De ... op de i zetten bij mijn A2.

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
wouterduijndam
Berichten: 264
Lid geworden op: 01 jul 2012, 23:13
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 jul 2012, 18:19 0 x

Hallo forum leden , na een korte introductie in mijn "even voorstellen" topic wil ik hier ingaan op onze nieuwe A2.

De feiten:
Audi A2 , 1.4 BBY 55kw , 112.000km , Kleurcode LY7H (Akoyasilber)
Ik ben de 3e eigenaar en de vorige eigenaar heeft de auto 6 jaar en 2 maanden in bezit gehad.
De auto is februari 2004 op Nederlands kenteken gezet en het is ook een model 2004 met de ribbel grille en het flexibele ruitenwisserblad.

Afbeelding

De opties:
- fietsenhaak , vorige eigenaar gaf aan dat Pon de A2 afgekeurd heeft om gewicht te trekken.
Wat hiervan waar is weet ik nog niet ,want de RDW vermeld wel dat er maximaal 1000kg getrokken mag worden.
- Spatlappen , deze ga ik er denk ik afhalen. Staat ietwat oubollig.

De foto's:
Vandaag de auto nagelopen ,gewassen en schoongemaakt.

Het eerste wat ik ontdekte was dat de afwatering slang bij de voorruit los hing. Nieuwe slangklem erop en klaar.
Afbeelding

De plannen:
- Nieuw mattenset plaatsen aangezien de bestuurdersmat is doorgesleten. (Is reeds bestelt bij automatten.nl)
- Lichtschakelaar zoeken omdat hier een slijtage plek in zit.
- P0135 , LambdaSonde storing in de voorverwarming. Ik heb de stekker al ingespoten met een elektro cleaner en dat mag helaas niet helpen. De volgende stap is uitmeten en daarna een nieuwe bestellen.
- Cruise control inbouwen ( Uitzoeken welke onderdeel nummers ik nodig hebt)
- Twee tweeters vervangen omdat deze helaas zijn opgeblazen (Als iemand iets heeft liggen dan hoor ik het graag)
- Achterbumper in ere herstellen.
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

20 jul 2012, 18:44 0 x

De bumper ziet er niet ernstig uit, het kan zijn dat hij alleen los geschoten is uit de bevestigingspunten. Qua fietsendrager kan ik je ook al e.e.a vertellen, dit onderwerp is overigens al diverse malen behandelt. Ik heb dezelfde fietsendrager eronder dan die van jou, deze is zoals de naam al zegt bedoelt voor de fietsen, de constructie van deze fietsendrager is niet hetzelfde als die van een originele trekhaak. Daarom raadt Pon af bij deze wagen er een AHW achter te hangen. Dat er bij jou 1000 kg trekgewicht erop staat, klopt, maar dan bij een montage van een originele trekhaak. Dit trekgewicht op het kenteken hebben overigens alleen A2 modellen, dacht vanaf 2004. Gebruik de zoekfunctie "fietsendrager" maar eens, er staat nog veel meer over geschreven. Spatlappen vindt ik ook niet staan op een A2
Gebruikersavatar
Woco
Berichten: 176
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:37

22 jul 2012, 15:20 0 x

Ha Wouter,

nog een Wouter :)

Heb jij uitleesapparatuur? dan doe ik graag een rondje Den Haag binnenkort

groet,

Wouter
Gebruikersavatar
wouterduijndam
Berichten: 264
Lid geworden op: 01 jul 2012, 23:13
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 jul 2012, 16:06 0 x

Ik heb twee uitlees apparaten, maar kan nog geen airco , ABS , airbags uitlezen of actuatoren aansturen.

Motor storingen zijn vrijgegeven voor velen universele meters zoals voor de twee EOBD meters die ik heb.
Gebruikersavatar
Romulus
Berichten: 1587
Lid geworden op: 15 jan 2010, 13:33

23 jul 2012, 14:41 0 x

[quote="wouterduijndam"]- fietsenhaak , vorige eigenaar gaf aan dat Pon de A2 afgekeurd heeft om gewicht te trekken.
Wat hiervan waar is weet ik nog niet ,want de RDW vermeld wel dat er maximaal 1000kg getrokken mag worden.[/quote]
Zoals Eric al zei, zie o.a. Trekhaak voor Audi A2 wel te kopen! Pon heeft als importeur overigens niets goed of af te keuren, dit soort gegevens wordt vastgelegd bij de (Europese) typegoedkeuring door de fabrikant. Achter elke A2 mag een originele afneembare trekhaak waarmee 1000 kg mag worden getrokken. Op het kentekenbewijs van de eerste bouwjaren staat geen trekgewicht aangegeven omdat dit toen bij de RDW nog niet bekend was. Bij de mijne (modeljaar 2003) staat er wel 1000 kg en ik heb de afneembare Al-Ko trekhaak eronder. Er zijn ook vaste trekhaken die op de A2 kunnen worden gemonteerd (o.a. GDW) maar de details daarvan zijn mij niet bekend. De bevestiging schijnt te verschillen. Op een fietsendragersteun zou ik inderdaad geen aanhanger willen trekken.
audietje
Berichten: 820
Lid geworden op: 10 jun 2011, 11:15

23 jul 2012, 17:03 0 x

Mooie kleur.
Had romulus toch gelijk met dat Akoya !
Ben benieuwd naar de verschillen als we op enige meeting ooit eens de kristalblauwe en deze akoya zilveren in het echt kunnen aanschouwen.
Akoya heeft een klein beetje paarsige gloed geloof ik en kristal blauw is dus meer blauw.
Klopt dat Romulus ?
groet
Audietje (Hans)
Gebruikersavatar
Thck
Berichten: 1171
Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
Locatie: Zevenaar
Motortype: (nog) geen Audi A2

24 jul 2012, 18:17 0 x

Ik heb een extra trekhaakdeel gemaakt die je met die twee M16 bouten kunt vastzetten op het deel dat reeds onder de auto zit. Vervolgens kun je daar een "echte" kogel op schroeven (zij los te koop in de betere automaterialenzaken).
Is geschikt voor een (kleine) aanhanger en ook normale feitsdrager.
Dat deel zoals op de foto (zonder de kogel) heb ik zelfs nog één extra liggen (heb er toen gelijk 2 gemaakt).

Zie foto

Theo
Gebruikersavatar
wouterduijndam
Berichten: 264
Lid geworden op: 01 jul 2012, 23:13
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 jul 2012, 21:09 0 x

[quote="chipsoer"]Gebruik de zoekfunctie "fietsendrager" maar eens[/quote]

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en een aantal topics doorgelezen.
De antwoorden zijn alleen niet heel duidelijk.
Ik heb een sticker in mijn achterklep zitten waarop staat "Maximum kogeldruk 50Kg" , mijn kenteken gegevens vermelden ook een maximum trekgewicht van 1000kg.

Gewicht en laadvermogen
Massa leeg voertuig 895 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 1435 kg
Massa rijklaar 995 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- Ongeremd 490 kg
- Geremd 1000 kg
- Oplegger geremd N.v.t.
- Autonoom geremd N.v.t.
- Middenas geremd N.v.t.

Ik heb een bouwtekening van de trekhaak en zal deze inscannen en op het forum zetten.
Gebruikersavatar
wouterduijndam
Berichten: 264
Lid geworden op: 01 jul 2012, 23:13
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 jul 2012, 21:10 0 x

[quote="Thck"]Ik heb een extra trekhaakdeel gemaakt die je met die twee M16 bouten kunt vastzetten[/quote]

Ik heb zelf ook nog een kogel liggen en ben er nog niet over uit wat de fietsenhaak nu wel en niet mag.
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

24 jul 2012, 21:33 0 x

[quote="wouterduijndam"][quote="chipsoer"]Gebruik de zoekfunctie "fietsendrager" maar eens[/quote]

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en een aantal topics doorgelezen.
De antwoorden zijn alleen niet heel duidelijk.
Ik heb een sticker in mijn achterklep zitten waarop staat "Maximum kogeldruk 50Kg" , mijn kenteken gegevens vermelden ook een maximum trekgewicht van 1000kg.

Gewicht en laadvermogen
Massa leeg voertuig 895 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 1435 kg
Massa rijklaar 995 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- Ongeremd 490 kg
- Geremd 1000 kg
- Oplegger geremd N.v.t.
- Autonoom geremd N.v.t.
- Middenas geremd N.v.t.

Ik heb een bouwtekening van de trekhaak en zal deze inscannen en op het forum zetten.[/quote]

ik heb geen bouwtekening nodig, wat jij vlgns foto eronder heb zitten is een fietsendrager (trek)haak, niet gemaakt om een ahw te trekken. Kruip eens onder de auto en bekijk de constructie eens, dan zie je direct dat je daar geen zware ahw achter hoeft te hangen. De bol mag inderdaad 50kg van bovenuit hebben (gewicht fietsen met fietsendrager) maar je mag niets trekken, misschien zo iets duidelijker. Je mag met montage van een originele trekhaak 1000 kg trekken, je zult dan eerst de complete huidige aanwezige fietsendrager moeten verwijderen Vlgns mijn info hebben zijn alleen Nl deze fietsendragers bij nieuwe A2,s gemonteerd, heb er in Dl al een paar keer vragen over gekregen en ze kenden het niet. De benaming trekhaak is ook fout, het is niet bedoeld als trekhaak maar als (fietsen)drager

Ik denk dat het toch nu wel HEEEL duidelijk is
Plaats reactie