunnen inklappen.... Ruim 200 Km kan maar of de beloofde snelheid ooit gehaald kan worden met AMF blok?
Zou liever voor een 4 cilinder 1.9 Tdi blok gaan als je dit wilde bereiken, en doe er gelijk maar een DSG bak achter.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

25 apr 2019, 09:43 2 x

Ben het niet met @eekhoorntje eens. De FSI heeft al bewezen boven de 200 km/h te kunnen komen . Maar bij ongeveer 202 echte km stopt het dan ook op omdat de motor niet MEER vermogen gaat leveren maar minder, de piek van het vermogen zit bij 5800-5900 omw/ min
F5E59F45-E4B7-406E-B111-84AE829B1826.jpeg
F5E59F45-E4B7-406E-B111-84AE829B1826.jpeg (186.53 KiB) 4611 keer bekeken
Als het RS team de goede overbreng verhoudingen kiest en die 135 pk gaat loslaten in het gebied net boven de 200 km / h dan zal er vast iets moois uitkomen!
Even op de testbank en meten wanneer het maximum vermogen vrijkomt en dan is het gewoon een kwestie van tanden tellen en rekenen!

Verder hoef ik niet te weten wie “ jullie” zijn maar ik ben wel benieuwd naar de uitkomsten!

En met 59 geregistreerde ATL-en in Nederland kan je beter de schijven van een FSI pakken, daar hoef je niet naar te zoeken!
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

25 apr 2019, 10:23 2 x

Wat een interessant project @rs2!

Is het mogelijk dat je een apart draadje opent, en het wel en wee uit de de doeken doet?........... Wil er graag méér over lezen, maar dit is wel het topic van @Jur.

Over Jur zijn A2 wil ik ook meer lezen, maar nu gaan er wel zaken door elkaar lopen en dreigen off topic te worden (waar ik nu zelf ook schuldig aan ben, sorry @Jur!)
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 apr 2019, 10:37 1 x

Moderator ingreep: project RS2 afgesplitst van topic @Jur om dialoog zuiver te houden.
Wordt gewaardeerd als @rs2, zoals eerder verzocht, zich ook officieel voorstelt.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie