Thck schreef:
Mijn oordeel is gebaseerd op hetgeen ik er tot nu toe over gelezen en gezien heb en dat ziet er allemaal heel positief uit. Mij lijkt (mede gezien de prijsstelling) dat VW met de UP wel eens een schot in de roos heeft.
V.w.b. de vergelijking met de A2, die kun je inderdaad niet maken. Wel is het zou dat indien ik zelf nu een andere (kleine) auto zou moeten kopen ik waarschijnlijk uit economische overweging ook eerder zou kiezen voor een (b.v.) UP dan een 2e handse A2.
Op Marktplaats zag ik gisteren een A2 aangeboden van bouwjaar 2005 (1.4 benz) met +/_ 62.000K op de teller voor een prijs van € 10.000, als je dan bedenkt dat je voor minder een UP nieuw kunt kopen dan ben je natuurlijk niet helemaal wijs indien je voor die A2 zou kiezen (tenzij geld geen rol speelt).
Overigens lijkt mij die A2 wel wat maar ik vind hem toch wel iets te duur.
Theo
Ik ben het met jouw niet helemaal eens Theo. Ik kocht destijds de A2 (hij was toen 2 jaar) voor een bedrag waar ik ook een hele mooie nieuwe VW polo met alles erop en er aan voor kon kopen ja zelfs een nieuwe Golf, de Golf wel met een beetje minder luxe maar wel nieuw. Ik heb toen proefgereden maar mijn mening was dat beide wagens wat het rijden betreft maar vervoersmiddelen waren ten opzichte van de A2. Ik kocht de A2 omdat ik in geen enkele zeg maar kleinere wagen zo goed kon zitten met mijn 1.91. Ik kocht hem ook omdat hij van aluminium is. Ik kocht hem ook omdat hij mij meer rijplezier gaf als met het rijden met de beide VW. Als men in de A2 rijd heb je niet het gevoel in een klein tuutje te rijden. In welke kleinere wagens waar de A2 toch onder valt kun je 160 rijden en nog normaal met elkaar kan praten. Je hoeft het stuur dan niet met beide handen goed vast te houden en voor je gevoel geconcentreerd moet rijden voor hem op de weg te houden. Ik heb hem al verschillende jaren en ben er nog steeds niet op uitgekeken. Ik heb dat gevoel en ook het gevoel van degelijkheid nog nooit gehad bij geen enkele andere wagen van wat voor merk dan ook. Ik moet natuurlijk wel zeggen dat de Audi destijds (en nu nog) als nieuw was. Ik kon er werkelijk niets aan vinden en dat is nog steeds zo maar had ook pas 18.000 gelopen. Nu heeft hij er nog maar 64.000km opzitten wat eigenlijk ook erg weinig is, dus de leeftijd doet er bij mij ook niet zo toe met die paar km dat ik per jaar rijd. En het laatste punt, je rijd echt iets aparts. Dat zul je over de Up over twee jaar niet zeggen want dan rijden er meer als het totale aantal A2tjes wat er in Nederland ooit op kenteken zijn gezet. Maar ik kan me de gedachte van EasyRider wel voorstellen als je het zwart wit bekijkt. Maar dat komt van hem het meeste door onwetendheid wat de A2 betreft.
Groet, Sjors