Ik rijd 40 jaar auto en het moest er nu maar eens van komen om de komende winter over te stappen op winterbanden.
Ik lees overal alleen maar over positieve ervaringen m.b.t. het rijden op winterbanden.
Heb diverse sites, advertenties, tests enz. enz. gelezen en diverse offertes opgevraagd.
Werd steeds onrustiger door alle informatie.
Heb nu de knoop doorgehakt.
Heb dunlops SP Winter response besteld in de maat die normaliter onder de A2 1.4 ligt.
(175/60/15) op stalen velgen en wel bij een gerenommeerde bandenboer (geen kwikfitter) dicht bij mijn huisadres.
Ik kwam daar al eerder voor zomerbanden en ik kan er zo ff langs als er wat zou zijn.
De betreffende band staat in de top 3 van de recentelijk door de ANWB uitgevoerde test. (zie de ANWB site)
een "never-come-back" merk is wat mij betreft niet aan de orde.
De zomerwielen en banden sla ik zelf op. Kan ik ze eens flink schoonmaken, ook aan de binnenkant van de velg en desnoods in de was zetten. Bij de Lidl is voor een luttel bedrag zo'n bandenstandaard in de aanbieding. Die koop ik dan ook maar.
Alles bij elkaar een rib uit m'n lijf.
maar ik ga ervan uit dat ik er een paar jaar mee doe en de zomerbanden gaan natuurlijk ook langer mee.
Als het zover is plaats ik wel een fotootje van mijn stoere winterharde A2.
Nu rest mij voorlopig niets anders dan te hopen op een strenge winter met veel sneeuw en ijs en in ieder geval een lange periode met temperaturen onder de 7 graden

groeten audietje