Trekhaak voor type AUA motor
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3779
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Per toeval een A2 uit 2002 met origineel Nederlands kenteken gevonden
met een fietstrekhaak:
https://www.autowereld.nl/audi/a2/1-4-t ... -383868188
De kop is afwijkend van een standaard kogelkop en de haak is "afneembaar" dmv de 2 bouten.
met een fietstrekhaak:
https://www.autowereld.nl/audi/a2/1-4-t ... -383868188
De kop is afwijkend van een standaard kogelkop en de haak is "afneembaar" dmv de 2 bouten.
- Airspeed
- Audi A2 clublid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Volgens http://www.audia2museum.de/40.html is de 'Anhängerkupplung' pas vanaf april 2002 als optie leverbaar geweest...
Ik snap er niks meer van
Ik snap er niks meer van
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep
- DED@2
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Wij hebben op de benzine A2 dezelfde soort trekhaak. Werkt perfect met de twinnyload bijvoorbeeld.
Je kunt er geen normale aanhangwagen mee trekken, dan moet je een normale kogel plaatsen. Die zijn dan wel weer schaars helaas.
Grtz
Je kunt er geen normale aanhangwagen mee trekken, dan moet je een normale kogel plaatsen. Die zijn dan wel weer schaars helaas.
Grtz
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Berichten: 1135
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
- Locatie: Almere
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Het gaat hier om de trekhaak waarmee een aanhanger getrokken mag worden. De info die ik daar over heb gekregen komt van Audi zelf. Heb hier over contact gehad met het magazijn in Amsterdam. Zij zijn het uit gaan zoeken voor mij en hebben verteld na onderzoek dat de trekhaak sinds 2011 niet meer leverbaar is helaas.Peter_Audi_A2 schreef: ↑24 jul 2019, 17:33Ik verbaas me er dan ook over dat deze haak sinds 2011 niet meer leverbaar zou zijn.
Gaat het in het geval van @kobus1978 hierbij om de niet meer leverbare fietstrekhaak?
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Berichten: 1135
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
- Locatie: Almere
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Als het op kenteken staat mag je er vanuit gaan denk ik dat je ermee mag trekken. Je zou het typeplaatje, eigenlijk de sticker in de achterbak kunnen checken. Daar zou het op moeten staan, kom je er niet uit kan je altijd even langs de Audi dealer rijden.Airspeed schreef: ↑24 jul 2019, 17:30Datum eerste toelating 16-1-2001 en gewoon geremd 1000kg, ongeremd 530kg op het oude papieren kenteken
Maakt het misschien uit dat het een diesel is? Of dat deze oorspronkelijk in Duitsland geleverd is?
Het is echt een hele echte, zware, originele Audi geleverde trekhaak met alu haak.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
De Originele gegoten Audi haak is niet meer nieuw leverbaar....
Wel mooie gebruikte.
De Universele haken wel van 2 merken...
maar.... de AUA en alles voor vakantie periode 2002 is met 0,0 Kg op kenteken.
Als je toch een aanhanger trekt en iets gebeurde, ook schuld tegenpartij zul je problemen krijgen met die tegenpartij omdat je illegaal een aanhanger getrokken hebt... ook lichte snoeiwerk uit je tuin.
Mijn advies; Kies een BBY mag vrijwel ongewijzigd legaal 1000 Kg hebben.
Ik weet alleen niet hoe het met de 1.2 Tdi zit na 2002.....
Wil je iets trekken, kies een Augustus 2002 Audi A2..... legaal en zonder risico.
De Politie ziet niets, maar verzekeraars willen indien mogelijk wel ontvangen en niets betalen!
Alleen in Duitsland was herkeuring trekhaak voor de oudere makkelijker.... en die hebben soms wel legaal 1000 Kg op het kenteken pasje staan.
Wel mooie gebruikte.
De Universele haken wel van 2 merken...
maar.... de AUA en alles voor vakantie periode 2002 is met 0,0 Kg op kenteken.
Als je toch een aanhanger trekt en iets gebeurde, ook schuld tegenpartij zul je problemen krijgen met die tegenpartij omdat je illegaal een aanhanger getrokken hebt... ook lichte snoeiwerk uit je tuin.
Mijn advies; Kies een BBY mag vrijwel ongewijzigd legaal 1000 Kg hebben.
Ik weet alleen niet hoe het met de 1.2 Tdi zit na 2002.....
Wil je iets trekken, kies een Augustus 2002 Audi A2..... legaal en zonder risico.
De Politie ziet niets, maar verzekeraars willen indien mogelijk wel ontvangen en niets betalen!
