Romulus schreef:
De peilstok is een erkend onding om af te lezen (sommigen kunnen er wel mee uit de voeten) en ze breken nog wel eens af. Het schijnt geen kwaad te kunnen, het onderdeel komt inderdaad niet voorbij de zeef. Nieuwe bestellen en verder rijden... eventueel kun je ombouwen naar de peilstok van de Polo, die is beter afleesbaar. Dit staat elders op het forum wel beschreven.
Wat het geluid betreft, de 1.4 benzinemotoren willen nogal eens rauw klinken, zeker als ze koud zijn. De mijne doet het sinds deze winter ook meer dan eerst. Hydraulische klepstoters zijn berucht maar ook kantelende zuigers komen voor. Allemaal meer of minder onschuldig. Als je twijfelt, rijd eens langs de garage. Geluiden zijn van achter de PC lastig te beoordelen.
Idd een peilstok gekocht in Gronau bij Vortkamp voor 7,50 euro en gewoon verder rijden.
Monteur daar zei al dat de motor het stukje plastic niet kan aanzuigen en als het verwijderd moest worden de gehele carter er onder uit moest!!
Het motorgeluid waar ik het eerder over had klinkt niet als een klep/klepstoter maar meer als het nagelen van een diesel.Je kunt het ook alleen horen als de motor stationair loopt en het blijft ook als de motor warm is vooral als je in de auto zit kun je het goed horen.
Maar morgen gaat mijn vaste garage hem helemaal nakijken,zal mij benieuwen!