A2 1.4 tdi in de revisie...

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
Cooper
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 aug 2019, 19:12
Locatie: Baarn
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

11 aug 2019, 18:55 0 x

Is daar een howto van of link?
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 661
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
Locatie: Sdwest-Frysln
Motortype: (nog) geen Audi A2

16 nov 2019, 22:29 3 x

In Duitsland een compleet gereviseerde 90 pk 230 Nm ATL turbo gekocht. Duitsers zijn streng wat dat betreft en de TÜV eist dat er een calibratierapport bij dit soort onderdelen zit. Heb ik er dus ook netjes bijgekregen.
Binnenkort wordt deze turbo gemonteerd. JB gaat de software vervolgens chippen naar 120 pk en 270 Nm.
De 75 pk AMF turbo heeft standaard 75 pk en 195 Nm. Die heb ik er nu in, gechipt naar 100 pk en 245 Nm.

Overigens heb ik de laatste tijd BP Ultimate diesel getankt ipv de synthetische GTL diesel. De motor is hoorbaar stiller geworden. Daaruit blijkt dat er meer energie zit in de Ultimate diesel. Dit zet me wel aan het denken voor wat betreft de voordelen van GTL...
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 nov 2019, 14:29 0 x

Sluit mooi aan op jouw betoog :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

18 nov 2019, 18:01 1 x

jmkoole schreef:
16 nov 2019, 22:29
In Duitsland een compleet gereviseerde 90 pk 230 Nm ATL turbo gekocht. Duitsers zijn streng wat dat betreft en de TÜV eist dat er een calibratierapport bij dit soort onderdelen zit. Heb ik er dus ook netjes bijgekregen.
Binnenkort wordt deze turbo gemonteerd. JB gaat de software vervolgens chippen naar 120 pk en 270 Nm.
De 75 pk AMF turbo heeft standaard 75 pk en 195 Nm. Die heb ik er nu in, gechipt naar 100 pk en 245 Nm.
Oeh, lekker! Worden je verstuivers dan ook gewisseld of blijven die standaard AMF?
Graag een verslag van hoe het gaat/verloopt met deze interessante upgrade (please, please, pretty please... :cool:).
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

18 nov 2019, 18:16 1 x

Ben ook benieuwd hoe je het te kort aan oliekoeler op gaat lossen, de ATL heeft niet voor niks een grotere koeler toch?
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 nov 2019, 18:17 1 x

Onderschat Jos niet @jaapje :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Jur
Berichten: 207
Lid geworden op: 01 aug 2017, 12:48
Locatie: Veenendaal
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

21 nov 2019, 14:45 1 x

Deze mod is al vaker gedaan en erg goed mogelijk met het AMF blok. Ik weet niet of het mogelijk is om 120PK te halen zonder ook de verstuivers te vervangen, maar dat zal Jos wel weten. Hij heeft dit al eens eerder gedaan.

@jmkoole Gaat jouw koppeling dit extra vermogen aankunnen?
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

21 nov 2019, 15:59 0 x

Enkele ATL rijders vervingen het dure Dubbel Tarief of Dubbel Massa vliegwiel voor een vaste!

Het zou mijn niets verbazen als daar Hans al langer kennende dat die er al in zit!
En de plaat vervangen is ook niet zo duur.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 661
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
Locatie: Sdwest-Frysln
Motortype: (nog) geen Audi A2

21 nov 2019, 20:34 2 x

Jur schreef:
21 nov 2019, 14:45
Deze mod is al vaker gedaan en erg goed mogelijk met het AMF blok. Ik weet niet of het mogelijk is om 120PK te halen zonder ook de verstuivers te vervangen, maar dat zal Jos wel weten. Hij heeft dit al eens eerder gedaan.

@jmkoole Gaat jouw koppeling dit extra vermogen aankunnen?
120 pk vermogen is geen probleem voor de koppeling van de 1.4 tdi. Een te groot koppel wel. Ik meen dat 270 Nm de max is. Volgens de chipper zijn de standaard verstuivers groot genoeg en de intercooler ook. De oliekoeler is ook voldoende groot, misschien als je Paris - Dakar gaat rijden niet, maar dat ben ik niet van plan.
Jos heeft inderdaad veel ervaring met de 1.4 tdi. Ik heb er alle vertrouwen is. Het doel is 120 pk en 265-270 Nm.
Zal proberen om het op een vermogensbank te meten.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 661
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
Locatie: Sdwest-Frysln
Motortype: (nog) geen Audi A2

10 jan 2020, 17:53 3 x

Nog even het eindresultaat van mijn 90 pk upgrade. Vandaag is de A2 op de rollenbank geweest. De tweedehands turbo blijkt niet maximaal meer te spoelen, maar dat mag de pret niet drukken. De schoepenverstelling is geoptimaliseerd.
Het max vermogen komt uit op 111 pk bij 3700 tpm en het max koppel op 272 Nm bij 2400 tpm. Bij 2.000 tpm heb je al 220 Nm, dus dat trekt lekker soepel op! In de derde (verlengde) versnelling gaat ie als een raket, in de vier fljnk door en zelfs in de vijf kun je flink blijven versnellen. Het was te druk op de weg om de topsnelheid vast te stellen, maar 180 km/uur op de gps had ik er al even voor...
Screenshot_20200110-175237_Drive.jpg
Screenshot_20200110-175237_Drive.jpg (299.48 KiB) 3253 keer bekeken
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Plaats reactie