Alleen in Duitsland was herkeuring trekhaak voor de oudere makkelijker.... en die hebben soms wel legaal 1000 Kg op het kenteken pasje staan.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3779
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hier extra info over de montage van een trekhaak van a2-freun.de:
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php ... erkupplung
Vertaalde quote hieruit:
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php ... erkupplung
Vertaalde quote hieruit:
Ik vraag me af of het mogelijk zou zijn om een certificaat van goedkeuring op basis van het chassisnummer te krijgen van Audi Duitsland. En vervolgens aan de hand van dit certificaat de RDW de gegevens op het kenteken te laten wijzigen.retrofit
Het is ook mogelijk om een trekhaak achteraf te monteren op een Audi A2. Een TÜV-goedkeuring is niet vereist voor de BBY, BHC, ATL en BAD. Hierin zijn de waarden van de trekhaak al opgenomen in de COC (nrs. 17 en 19.1).
Controleer of het goedkeuringscertificaat deel 1 O.1 (getrokken lading geremd) en O.2 (getrokken lading ongeremd) waarden bevatten. Als er een streepje (-) staat, is er geen trailerbelasting ingevoerd en is een afname noodzakelijk.
Voor de latere goedkeuring van de aanhangerkoppeling bij de AUA en AMF is een veiligheidscertificaat van Audi vereist. Omdat de eerste Audi A2 nog niet bedoeld / vrijgegeven was voor gebruik met een aanhanger, voerden ze nog steeds een lagere aslast in de papieren en op het typeplaatje in. Door de koppeling te bevestigen, wordt deze met ongeveer 30 kg verhoogd. Om de most met het certificaat van goedkeuring aan de TÜV / DEKRA te wijzigen, geeft u vervolgens een advies af, waarmee u vervolgens de voertuigdocumenten bij het registratiekantoor moet wijzigen.
U kunt het typeplaatje aanvragen bij Audi of u kunt een "universeel teken" krijgen bij DEKRA. Maar alleen de DEKRA kan dat, niet de TÜV. In termen van prijs zou DEKRA goedkoper moeten zijn. De acceptatie / beoordeling kost ongeveer 47 €
- Airspeed
- Audi A2 clublid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Bovenstaande link is echt briljant!
De pdf geeft zelfs een montage handleiding voor achteraf inbouw in het Nederlands nota bene:
https://www.aukup.de/anbauanleitungen/ahk/1568T30.pdf
Ook met de opmerking 2 of 3 bouten bevestiging afhankelijk bouwjaar. Had ik al eens eerder iemand hier (dacht user area51) over gehoord, maar blijkt gewoon zo te 'horen' en is niet een verschil met origineel geleverd met trekhaak of niet. Alle chassis zijn wat dat betreft gelijk, dus later inbouwen kan altijd conform fabriek spec nog gedaan worden als je alle originele onderdelen hebt. :-)
De pdf geeft zelfs een montage handleiding voor achteraf inbouw in het Nederlands nota bene:
https://www.aukup.de/anbauanleitungen/ahk/1568T30.pdf
Ook met de opmerking 2 of 3 bouten bevestiging afhankelijk bouwjaar. Had ik al eens eerder iemand hier (dacht user area51) over gehoord, maar blijkt gewoon zo te 'horen' en is niet een verschil met origineel geleverd met trekhaak of niet. Alle chassis zijn wat dat betreft gelijk, dus later inbouwen kan altijd conform fabriek spec nog gedaan worden als je alle originele onderdelen hebt. :-)
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep
- AudiFanSedert1971
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
dat is denk ik 1d2 ahv
1D1 AHV Trailer hitch
1D2 AHV Trailer hitch, removable and lockable deze Optie voor A2
1D3 AHV Trailer hitch
1D4 AHV Trailer hitch, manually swiveling
1D5 AHV Trailer hitch (pintle hitch)
1D6 AHV Trailer hitch
1D7 AHV Trailer hitch preparation
1D8 AHV Trailer hitch preparation
1D9 AHV Trailer hitch, power-folding
info van VAG option codes http://vag-codes.info (14288 codes, updated 13.01.2018)
1D1 AHV Trailer hitch
1D2 AHV Trailer hitch, removable and lockable deze Optie voor A2
1D3 AHV Trailer hitch
1D4 AHV Trailer hitch, manually swiveling
1D5 AHV Trailer hitch (pintle hitch)
1D6 AHV Trailer hitch
1D7 AHV Trailer hitch preparation
1D8 AHV Trailer hitch preparation
1D9 AHV Trailer hitch, power-folding
info van VAG option codes http://vag-codes.info (14288 codes, updated 13.01.2018)
- Bijlagen
-
- vag-option-codes 13 01 2018.pdf
- (2.34 MiB) 205 keer gedownload
Laatst gewijzigd door AudiFanSedert1971 op 25 jul 2019, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02, 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl