Dagboek van een Kristallblauwe ATL.

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 apr 2019, 18:06 1 x

Oei, dat is een nare klapper. :confounded:
Goed te lezen dat je (geldt dat ook voor de andere bestuurster?) met de schrik
lijkt te zijn vrijgekomen.

Zijn er nog (zij)airbags uitgeklapt tijdens de botsing? Ik kan zo niets zien op de foto's.

Jammer van de A2, maar uiteindelijk is het maar blik, eh ik bedoel, aluminium ...
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

04 apr 2019, 18:11 1 x

Jeetje @Spits ,

Wat een pech! Ben benieuwd wat je krijgt van de verzekering om weer een A2 te kopen. This is my worst nightmare! Dat een if andere lamme mij Total loss rijdt.
Gelukkig heb jij niks👊

🤞🤞🤞 I keep my fingers crossed voor je
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

04 apr 2019, 18:44 1 x

Zo! Dat is een tegenvaller! Kan je ongewild weer van alles gaan bedenken,
Ik ben wel heel benieuwd naar wat je zei toen je uit de auto stapte 🙈.........
Als je weer een ATL wil is die van Jan Eenink misschien wat?
Sterkte of succes ik weet niet wat ik je moet wensen maar ik hoop wel dat je weer een andere A2 gaat zoeken!
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 apr 2019, 19:10 1 x

Wat jammwe zeg...
Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen..
Sterkte met afwikkeling van schadelooosstelling om er weer een mooie A2 te kunnen aanschaffe met niet al te veel bijbetaling.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 apr 2019, 21:34 1 x

Holy S*** @Spits!
De enige echte nachtmerrie van elke A2 liefhebber, wat ontzettend zonde kerel!!

Fijn om te horen dat jou niets mankeert, dame in kwestie heeft het ook goed overleefd? Nu maar hopen dat de verzekeraar van de tegenpartij je gunstig gezind is. Hopelijk tref je een expert die de dagwaarde van de A2 goed weet in te schatten. Je hebt een hoop zelf gedaan, maar houd de rekeningen van alle investeringen maar vast paraat. Die zouden nog wel eens van pas kunnen komen. Neem aan dat je vervangend vervoer toegewezen hebt gekregen zodat je wel een beetje mobiel bent?

Eerst dit avontuur maar overleven en daarna weer rustig verder kijken naar een ander lekker ding ;)

Sterkte met de afwikkeling en als we iets voor je kunnen doen ... :thumbmin:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Jur
Berichten: 207
Lid geworden op: 01 aug 2017, 12:48
Locatie: Veenendaal
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

05 apr 2019, 09:06 1 x

Nee joh @Spits, wat enorm balen zeg! Al dat werk dat je er in had gestopt... Zuur dat het ook nog eens volledig buiten jouw eigen schuld is. Gelukkig valt de fysieke schade mee.

Wel een typisch einde van het dagboek, namelijk de hoofdpersoon is overleden. :s
Gebruikersavatar
ArcSissy
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

05 apr 2019, 09:57 2 x

Nee ... waarom moet jou dat overkomen? Ka., net nu je haar netjes naar pijpen kon laten dansen! Ik leef met je mee, @Spits !

P.s. mocht je op tweede paasdag om inspiratie verlegen zitten, laat even weten. Kunnen wel iets regelen in de trent van privé chauffeur met A2, haalt je op, rijdt je rond en brengt je weer thuis.
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

05 apr 2019, 18:09 5 x

Gassssteuhhhh! Bedankt voor jullie medeleven.
Wegens traag werken van de verzekeringen heb ik het initiatief genomen de schadebak op mijn thuis adres af te laten leveren. Er is ruimte naast het huis, waar ie kan staan. Mochten de verzekermaatschapijen daar over vallen dan zijn ze vrij om 'm op hun kosten weer weg te halen.
Man, ik heb dit nog nooit aan de hand gehad, wat een gezeik.
Lichamelijk komt het goed. Vanmiddag bij de arts geweest. Nekspieren en diverse andere spieren (gelukkig heb ik er niet zoveel :mrgreen:) hebben een opdonder gehad, maar in ieder geval niets ernstig.
Ik hoop dat de dame in kwestie er ook goed vanaf is gekomen, van de week neem ik contact met haar op. Hoewel in mijn optiek schuldig, dit is natuurlijk iets wat zij ook niet wilde!

Zelf wil ik wel weer een ATL, maar ben ook realistisch; Met de 81-RG-LS heb ik ongelooflijk veel mazzel gehad, veel kilometers stonden erop de teller en was defect gekocht, wat het voor mij mogelijk maakte 'm aan te schaffen.
Zo'n kans komt niet snel weer voorbij, niet qua motortype, en niet qua prijs.
In dat licht moet het dan maar een BHC worden,
Ben al een beetje aan het speuren, en het aanbod is niet heel erg groot.
De ATL, zoals @ArcSissy al zei pijp....... Eh,... Danste lekker :blush: dus in dat opzicht ben ik misschien al een beetje verpest.....

Whatever, in ieder geval nog een BIG THUMBS UP :thumbmin:! Voor dit forum en jullie medeleven, Thanks Gentlepiepels!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

05 apr 2019, 18:43 0 x

Jammer, ga er vanuit dat herstel niet meer mogelijk is.

Maar kopen met defecten, dan is mijn plan niet mogelijk geweest.
Ik wilde Taxatie weekend voor deze Yong Timers maar dan moet het wel klaar zijn.

Goed dat je naast je huis liet staan, ze kunnen overal komen kijken en je mag voor restwaarde wrak behouden, ik weet hoeveel dat waard is.
De A8 velg, is die rechts nog heel?

Er word voldoende aangeboden maar meestal AMF en Euro3 en gezien jou woonplaats en milieu zone word dat lastiger.
Wel kun je met BHC en ATL uitdraai een hogere waarde vragen dan de nu goedkopere AMF die worden aangeboden.

En als het blok nog heel is en alleen radiateur gekraakt, een defecte kopen mag en overzetten, Lukas heeft een takel zeggen ze!

Eind 2003 kwamen de eerste BHC maar Koop9 had een AMF van dec 2003.... dus productie en afleverdatum kunnen misleiden. zoeken na Juli 2003 op diesel is mijn tip daarom...

En als je toch zoekt, een Open Sky of een die nog niet open gaat is ook best leuk.

En oproep, alle niet AMF hier even melden die betaalbaar zijn!


https://www.autowereld.nl/audi/a2/1-4-t ... tails.html
Euro 4 dus geen AMF....

https://www.speurders.nl/overzicht/auto ... wjaar=2003 Ook BHC.....bieden dus flinke klus opnieuw?

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... ousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... ousPage=lr
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

05 apr 2019, 19:23 0 x

2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gesloten