Je laatste bezoek was Het is 21 mei 2012

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Nieuw zonder A2, nu niet meer
BerichtGeplaatst: 21 feb 2012 
5th Gear member

Nou het valt allemaal nog niet mee. Probeer de auto verzekerd te krijgen om donderdag op de keuring te komen. Maar tot nog toe geen verzekering kunnen krijgen omdat er geen kenteken op zit.

Had ik me iets eerder moeten bedenken. :)

Offline Profiel  

5th Gear member

Tot wanneer loopt dat Duitse kenteken dan?

En een eendagskenteken van de RDW kan je gewoon verzekeren hoor. Voorlopige dekking?

Soms kan je hem ook een dagje bij je bestaande auto stoppen, bij de Volvo dus?

Hier heeft het voordelen als je een tussenpersoon hebt die je kunt bellen. Via internet zijn dit soort dingen nauwelijks op te lossen :cry: .

En anders trailer huren en iemand met een passend rijbewijs vragen om even te helpen....

Waar ga je naar de RDW, welke regio?

Marc

Offline Profiel  

5th Gear member

Ik woon in Ermelo en moet dus naar Zwolle. Wij hadden een tussenpersoon maar die is er mee gestopt. Werd weer overgenomen door een andere club, die ging failliet. Weer overgenomen door een club in Rotterdam. Helemaal zat met die verzekeringen.

Goede oude tijd zo'n tussenpersoon. Er zit hier nog maar één bedrijf in Ermelo als tussen persoon.

Maar ik heb gebeld met De Nederlanden van Nu, hoor vanmiddag nog of zij het willen doen. Gewoon een nieuwe verzekering die komende donderdag het ritje dekt en ingaat als het kenteken er is.

Dus ik ben benieuwd. Wel al een verademing om gelijk iemand aan de telefoon te krijgen als je belt.

Kar mag ik inderdaad niet trekken met mijn rijbewijs, maar daar schijnt verandering in te komen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 feb 2012 
5th Gear member

Nou het is gelukt. Nieuwe verzekering afgesloten bij De Nederlanden van Nu. Die verzekeren de auto op de dag van de keuring en vanaf het moment dat er een kenteken op zit.

Offline Profiel  

5th Gear member

All set....

Succes morgen, komt vast in orde (want alleen maar een identiteitsonderzoek - de APK heb je immers al in de zak ;) ).

Gr. Marc

Offline Profiel  

5th Gear member

Dank je. Het zal allemaal wel meevallen. Had afgelopen vrijdag nog via internet een Übereinstimmungsbescheinigung aangevraagd bij VAG Duitsland. Die viel vandaag op de mat, dus het hele verhaal is compleet.

BPM aangifte via autotelex gaf een bedrag van 381 euro aan, dus dat zal ook aardig in de richting zitten.

Overigens vind ik nergens het gewicht van 870 kilo terug in de documentatie. Ook op de Übereinstimmungsbescheinigung staat iets anders, zijn die normen in Duitsland anders dan in Nederland?

En hoe bepaald men in Nederland bij de RDW dit gewicht?

Offline Profiel  

1st Gear member

Hoi,

Wat het gewicht betreft. In Duitsland staat er een ander gewicht op het kenteken. Op het Duitse kenteken staat 990 kg (1.4 benzine), maar op mijn NL kenteken kwam 890 kg te staan. Ik heb daar tijdens de keuring nog even naar gevraagd, en volgens de keurmeester wegen ze in Duitsland op een andere manier. Mijn auto is niet gewogen tijdens de keuring, dus volgens mij is het uit een database gehaald.

Succes morgen bij de keuring!

Luc17

Offline Profiel  

5th Gear member

In Duitsland staat het rijklaar gewicht op het kenteken, in NL wordt tegenwoordig zowel het rijklaar gewicht als het leeg gewicht vastgelegd. Wegenbelasting betaal je over het leeg gewicht. RDW haalt de gegevens uit een database ahv de typegoedkeuring (vandaar dat CVO oftewel EWG). Het leeg gewicht is forfaitair 100 kg onder het rijklaar gewicht.

Hoe ze van het gewicht op het CVO naar het leeg gewicht komen is mij nog steeds een raadsel; bij mij staat op het CVO bij 12.1 'Masse des fahrbereiten Fahrzeugs mit Aufbau, kg.' 1048 kg. Nederlands kenteken vermeld 870 kg leeg en 970 kg rijklaar. Dat is een auto van dec. 2001, met modeljaar 2002. Ik weet dat het later 900 kg leeg geworden is en dat auto's met glazen dak voor nog eens 30 kg extra op kenteken staan. Maar dat is allemaal dezelfde klasse voor de wegenbelasting :lol: .

Het gaat vooral om het typegoedkeuringsnummer en ook de CO2 Emissie wordt overgenomen van het CVO.

Maar je hebt alles dus komt wel goed!

Marc

Offline Profiel  

4th Gear member

Van de RDW site:
Massa ledig voertuig

Geeft aan hoe zwaar een voertuig is, uitgedrukt in kilogram, zonder passagiers en lading. De RDW registreert dit voor alle voertuigsoorten.

Massa rijklaar

Massa van het voertuig met inbegrip van koelvloeistof, smeermiddelen, 90% gevulde brandstoftank, reservewiel, indien gemonteerd door de fabrikant,, gereedschap en bestuurder (75 kg), als het een personenauto of bedrijfsauto is. Voor aanhangwagens, motorfietsen en bromfietsen wordt de massa van de bestuurder niet meegeteld.

Laadvermogen

Geeft aan hoe zwaar (in kilogram) de lading van bedrijfsauto's, aanhangwagens en opleggers mag wegen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 feb 2012 
5th Gear member

@pier:

Mooi verhaal van de RDW, maar bij alle auto's die ik ken is het verschil tussen beide gewichten 100kg.

- mijn A2, zonder reservewiel, met 32 liter tank, en ikzelf @75 kg (understatement, zou mooi zijn :mrgreen: );

- mijn V70, met thuiskomer, 70 liter tank, en ikzelf;

en zo ken ik er nog wel een paar :? ....

Tis dus altijd 100 kg denk ik zo?

Gr. Marc

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Moderators: Thck, Romulus, Rens 79 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur