Vieze voorruit... hoe oplossen?

Discussie over het exterieur van de A2
Gebruikersavatar
jensvos
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 aug 2019, 21:48
Locatie: Hoogeveen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

21 sep 2019, 00:41 1 x

Hoi,

Is nu gewoon weer opgelost. Trip naar wasstraat deed het ‘m. Maar dat is juist het rare. Toen de ruit vies was kwam de auto net uit de wasstraat. Toen kreeg ik het echt niet meer schoon en nu wel weer. Zelfde wasstraat. Gek, maar fijn dat het klaar is. Nu weer normale schone ruit tijdens het rijden!
1.4 TDI | 75pk | 2003 | AMF | S-Line | Kobaltblauw Metallic | FIS | Trekhaak
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 sep 2019, 01:28 1 x

Daarom was ik alleen maar met het handje ;)

Fijn dat het is opgelost!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

21 sep 2019, 10:01 0 x

Als de wasstraat zeep op of even andere zeep gebruikt hoorde je niets, betaal je volle prijs.....

Ik was met Emmer & Spuit, een mengsel van Schoonmaak Azijn, zelf gemaakte Baby shampoo en beetje merkloze Alles reinigen, goed schudden en spuiten maar!

Na 5 minuten in zon, of kwartier met bewolkt weer, even borstelen met zachte borstel en afspoelen met tuinslang en weg is alle vet en vuil.
Zelfs vliegen, opgelopen vliegjes kunnen erg hard opdrogen en de Luizen Poepjes uit verkeerde bomen...
Ook Remstof krijg ik er probleemloos mee weg, maar een Was straat, je betaalde wel maar bij drukte en niet op melding lampje letten dat Zeep leeg is?

Ook is niet altijd dezelfde zeep leverbaar en dan kan het fout gaan.
Ook de filters voor hergebruik water, als ik met olie lekkende door wasstraat ga en ook bodem laat wassen, komt er moeilijke oude Olie resten in het water en na filteren word het milieu bewust hergebruikt, kijk maar eens naar reclame wasstraten...

En welke ondernemer gaat in de Zaterdag file zijn wasstraat even 5 minuten sluiten als het filter vol zit?
Daarom hebben de nieuwere wasstraten nu een dubbel filter, kraan van links naar rechts en wisselen zonder stoppen mogelijk, maar vele hebben nog enkele filters!

In Delft zit grote wasstraat en daar is 4x per Zaterdag en Zondag wisselen noodzaak, dus zoveel drab en olie komt er vrij... Elke dag schoon water, want in de nacht gesloten loopt de gereinigde tank leeg, dus elke ochtend hoog waterverbruik en rest van dag regelmatig bijvullen!

Dus mijn vraag, hoe betrouwbaar is de plaatselijke ondernemer en doet deze wat er gedaan moet worden? Ik weet vanuit Delft dat het wisselen filter goor werk is en ook de bak leeg scheppen met drab zwaar en goor is... mijn zoon is na 3 weken bijverdienen er daarom ook mee gestopt, veel goor werk en geen bijpassende vergoeding!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

21 sep 2019, 16:35 3 x

Glashelder.....
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
JohnM
Audi A2 clublid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 feb 2016, 15:48
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 sep 2019, 20:06 0 x

A light note.

Tom Lehrer.

And we will all go together when we go
Every Hottentot and every Eskimo
When the air becomes uraneous
We will all go simultaneous
Yes, we all will go together
When we all go together
Yes we all will go together when we go.
Gebruikersavatar
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
Locatie: Muiden
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 sep 2019, 17:31 2 x

Haha, nu al een van mijn favourite topics.

Iemand meld dat hij zijn ruiten niet schoon krijgt en allen schieten in de stress om oplossingen te vinden.
De hele chemiekennis komt naar boven en ik ben ook benieuwd hoe dit afloopt...

De oplossing blijkt: "Trip naar wasstraat deed het ‘m.". :D

Briljant...


(JohnM deed de rest)...
betutteling is zinloos; passie is Goud
Gebruikersavatar
stefan74
Berichten: 715
Lid geworden op: 07 sep 2013, 21:40
Locatie: Breda
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 okt 2021, 15:07 0 x

Even dit topic een boost geven, zijn er mensen die ervaring hebben met het wegkrijgen van kalkvlekken op de ruiten?
Had begrepen dat de professionele cardetailers dit aanpakken met speciale glasspolish en een polijstmachine, maar heeft er iemand ervaring met een huis tuin en keuken oplossing om dit handmatig te doen ?
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 okt 2021, 15:24 1 x

Ik had daar recent ook nog wat over geschreven, zie dit topic.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Oscar
Audi A2 clublid
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 okt 2019, 23:47
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 okt 2021, 08:37 1 x

Even een andere voorruit vraag weet iemand of je deze kan laten polijsten ivm krassen?
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

09 okt 2021, 09:23 0 x

Als je onderaan een witte streep van de wisser kreeg,
Commandant 4 en flink poetsen met schijf op boormachine.

Niet recht voor je neus doen want na weghalen witte streep kreeg je lachspiegel effect.

Een afgebroken wisser die over gehele raam kraste gedaan
en dat was voor iets kortere als ik ben niet leuk.

Maar witte veeg onder gaat prima.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie