Motor ombouw

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

24 jul 2021, 21:24 0 x

jos_br schreef:
24 jul 2021, 21:08
Spits schreef:
24 jul 2021, 10:47
Zo, Da's lang geleden :P .
Nou niet heel lang, want gisteren was het de bedoeling om een remap/chip tuning te laten plaatsvinden en dat gaf precies hetzelfde euvel! :(

En hoe komt dat? Nou dat komt omdat ik deze bovenstaande A2 nu bezit........
Klaarblijkelijk is er op maat geschreven software op de ECU van @HansH gezet, vanwege een bepaalde reden (?).

Na het testen van een originele ATL standaard ECU liep de motor ook onregelmatig stationair.
Uiteindelijk is de bewaarde software weer terug geschreven en de motor liep weer netjes.
Doch, ik mis wat trekkracht onderin in vergelijk met m'n oude ATL....... To be continued!
Een tuner ziet toch meteen wat er aangepast is aan deze ecu? En met dat programma is er dan toch weer een tuning voor te maken?

Jos.
Geen idee Jos, ik ben zelf meer een boutje moertje liefhebber, lassen vin ik ook nog wel leuk!
Misschien zou je een hint kunnen geven?
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

27 jul 2021, 20:41 1 x

Goed, ondertussen is het zo goed als duidelijk wat er aan de hand kan zijn.
Er zijn waarschijnlijk verstuivers in de auto gezet die er niet in horen.
Vooralsnog maakt het me geen zak uit bij wie dit is gebeurd, ik ben voornemens het weer recht te zetten.

Originele ATL verstuivers liggen klaar om een revisie setje te krijgen (Thanx D!). Het wachten is nog op nieuwe bouten om ze mee vast te zetten, ze zijn onderweg.
Ook zal de originele ATL ECU die ik hier nog heb liggen erin komen, die er nu inzit, daar is de sticker van afgehaald (WAAROM?!).

Ik vindt het jammer dat er heel veel gerommeld is aan deze ATL, waarbij ik mij haast om te zeggen dat dankzij dat gebeun ik het ding kon aanschaffen, maar vraag me af waarom je iets goeds en origineel zo zou moeten "downgraden"....

't kom goe!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

02 aug 2021, 18:37 1 x

blauwe-TDI schreef:
26 jan 2018, 11:17

Met de bijbehorende software loopt de motor goed.
Waar dit in zit is mij een raadsel. Het zijn beide ATL blokken. Je zou verwachten dat die beide goed moeten lopen op de standaard software, voor zover ik weet is mijn auto niet gechipt.
Er zitten AMF verstuivers in, en nog niet eens 3 dezelfde. ECU is daarop aangepast, en daarom liep ie niet met standaard ATL ECU.
Zeg maar een soort van gecastreerde ATL............ :rolleyes:

viewtopic.php?f=11&t=9445&start=70

(scroll naar beneden)
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Plaats reactie